Így formálják át a vendéglátóipart a mobileszközök

Az Oracle Hospitality bemutatta „Millennials and Hospitality: The Redefinition of Service” című globális jelentését, amely a mobileszközök vendéglátóiparra tett hatását vizsgálta. Ennek keretében 9000 fiatalt kérdeztek meg a világ minden tájáról arról, hogyan használják a technológiát hotelekben, éttermekben, bárokban és kávézókban.

A jelentés bizonyos esetekben bizonyítja, hogy a mobileszközök használata átformálja a vendéglátóipart. A fontosabb megállapításai szerint a válaszadók 39 százaléka már kért házhozszállítást vagy rendelt az okostelefonja segítségével, 20 százaléka pedig már használt mobileszközt a szállodába való bejelentkezésekor.

Az eredmények alátámasztják azt az állítást, hogy a technológia megváltoztatja a fogyasztói elvárásokat, s egyúttal bemutatják a vendéglátóhelyek üzemeltetőinek a lehetőséget, hogyan tudják átalakítani a szolgáltatásaikat annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak az Y-generáció egyéni igényeihez.

A kutatás legfontosabb tanulságai

• Az Y-generáció 52 százaléka használná a mobileszközét arra, hogy az éttermek, bárok és kávézók kínálta hűségprogramokat kihasználja. Azt szeretnék, hogy elismerjék őket személyre szabott jutalmakkal, amelyek tükrözik az egyéni preferenciáikat. Az üzemeltető számára ez hatalmas lehetőséget kínál arra, hogy értékes adatokat gyűjtsön a fogyasztói magatartásról, s célzott promóciókat indítson.

• Az Y-generáció tagjai már minden országban használják a mobileszközeiket a szállodákkal kapcsolatos alapfunkciók elvégzésére. 20 százalék jelentkezett már be szállodába a telefonja segítségével, míg 46 százalék foglalt már szobát hasonló módon. Mindössze 12 százalék rendelt szobaszervizt, habár a szobaszerviz szerepelt az első helyen, amikor megkérdezték őket, a technológia hogyan tudná javítani a szállodai tartózkodásukat.

• Sok esetben a fiatalok vágya a mobilalapú tevékenységek iránt és a használatukra vonatkozó tényleges tapasztalatuk jelentősen különbözött. Például amerikai fiatalok mindössze 29 százaléka fizetett már mobileszközzel, de 44 százaléka fejezte ki az erre vonatkozó igényét – mindez sugallja az üzleti növekedés lehetőségét az igények kielégítésével.

• Sok hasonlóság figyelhető meg az Y-generáció tagjai között, de a viselkedés és a preferenciák a földrajzi elhelyezkedés és a kultúra szerint is lényegesen különböznek. A japán fiatalok például meglepő módon kevesebbszer használták az okostelefonjaikat szállodákban vagy éttermekben – mindössze 19 százalék akart fizetni ételért vagy italért mobileszköz használatával.

• A vendéglátóipari munkáltatók technológiahasználatának felmérésekor a fiatalok 36 százaléka - akik dolgoztak az iparágban - vélte úgy, hogy sok a tennivaló a fejlődést tekintve. Érdekes módon mindössze 15 százalék mondta azt, hogy a munkáltatói kérték a javaslataikat a technológia használatának javítására vonatkozóan.

• A válaszadók 87 százaléka mondta azt, hogy napi szinten használ okostelefont. Az angol fiatalok 10 százaléka használ Apple Watch-ot, de más eszközök kevésbé népszerűek, mint azt gondolni lehetne: mindössze 37 százalék mondta azt, hogy napi szinten használ táblagépet.

Az Y generáció mobilhasználatát bemutató teljes jelentés ide kattintva érhető el.


Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.
A világ minden tájáról érkeznek a jégszobrászok a Magas-Tátrába

A világ minden tájáról érkeznek a jégszobrászok a Magas-Tátrába 

A legképzettebb jégszobrászok már a Magas-Tátra felé tartanak.
Ókori bútorvásárlási lista, Zeusz feje, minószi tőr

Ókori bútorvásárlási lista, Zeusz feje, minószi tőr  

Áttörő régészeti felfedezések 2024-ben Törökországban.
Opatija már készül az ötödik évszakra

Opatija már készül az ötödik évszakra 

Karnevál Opatijában: a nevetés, a színek és a vidámság ünnepe.
Outlet-nyitás a cseheknél – tolonganak a vevők

Outlet-nyitás a cseheknél – tolonganak a vevők 

A megnyitó nagy érdeklődést váltott ki; a helyi média szerint hosszú sorok alakultak ki, és az első napokban több ezren látogatták meg az üzletet.
Újabb halálos áldozatok Los Angeles-ben

Újabb halálos áldozatok Los Angeles-ben 

Kaliforniában a Nemzeti Gárda további ezer tagját vezényelték a tűzvész elleni védekezésre – közölte Gavin Newsom kormányzó vasárnap.
Járattörlések a brüsszeli reptéren

Járattörlések a brüsszeli reptéren 

A munkabeszüntetéssel is járó megmozdulás várhatóan az országos tömegközlekedésében is zavarokat okoz majd.
Következő állomás: Belgrád

Következő állomás: Belgrád 

Egy város, ami mindenkinek azt adja, amire szüksége van.
Milyen növekedést hozhat a jubileumi szentév Róma turizmusának?

Milyen növekedést hozhat a jubileumi szentév Róma turizmusának? 

Egy római közgazdász-professzor szerint túl korai lenne még felmérni a várható hatásokat, de a korábbi becslések bizonyára túlértékeltek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.