A jövő rendezvénypiacát alkotják most a németek

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a Tourism Economics és az IPK International nemzetközi felméréseinek kiértékelése után arra a következtetésre jutott, hogy a járvány miatt hosszú távon alapvetően új mennyiségi és minőségi struktúrák fognak képződni a globális üzleti utazások terén –amely jelentős hatással bír majd az úticél Németországra is.

„Vezető európai gazdasági helyszínként egy keresletre szabott infrastruktúrával sikerült Németországot 2019-ig kiemelten pozícionálnunk a nemzetközi üzleti utazások piacán. Az arányaiban nagyon magas piaci része miatt a koronavírus-krízis miatti leállás ésa nemzetközi gazdasági válság különösen erősen érinti a németországi szolgáltatókat –magyarázza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke. –Ennek ellenére továbbra is nagy keresletet érzékelünk a személyes kommunikáció és a gyakorlati know-how átadásának terén valós találkozások alkalmával. Biztos vagyok abban, hogy ezen piaci szegmens jelentős újjáélesztése a helyszínek előnyeinek és a hibrid kezdeményezésű innovatív kínálatnak a kombinációjában rejlik.”

A koronavírus-járvány erős hatása és hosszú távú kihatásai

A koronavírus-járvány által a nemzetközi utazási piac gyakorlatilag teljesen leállt. Alternatívaként a cégek és szervezetek a B2B-kommunikáció terén kihasználták a lvideokonferencia-rendszerek és a virtuális formátumok –mint webináriumok vagy az e-networking –által nyújtott lehetőségeket. A gazdasági okokból szükséges kiadáscsökkentések miatt jelenleg bizonytalan a piac jövőbeli fejlődése.

Egy a DZT által megrendelt, a Tourism Economics által 2020. júniusban elvégzett a járvány az úti cél Németországra való kihatását vizsgáló analízis arra az eredményre jutott, hogy az üzleti utazások piaca jelentősen lassabban fog regenerálódni, mint az üdülési célú utazások piaca. Míg az előző, 2019-es év szintje 2023-ig hat százalékkal emelkedik a németországi üdülők terén, addig az üzleti utazások szegmense 2023-ra várhatóan a krízis előtti szint csupán 75 százalékát éri majd el.

A MICE-turizmus fejlődése

Az IPK International 2019-re kereken 7,5 millió a MICE-turizmus alá eső üzleti utazást jelentett Európából Németországba (MICE – kongresszusok, konferenciák, vásárok és jutalomutak). A MICE-utazások az összes üzleti utak 56 százalékát tették ki, így a német beutazó turizmus erős növekedésének fontos tényezői. A konferenciák területén a Tourism Economics 2020 véleménye szerint várhatóan mínusz 61 százalékkal csökkennek a látogatószámok az előző évhez képest, így ez a szegmens még erőteljesebben érintett, mint a beutazó turizmus többi része.

Jövőbeli lehetőségek mutatkoznak a hibrid formátumokban, amelyek digitálisan összekötik a valós és a virtuális eseményeket. A DZT a German Convention Bureau (GCB) szervezettel közös stratégiai együttműködésének keretén belül a jövő rendezvénypiacának koncepcióinak kidolgozásába kezdett.

Kiindulási helyzet: Németország exponált pozícióval rendelkezik mint üzleti úticél a nemzetközi piacon

Az IPK International World Travel Monitor felmérésének értékelése szerint az európaiak Németországba irányuló üzleti utazásainak piaci része 22 százalékkal 2019-ben jelentősen meghaladta az európai átlagot. A kereslet és a kínálat egyensúlya azt eredményezte, hogy majd minden ötödik európai üzleti utazás Németországba vezetett; Németország első helyezése mint nemzetközi vásárhelyszín és mint kongresszusi vagy konferencia-desztináció alátámasztja az ország kiemelkedő pozícióját a desztinációk versenyében. Németország sikeres pozícióját az egész turisztikai gazdaság kihasználta. Az európai üzleti utazók 2019-ben Németországban átlagosan 128 eurót költöttek éjszakánként, jelentősen többet, mint az üdülési célú utazók (106 euro). Az európai küldőpiacok összes üzleti utazásának forgalma körülbelül 10,5 milliárd euróra rúgott.

Forrás: DZT / Turizmus Online


Karintia téli arca

Karintia téli arca 

Télnyitó sajtóeseményen vehettünk részt egy valóban télre hangoló budai magaslaton, a Normafa tetején az Österreich Werbung (ÖW) magyarországi képviselete jóvoltából november 20-án.
Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon

Szlovénia meghosszabbította a határellenőrzést a magyar határon 

A szlovén kormány csütörtöki ülésén további hat hónappal meghosszabbította a határellenőrzést a horvát és a magyar határon.
Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában

Jégdóm nyílt a Magas-Tátrában 

A jégdóm Szlovákia egyik leglátogatottabb látványosságává vált.
DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.