Az eVTOL pilóta nélküli üzemmódban működik, de a kezdeti időszakban képzett pilóták felügyelik a repüléseket. A jövőben az ingázás is a szolgáltatások közé kerülhet, olvasható a Világgazdaság cikkében.
Mint írják, „a helyből fel- és leszállni képes elektromos légi jármű üzemeltetői (a Guangdong (Kanton) EHang General Aviation és a Hefei HeYi Aviation) mostantól szabadon hirdethetik fizetős városnéző vagy egyéb szolgáltatásaikat, miután az Ehang EH216-S modellje minden hatósági kritériumnak megfelelt.”
A CITIC Securities mérföldkőnek nevezte az EHang engedélyét az alacsony légtérben működő szolgáltatások terén.
A vállalat az egyik legelső eVTOL-gyártó Kínában, és már konkrét árat is meghatározott: egy jármű 330 ezer dollárba kerül. Az EH216-S 16 propellerrel és szilárdtest-akkumulátorokkal működik, maximális felszálló tömege 650 kg.
Fotó: EHANG
„A maximális repülési ideje 48 perc 10 másodperc volt, ennyi töltött a levegőben megszakítás nélkül egy feltöltéssel egy tavaly novemberi teszten” – áll a cikkben. Ha pedig az akkumulátorok lemerülnének, az automatika biztonságosan lehozza a járművet.
Óriási befektetések az iparágba
Kanton 2027-ig több mint 500 milliárd forintnak megfelelő összeget fordít az alacsony légtérben zajló közlekedés fejlesztésére, amely magában foglalja a repülő autókat, drónokat és légitaxikat. A tervek szerint száz új leszállóhely épül a városban, amely az iparág egyik központjává válhat. Az EHang mellett egyébként a repülő autóiról híressé vált Xpeng AeroHT is jelen van a piacon.