Technológia, testreszabás és big data: a jövő útja a Lufthansanál

Tévedünk, ha azt gondoljuk: a Lufthansa hátradől és szüreteli a kabinátalakításba fektetett euró milliárdok gyümölcseit. A folytatásban azért ruház be jelentős összegeket, hogy - mint azt Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke megfogalmazta - „bárhova is menjen az utas, mindenhol ott kívánunk lenni, hogy élménnyé tegyük az utazást”. Az ottlét alappillérei az okos telefon, tablet, laptop, applikációk. A testreszabásról internetes aktivitásunk nyoma, a big data gondoskodik.

A Lufthansa legutóbbi fedélzeti magazinjában szúrhatta ki az olvasó Carsten Spohr vezérigazgató beköszöntőjében, hogy a repülés alatt összeállított bevásárló listán szereplő árukat a légitársaság hazaérkezésünkig akár ki is szállíttatja. A virtuális szupermarket már a jelen - derült ki Heike Birlenbach szavaiból Berlinben, az ITB előestéjén, egy sajtóvacsorán.

Az égi bevásárlással kezdetben a Frankfurtba érkezők üres hűtőjét tölti fel a légitársaság és a repteret üzemeltető FraPort. De még mielőtt a gépen azon agyalnánk, hogy miből főzünk a földön vacsorát, megvesszük a jegyünket, melynek foglalása szintén személyre szabottan történik. Ha például notórius farokrészbe, ablak mellé ülők vagyunk, a weboldal ennél a pontnál ilyesmi helyet fog dobni. Helyszínalapú digi-szolgáltatásaik teszt terepe a müncheni reptér, ahol a business lounge környékén kószáló economy utas egyszer csak kap egy üzenetet készülékére, hogy alig több mint 20 euróért maga is betérhet a váróba. Az applikációk egyéb, az utas környezetében lévő szolgáltatásokra is felhívják a figyelmet.

Poggyász, wifi és google

Már a jelen, de még próbaüzem alatt áll, hogy kütyünkön nyomon követhető poggyászunk útja. A mobil beszállókártyán lévő hivatkozással nem csak azt tudjuk hogy a Frankfurtból Panamába továbbindult gépen rajta van-e a Ferihegyen feladott koffer, de azt is, hogy a célreptéren, mikor, melyik csomagszállító szalagon bukkan elő. Ha mégsem, még útközben kiderül, hogy a bőrönd Peking felé tart. A szolgáltatást németországi és milánói debütálást követően kiterjesztik a teljes hálózatra.

Hamarosan megkezdődik a teljes flotta wifivel történő ellátása, vagyis az európai járatokon is elérhető lesz. Még nem ingyenesen; a 24 órás díj 17 euróba kerül majd. Tovább csökkenhet az ár, ha a műholdas kapcsolatról a tervek szerint átállnak földire - mondta Birlenbach. A csoport légitársaságainak wifivel szerelését a budapesti Lufthansa-Technik végzi majd el - tudtuk meg Dietmar Focke-tól pár hónapja az LH Technik ferihegyi bázisán készített interjú során.

Egy érdekesség: a Lufthansa az első hagyományos légitársaság, amelyik leszerződött a Google-lel. A 2015-ben megkötött szerződés értelmében az USA után Európában - Norvégia, Svédország, Lengyelország - is vásárolhatunk jegyet a GoogleFligths oldalon.

Észak-atlanti szkander

A Birlenbach-hal folytatott beszélgetés során kiderült: az Öböl-mentiekkel szemben a minőség a fegyver, a prémium utasért szkanderezik a csoport. Leginkább olyan útvonalakon, melyeken ők mutathatnak fityiszt az „Öböl 3”-nak. Ez az Észak-atlanti forgalom, ahol a Lufthansa-csoport az Air Canadával és a United-del kiegészítve az utasok mintegy egyharmadát szállítja. Pletykák szerint a vetélytársak sem hagynák ezt válasz nélkül; budapesti dobbantással New York-ba Dubajból? Az Öböl hármasfogatával szemben egy újonnan alakult szervezet, az Airlines for Europe igyekszik fellépni. A hagyományos és fapadosokat egyaránt magában foglaló érdekképviselet az ágazatot sújtó különadók eltörlését, de legalábbis csökkentését szeretné elérni az európai döntéshozóktól, hogy kiegyenlítettebb birokra kelhessen. Abba, hogy vetélytársaik mennyiért szerzik be az üzemanyagot, beleszólásuk nem nagyon lehet.


Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.