Chris Kempczinski vezérigazgató a negyedéves eredménybeszámoló során arról beszélt, hogy a gazdaság körüli „fokozott szorongás”, különösen az alacsonyabb jövedelmű amerikaiakat sújtja, és ebben jelentős szerepe van a vámintézkedéseknek is, derült ki a CBS egyik friss cikkéből.
Mint olvasható, a cég az Egyesült Államokban lévő éttermek eladásait tekintve 3,6 százalékos visszaesést tapasztaltak, ami véleményük szerint egyértelműen tükrözi a közép- és alsó jövedelmű vásárlókra nehezedő gazdasági nyomást.
Fotó: Depositphotos
Kempczinski szerint az éttermi forgalom is erősebben esett vissza, mint azt előre várták, és úgy fogalmazott: „Nem vagyunk immunisak sem az iparági ingadozásokra, sem a fogyasztóinkat érintő nehézségekre.”
Donald Trump, amerikai elnök vámpolitikája széles körű bizonytalanságot keltett mind a vállalkozások, mind a fogyasztók körében. Számos cég visszafogja növekedési és terjeszkedési terveit, illetve elhalasztja a külföldön gyártott áruk megrendelését az ingadozó vámok és az amerikai kereskedelempolitika kiszámíthatatlansága miatt kialakult bizonytalanság következtében, írják.
A cikk szerint a gyenge első negyedéves teljesítmény figyelmeztető jel lehet a teljes amerikai gazdaságra nézve is, hiszen az egyik legszélesebb fogyasztói bázissal rendelkező vállalat forgalmának visszaesése szélesebb társadalmi és gazdasági feszültségeket jelezhet.