2023-ban Ausztria az Európai Unióban az élre került a vasúti közlekedésben: az év során az osztrákok fejenként átlagosan 1.597 kilométert tettek meg vonattal, megelőzve ezzel Franciaországot és Svédországot. Ez az óriási kereslet új kihívások elé állítja az osztrák vasúttársaságokat, hiszen új vonalakat nem lehet bárhol építeni, ezért a szakemberek szerint a meglévő kapacitásokat kell hatékonyabban kihasználni – írja Kovács Balázs, nemzetközi turisztikai szakértő a GD Consulting legújabb cikkében.
Fotó: Depositphotos
Ezzel párhuzamosan az utazási szokások is átalakultak, a rugalmas munkavégzés miatt például a hétvégi forgalom már csütörtökön megindul, a visszatérések pedig vasárnapra tolódnak, így egyenletesebb lett a vonatok kihasználtsága.
Főszerepben a technológiai fejlesztések
„A Rail4Future nevű kutatási projekt célja, hogy digitális szimulációval előre jelezze a vonatok és az infrastruktúra állapotát. A rendszer modellezi a járművek viselkedését különféle körülmények között, például alagutakban, hidakon vagy váltóknál, és lehetővé teszi különböző járműkombinációk tesztelését.” – derült ki a cikkből.
Eközben az ÖBB az utaskomfortot is növeli:
2025 decemberétől forgalomba áll a Railjet vonatok új generációja a déli vasútvonalon, és 2031-ig a teljes, 60 szerelvényből álló flotta megújul. Az új járművek kényelmi extrákkal, például nagyobb lehajtható asztalokkal, snackautomatákkal, kényelmes lábtartókkal, magasított háttámlájú ülésekkel és fejlettebb babakocsi-elhelyezéssel, szolgálják ki az utazóközönséget.