A következő trendek várhatók a világon a szállodaiparban

A World Travel Monitor a nemzetközi turizmusra ez év augusztusig rendelkezésre álló adatok alapján készített értékelése szerint világviszonylatban 6%-kal nőttek külföldre irányuló utazások. Vizsgálták a jövő évre várható szállodaipari trendeket is, ezeket 9 pontba szedték ösze.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. A vendégek preferenciáinak követése és a GDPR Európa után 2020-ban már Kaliforniában törvény szabályozza a vendégek adatainak kezelését. Ez hatással lehet arra, hogyan gyűjtik, tartják nyilván a szállodák a törzsvendégeikre vonatkozó adatokat pl. wifi használat, milyen ágyat szeret, melyek a kedvenc ételei, italai a törzsvendégeknek, stb.) Erre érdemes CSR software-eket használni, s biztosítani kell azt, hogy a vendégek adatai máshoz ne kerüljenek el.

2. Az un. „co-working” területek terjedése A „sharing economy” terjedésének egyik megnyilvánulása, hogy főleg a fiatalabb nemzedék nem szívesen tartózkodik a hagyományos szállodai lobbyban. Ezek helyett olyan helyet keres, ahol dolgozni, ismerkedni, fogyasztani is lehet. Ilyenek szállodán kívül az un. „coffee shop” típusú üzletek. A szállodáknak is hasonló funkciókat biztosíró, igényeket kielégítő tereket kell kialakítani, hogy a vendégeket a házban tartsák, itt fogyasztásra ösztönözzék.

3. A vendég megszerzésének költsége hatással van a szálloda üzleti értékére Adatok igazolják, hogy a vendég megszerzésének költségei (jutalékok, a sales személyzet költségei, stb.) jelentős hatással vannak a szálloda gazdálkodására, jövedelmezőségére. Ezeket a költségeket folyamatosan figyelni kell, illetve törekedni kell olyan bevételek elérésére, melyeknél jutalék fizetése nem merül fel.

4. Teljes bevétel optimalizáció Meg kell határozni a vendégek üzleti értékét az általuk fizetett szobaár, egyéb fogyasztás, évenkénti tartózkodásuk száma, s becsült életkoruk alapján. Minden vendég megbecsülése mellett azokra kell kiemelt figyelmet fordítani, melyekben nagyobb az üzleti potenciál.

5. A szállodaipart érintő technológiai és egyéb változások hatásai Az „Airbnb és társai” mellett várható, hogy a technológia – különösen az „Internet of things” – általános fejlődése is érinti a hotelek hagyományos működését. Ezek jelenthetikp pl. az okos otthonok technikai megoldásainak átvételét, alkalmazását. Az OTA-k térnyerése negatív hatással volt, van a hotelek nyereségére, s egyelőre nem sikerült jelentősen növelni a szállodai közvetlen foglalások arányát. Fel kell készülni arra, hogy a mobil eszközökön történő foglalások száma, aránya gyors ütemben növekszik, s várható, hogy a robotizáció is érinti a szállodaipart.

6. Kibernetikai biztonság Az informatikai megoldások terjedésével egyre fontosabbá válik a kibernetikai biztonság megteremtése, a szállodák IT rendszereinek, a hotelek, az általuk fogadott vendégek adatainak védelme.

7. Új technológiák alkalmazása – vendégek véleménye Nagyon fontos, hogy az új technológiák bevezetésénél az egyszerűségre és az alkalmazhatóságra egyaránt figyeljünk. A vendégek különfélék, van aki mobil telefonnal „kel és fekszik”, de nem mindenki. Meg kell ismer lehetőleg minél több, a szállodában lakó véleményét a hotel által kínált szolgáltatásokról, technikai megoldásokról. Célszerű a vendégek elutazása után mailben érdeklődni tapasztalataikról, megismerni véleményüket a közösségi médiában, kérdőívek segítségével. Összeségében kiemelt figyelmet kell fordítani a „Reputation management”-re.

8. A feliratkozás lehetősége személyre szóló kiszolgálást jelent Gondoljunk az Amazonra. Annak honlapján milliónyi termék közül választhatunk, melyeket rendelésünkre 1-2 napon belül házhoz szállítanak. Ehhez csak az Amazon Prime-ra kell feliratkozni. Ugyanez történik a Netflix., az Über, a Lyft esetében. A szálloda honlapja is legyen ezekhez hasonlóan vonzó és hatékony.

9. Training kézikönyvek helyett online tanulás A korábban általánosan használt „training kézikönyvek”-ek ma már ósdi megoldásnak számítanak. Szerepüket átveszik az online oktatási módszerek, a webinar-ok az oktatás minden területén, beleértve a szakmai továbbképzésektől, a masters fokozatok megszerzéséig


A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá 

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.