Németországhoz, Svájchoz, Csehországhoz és Szlovéniához hasonlóan 2012. január 1-jétől Ausztriában is bevezetik a mentősávot az autópályákon és gyorsforgalmi utakon annak érdekében, hogy dugó vagy torlódás esetén a mentőegységek minél gyorsabban juthassanak el a baleseti helyszínhez.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy dugó vagy torlódás esetén a belső sávban lévő autósoknak amennyire csak lehet, balra kell húzódniuk, míg a külső sávban autózóknak jobbra kell kihúzódniuk. A mentősáv kialakításakor a leállósávra is rámehetnek az autósok. Kettőnél több sáv esetén a legbelső sávban haladóknak ugyanúgy balra kell lehúzódniuk, míg a többieknek jobbra.
Más országok tapasztalatai azt mutatják, hogy a mentősávnak köszönhetően a mentőegységek akár négy perccel rövidebb idő alatt odaérhetnek a bajba jutottakhoz, akiknek így akár 40%-kal is nőhetnek a túlélési esélyeik.
A mentősávot a rendőrségen, tűzoltóságon és mentőkön kívül a helyszínbiztosítást végző szervezetek – pl. autópályakezelő – járművei is használhatják. Aki akadályozza a mentősáv kialakítását, illetve rámegy, az 72 és 2.180 euró közötti büntetésre számíthat.
A rendelkezés természetesen a Bécs területén lévő autópályákra is vonatkozik, így például Ausztria legforgalmasabb útjára, az A23-ra is, amelynek felújítási munkái várhatóan jövő őszig tartanak.
Annak érdekében, hogy az osztrák autósok január 1-jétől tisztában legyenek a mentősáv fogalmával és kialakításának módjával, az osztrák autópályakezelő, az ASFINAG széles körű információs kampányba kezd. Rádiós, tévés és újsághirdetéseken valamint az autópályák mentén elhelyezett táblákon és oktatóvideókon keresztül hívják fel az autósok figyelmét az új szabályra. A kampány összköltsége 3 millió euró.
Januártól Ausztriában is bevezetik a mentősávot
Jövő év elejétől Ausztriában is kötelező lesz szabadon hagyni egy sávot a mentőegységeknek az autópályákon és gyorsforgalmi utakon dugó vagy torlódás esetén.

Forgalomkorlátozások vasárnap a fővárosban
Vasárnap egy futóversenyt és az Élet Menete rendezvényt tartják Budapesten.

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség
A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná
Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja
A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.

Ismét robog a Jégmadár expressz
Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés
A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában
Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme
A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom
Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.