hirdetés
hirdetés

Hétfőn több mint százzal nőtt a Debrecenből repülővel elérhető desztinációk száma

12 éve kerülgeti egymást a debreceni repülőtér és a Lufthansa egy nagy európai átszálló repülőtérre ráhordó járat érdekében. Ez idő alatt hírbe hozták az Austriant egy bécsi járat erejéig, majd sok vajúdás és két év előkészítés után tavaly decemberben Ofer Kisch, a Lufthansa kelet-közép-európai regionális igazgatója bejelentette a müncheni járat indítását. Úgy is lett.

hirdetés

26 ember áll a kora reggel fátyolos napsütésében, a müncheni repülőtér betonján a Lufthansa Cityline egyik 98 személyes CRJ 900-asa előtt. Zajlik a beszállás az LH1686-os járatra, de a néhány rövid percet kihasználva érdeklődöm az álmosnak tűnő utasok között: honnan jönnek és miért ülnek fel erre a gépre? Éva Németországban él és a Debrecen melletti Derecskére tart német párjával. Szüleit látogatja, nagyon örül a közvetlen járatnak; nem kell többé, de legalábbis idén nyáron a Ferihegyről leautózni, amikor családlátogatóba jönnek. Van, aki üzleti ügyben érkezik pár napra. Igazán színessé a képet az a nigériai asszony teszi, aki a debreceni orvosi egyetemen tanuló fiát látogatja meg. „Egy hétig maradok Magyarországon” - közli széles mosollyal. A Lufthansa fejlett stílusérzékről tanúbizonyságot téve a nyitójáratra debreceni származású, de 27 éve Németországban élő utaskísérőt osztott be, aki Évához hasonlóan örül a közvetlen kapcsolatnak.

A közvetlen kapcsolatot a nyári menetrendben heti háromszor - hétfő, szerda, péntek - biztosítja a Münchenből reggel 07:30-kor induló, Debrecenben 09:05-kor leszálló gép. A járat vissza 09:45-kor indul és 11:20-ra ér a bajor fővárosba. A nem közvetlen, a debreceni repülőtér vonzáskörzetét a világ légiközlekedési térképére helyező kapcsolatról pedig a Lufthansa második legnagyobb bázisán keresztül elérhető 4 kontinens 130 körüli csatlakozása hivatott gondoskodni. A kínálatot tovább árnyalja a Lufthansa Star Alliance tagsága, vagyis a szövetség légitársaságainak fedélzetén az Antarktiszt kivéve mindenhova el lehet debreceni indulással repülni. Legfeljebb nem csak egy átszállással, és nem egy-két órás csatlakozási időkkel. Utóbbiakon sokat finomíthat, ha a járat indulási idejét egy órával későbbre teszik, így akár az észak-atlanti hálózatról érkező első hullám gépeiről is átszállhatnak Debrecen fele. A kereslet növekedését látva tervezik a müncheni slot módosítását - derült ki a légitársaság munkatársainak szavaiból.

A keresletet innen nézve nem csupán Debrecen, hanem határon átnyúlóan a román oldallal az egész régió adja. Antal Gábor, a Lufthansa-csoport magyarországi igazgatója szerint 60-70%-ot eleinte bizonyosan a nemzetközi forgalom biztosít. Sokat remélnek az üzleti utaktól, melyeket segíti a térségben növekvő német beruházási hajlandóság illetve a már meglévő német cégek. De mint a fenti körképből kiderül a család- és baráti látogatásra valamint turistáskodásra érkezők is sokat nyomhatnak a latba. Az ő megszólításukról egyfelől a Magyar Turizmus Zrt. (meghívásukra a hétfői járaton érkezett tanulmányi útra a Passauer Neue Presse munkatársa) illetve a Lufthansa április fedélzeti magazinjában is hirdető debreceni TDM-szervezet gondoskodik. A légitársaság saját berkein belül összes európai járatán a frissítőkendők tasakján hívja fel a figyelmet debreceni járatára a Nagytemplom képmásával. Másfelől a DZT, Német Turisztikai Hivatal is igyekszik odatenni magát, hogy a Magyarországról legtöbb vendégéjszakát bezsebelő Bajorországba, de akár Németország távolabbi pontjaira is utazzanak a járaton. A debreceni járatköszöntőn személyesen jelent meg Czeiszing Miklós, a DZT budapesti képviseletének vezetője. Czeiszing reméli, hogy sokak érdeklődését keltik fel München és térségének látványosságai, illetve az idei, a zöldturizmus jegyében zajló kampányév, amihez Bajorország (is) megint csak remek terep.

A nyitójárat München felé mindössze hét utassal szállt fel, ami lehet, hogy kétséget ébreszt néhányakban a terv sikerét illetően. De addig is, amíg a számok igazolják a járat létjogosultágát, idéznénk Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató lapunknak a Star Alliance vezérigazgatók chicagói konferenciáján adott válaszát: „A Lufthansa nem kísérletezik, most jött el az indítás ideje”.

Egy müncheni ráhordó járat üzemeltetésére 2005-ben tette az első kísérletet a debreceni repülőtér. A járatot féléves próbaidőt követően az OLT (Ostfriesische Lufttransport) illetve a Debreceni Vagyonkezelő Rt. által alapítandó CívisAir üzemeltette volna. Akkoriban évi 100 ezres forgalmat vártak a járattól. „Az elképzelés jó volt, a kivitelezés nem” - mondta korábban a Turizmus Online-nak Farkas András, a repülőtér korábbi igazgatója. Ezt követően nem sokkal szintén az OLT gépén Malév kóddal a Malév törzshálózatára hordtak volna rá napi kétszer Debrecenből. Az igen alacsony kihasználtság miatt hamar eltűntek a debreceni betonról a piros-fehér Saab 340-esek.
Köszönjük a Lufthansának, hogy ott lehettünk az első München-Debrecen járaton. 

 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai