Egy szállodalánc, mely a jövőre is gondol

Új szintre emeli a vállalati felelősségvállalását az AccorHotels, 2020-ig megvalósítandó bátor és új CSR célokkal. Az új építésű szállodák 100%-a alacsony széndioxid-terhelést fog jelenteni, 30%-al alacsonyabb lesz az élelmiszeripari hulladék és 10 millió ültetett fa szerepel a „Plant for Planet” programban.

Az AccorHotels a világ vezető szállodaüzemeltetője és az Orbis S.A. stratégiai befektetője bemutatta a fenntartható fejlődési programjának, a Planet 21-nek az eredményeit és a 2020-ig meghatározott céljait.

„A Planet 21 megvalósításában a munkavállalóink által világszerte mutatott elkötelezettség és energia egyszerre értékes mozgatói a fenntartható teljesítményünknek. Öt évvel a program első fázisa után az eredmények rendkívül biztatók. Ma szeretnénk fokozni az ambícióinkat az innovációra és elszámoltathatóságra alapozva. A Planet 21 Második Fázisa lehetővé teszi számunkra, hogy fenntartható gazdálkodás mellett csökkentsük a negatív hatásokat munkavállalóink, vendégeink, partnereink és a helyi közösségek mobilizálásának a segítségével. Víziónk szerint a változást egy pozitív, felelősségteljesebb és invenciózus szállodaipar felé tesszük, legyünk bárhol” – nyilatkozta Sébastien Bazin, a Csoport Elnök-Vezérigazgatója.

Planet 21|2016-2020: azonos irány, magasabb célok

A fejlődés és átláthatóság irányelvét figyelembe véve a Csoport megkérdezte vendégei véleményét, frissítette az ökológiai lábnyomát és most először kielemezte a társadalmi-gazdasági lábnyomát is, hogy helyesen értékelje a kihívásokat, melyekkel szembesül és megalkothassa az új 5 éves programját. A 2020-ig szóló program a munkavállalókkal közösen került kialakításra. A program megerősíti a Csoport alapvető céljait, például az ökológiai lábnyomának a csökkentését és új célokat is meghatároz, melyek összekötik mind az üzleti modellben történő változásokat, mind a stratégiai prioritásokat, például a Food & Beverage és a HotelInvesthez tartozó ingatlan portfolió fenntartható üzemeltetése.

A Planet 21 [2016-2020] négy fő tevékenységi körre koncentrál a munkavállalók, a vendégek, a partnerek és a helyi közösségek bevonásával és két prioritást határoz meg: food & beverage és épületek.

Annak érdekében, hogy a szállodák megfelelő támogatást kapjanak az új terv megvalósítására a Charter 21-et, a Csoport szállodai belső fenntartható fejlődés rendszerét tovább fejlesztették és átnevezték „Planet 21 in Action”-re. Az új rendszer magasabb célokat fogalmaz meg és jobban figyelembe veszi a helyi sajátosságokat és üzemeltetési realitásokat. Rugalmasabb és részvételre alapuló kezdeményezésként lehetővé teszi az egyes szállodáknak, hogy meghatározzák a saját céljaikat és megtervezzék a saját megvalósítási terveiket. A közös alap 16 kötelező akcióból áll, melyek nagy elvárásokat támasztanak már az elkötelezettség első szintjének az eléréséhez (bronz státusz). A magasabb szintek eléréséhez (ezüst, arany vagy platina) a szállodák egy bővebb, különböző kezdeményezéseket magában foglaló listáról választhatnak maguknak további megvalósítandó akciókat. A rendszer ösztönzi az adott témák iránti elkötelezettséget illetve a munkavállalók és a vendégek társadalmi- és környezeti felelősségvállalással kapcsolatos felelős hozzáállását..

Planet 21 Első Fázis [2011-2015]: komoly eredmények

A Csoport komoly eredményeket ért el a 2011-2015 között megvalósult kezdeményezésekkel. Öt év alatt a 21 kezdeményezés kétharmadát megvalósította és a szállodák 90%-a folyamatos fejlesztésekbe kezdett. A Planet 21 segítségével a Csoport egyesítette csapatait és bevonta vendégeit és partnereit egy strukturált kezdeményezésbe, melyet számos etikai tőzsdeindex elismert. Szignifikáns fejlődést mutatott többek között a munkahelyi jó közérzet, a gyermekvédelem, a biodiverzitás és a víz- és energiagazdálkodás területein. Az öt év alatt a vízfogyasztást közel 9%-al, az energiafogyasztást 5,3%-al és a széndioxid-kibocsátást 6,2%-al sikerült csökkenteni. 2015 végére az összes szálloda elkötelezte magát a gyermekvédelem mellett (házon belüli tudatossági program, WATCH) és több mint 4,5 millió fát ültettek 2009 óta világszerte.

A Planet 21 az Orbis Hotel Groupban

  • 2011 és 2015 között minden szálloda az Orbis Csoporton belül Lengyelországban és Kelet-Európa 8 országában elérte a Planet 21 Első Fázisában meghatározott célokat:
  • Az összes szálloda olyan házon belüli eljárásokat alakított ki, melyek a gyermekek szexuális zaklatástól való megvédését szolgálják.
  • Az összes szálloda kiegyensúlyozott ételeket ajánl és rendszeresen szervez figyelemfelkeltő eseményeket krónikus betegségekről
  • Az összes szálloda szelektíven gyűjti a hulladékot
  • Az összes szálloda optimalizálta és csökkentette a víz- és energiafogyasztást közel 30%-al
  • A szállodák részt vettek a „Plant for the Planet” programban, közel 6,000 fát ültetve Budapesten és környékén, közel 1 800 000 fa ültetését támogatva Erdélyben, Romániában és közel 2000 gyümölcsfa ültetését támogatva Közép-Lengyelországban
  • A szállodaigazgatók 40%-a nő

Forrás: AccorHotels

Forrás: Vendég&Hotel Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?