Az előrejelzés módosítása a különböző vámok beveztése miatti félelmek következménye, mivel a ezek bevezetése jelentős csapást mérhet az olyan szektorokra, mint
az autóipar, a kiskereskedelem és a technológia 2025 második felében.
Ugyanakkor a nagy digitális hirdetési platformok is szabályozási bizonytalanságokkal néznek szembe az Egyesült Államokban és az EU-ban.
Fotó: Depositphotos
A WARC csökkentett jelentése, amely majdnem egy teljes százalékponttal csökkenti a 2025-ös növekedési várakozásokat, továbbra is
6,7 százalékos növekedést lát a globális hirdetési piacon, amely eléri az 1,15 trillió dollárt ebben az évben.
Mint a jelentésben áll, a piaci bizonytalanságot súlyosbítja Donald Trump elnök kaotikus vámkezelése, amely erősen érinti az autóipart.
Trump többször is megígérte, hogy április 2-án ,,felszabadító nap" lesz, amikor az Egyesült Államok széleskörű, kölcsönös vámokat vezet be globális kereskedelmi partnerekkel szemben.
Azok az iparágak, amelyek veszteségeket szenvednek el e politikák miatt, valószínűleg visszafognak marketing terveiken, mivel az elnök nem zárta ki a recesszió lehetőségét, amely gazdasági programja miatt szélesebb körű vállalkozásokat rázna meg. Az alacsonyabb makrogazdasági hirdetési kiadások a recesszió megjelenésének korai jelei lehetnek,
miközben a fogyasztói bizalom egyre negatívabb irányba fordul.
A WARC szerint az autóipari hirdetési kiadások várhatóan 7,4 százalékkal csökkennek ebben az évben, míg a kiskereskedelem 5,3 százalékkal csökken. A technológiai és elektronikai szektorok együttvéve a hirdetési növekedésüket a felére csökkentik a kereskedelmi akadályok hatására, amelyek befolyásolják a gyártást.
A potenciális visszaesések mértékét tovább növelik a nagy digitális hirdetési platformok, például a Google, a Meta, az Amazon és az Apple elleni szabályozási kihívások
– állítja a WARC.
Tavaly a Google-t illegális monopóliumot képviselőként ítélték el a keresési piacon, a javasolt megoldások között szerepel a Chrome böngésző leválasztása, amely ijelentős szintű következményekkel járhat a marketingszakemberek számára.
A TikTok-ot, amely sokkal kisebb hirdetési részesedéssel bír, de jelentős befolyással bír a befektetésekre és a kultúrára, április 5-én akár be is tilthatják, ha nem talál amerikai támogatóra, vagy ha Trump nem hosszabbítja meg ismét a határidőt a ByteDance tulajdonában lévő videóalkalmazás alternatív tulajdonosi struktúrájának kidolgozására.