hirdetés
hirdetés

Nagyon készülnek a télre az osztrákok

Stílusosan épp akkor tartották Pesten az Österreich Werbung (ÖW) télindító turisztikai kampányának szakmai tájékoztatóját, amikor hazánkban leesett az első hó.

hirdetés

Egyszerre 17 városban indult ÖW történetének eddigi legnagyobb méretű téli turisztikai kampánya, amely a Winterliebe nevet kapta. Az eddigi legnagyobb büdzséjű kampányt 9 helyszínen személyesen mutatták be a hivatal képviselői, egy közös hibrid rendezvény alkalmával. Videón kapcsolták Bécsből Lisa Weddiget, az ÖW júniusban kinevezett vezérigazgatóját, és Ausztria 5 régiójának (Stájerország, Vorarlberg, Karintia, Bécs és Alsó-Ausztria) képviselőit.

Fotó: Turracher Höhe/Sam Strauss
Fotó: Turracher Höhe/Sam Strauss

Indul a megakampány 

A különböző tartományi hivatalvezetők Európának Ausztria számára fontos városaiból - Varsó, Brüsszel, Budapest, Amszterdam és Barcelona - kapcsolódtak be az élő adásba.

Mint Lisa Weddig, az ÖW igazgatója elmondta, a téli szezon kezdete idén igencsak látványos lesz: #winterliebe mottóval indítják partnereikkel közösen az eddigi legnagyobb nemzetközi kampányukat, ezzel világszerte maximális digitális figyelmet szerezve az osztrák télnek. „Első alkalommal kommunikálunk a tartományi turisztikai hivatalokkal közös, világos és átfogó üzenettel a téli időszakban. Szeretnénk újraéleszteni a vendégek tél iránti szeretetét és közvetíteni a vendéglátók tél iránti rajongását”, mondta el Bécsből az ügyvezető igazgató. „Az osztrák tél változatos kínálatával törzsvendégeink mellett természetesen új célcsoportokat is szeretnénk megszólítani.”

Fotó: © Kärnten Werbung/Franz Gerdl
Fotó: © Kärnten Werbung/Franz Gerdl

Nemcsak síelésből áll a téli kikapcsolódás

A síelés, snowboardozás vagy freeriding még mindig messze az első számú téli sporttevékenység, és Ausztria továbbra is  piacvezető Európában, több mint 50 százalékos piaci részesedéssel.

Ez az évszak azonban már régen nemcsak a téli sportokat jelenti a vendégeknek: ez lehet rekreáció és pihenés, sípályán kívüli havas üdülés, természetben töltött vagy akár városi üdülés is. „A vendégek szeretnének sétálni, élvezni Ausztria kulináris finomságait, megcsodálni a látnivalókat, ellátogatni az adventi piacokra, vagy egyszerűen csak pihenni egyet a termálfürdőben – mondta Weddig. –Legyen szó a barátokkal vagy a családdal töltött téli üdülésről, Ausztria sokrétű téli ajánlata a vendégek igényeinek megfelelő választ kínálja.”

Fotó: © Österreich Werbung/Harald Eisenberger
Fotó: © Österreich Werbung/Harald Eisenberger

Új hívószavak

„A nagyszabású kampány egyben válasz a koronavírus okozta válság aktuális fejleményeire és tendenciáira is” – fűzte tovább prezentációjában. Hiszen az emberek vágya a természet és a szabadtéri testmozgás iránt egyre nagyobb. Különösen a túrázás és a könnyed séta a természetben vált fontosabbá a koronavírus következtében. Az olyan témák, mint az egészség és a fenntarthatóság szintén egyre erősebb hívószavak. Még ha biztonsági okokból az autóval való utazás részesülne is előnyben, mégis, a jövőben a vendégek nemcsak az Ausztriába és az Ausztriában való utazást szeretnék majd környezetetbarátabb módon megoldani, hanem tudatosabban is szeretnének élni, és a regionális ételeket és italokat is élvezni az üdülés során.

Fotó: © Österreich Werbung/Harald Eisenberger
Fotó: © Österreich Werbung/Harald Eisenberger

Tél, tél, tél - tartományonként

Mint elhangzott, a téli sportok központi szerepet játszanak, de Ausztria ennél sokkal többet is kínál. A városok, mint Bécs, Graz és Salzburg elvarázsolnak adventi vásáraikkal, kávéházaikkal és kulturális kínálatukkal.

Alsó-Ausztria, Stájerország és Burgenland arra invitálják vendégeiket, hogy a tél csendjét és csendes lassúságát fedezzék fel az állatvilággal együtt: itt a sítúrázás, a téli túrázás, a sífutás vagy akár az idilli tájakon való kényelmes havas séta áll a középpontban.

Tirol, Vorarlberg és Salzburg tartomány nemcsak nagy síterepeivel, hanem szokásaival, kultúrájával és vendégszeretetével is kitűnik.

Felső-Ausztria a családoknak szóló ajánlatokra összpontosít – családbarát síterületeivel és olyan tevékenységekkel, mint a téli lovaglás és a szánkózás.

Stájerországban, Karintiában és Burgenlandban számos termálfürdő és a gazdag kulináris kínálat nyújt kikapcsolódást a sokféle aktivitás után.

Fotó: © Kärnten Werbung/Franz Gerdl
Fotó: © Kärnten Werbung/Franz Gerdl

Az idei szezon újdonságai

Salzburg tartományban Európa egyik legnagyobb és legváltozatosabb téli sportrégiója jött létre az új Panorama Link felvonónak köszönhetően, amely Flachau/Wagrain és Flachauwinkl/Kleinarl télisport-központokat köti össze.

A stájerországi Kreischberg síterepén a téli sportok kedvelői az idei évtől kezdve 161 ultramodern, 10 üléses felvonóval utazhatnak a völgyből a hegyállomásig vezető 3,8 km-es távon.

Tirolban a Paznaunban található Silvretta Arena és a SkiWelt Wilder Kaiser-Brixental is díjat kapott a fenntarthatóság és a klímavédelem iránti elkötelezettségéért.

Alsó-Ausztria a sípályák nyüzsgésének ellenpontjaként kínál programot: jól bebugyolálva élvezheti a téli csodavilágot a számos téli túraútvonalon – akár hótalpakkal is.

Karintia sem csak síelésre, hanem más téli tevékenységekre is hívogat, például korcsolyázásra a Weissensee-n, Európa legnagyobb természetes jégfelületén.

A Winterliebe am Feuerkogel jó példája a felső-ausztriai üdülés sokszínűségének. Egyetlen jegy számos szabadidős tevékenység végzésére jogosít: legyen az síelés a Feuerkogelen vagy szörfözés a Riverwave hullámán.

Vorarlbergben egy Lech és Zug közötti téli túra során megtapasztalhatja, hogy bizonyos időpontokban különleges helyek színpadokká alakulnak át, ahol a Lech történetéhez kapcsolódó részleteket mutatják be.

Bécsben az elmúlt hónapokban mintegy 10 új szálloda nyílt. A választék igen széles: a Hotel Motto az 1920-as évek elegáns hangulatát idézi, a Superbude trendi, a Jaz in the City pedig a zene életérzését tükrözi.

Burgenlandban romantikus lovas szánhúzáson vehet részt a sztyeppén, megállhat a számos borász egyikénél, majd pihenhet egy termálfürdőben és meghallgathatja Haydn Évszakok című művét az Esterházy-kastélyban, amely pontosan tükrözi az tartomány hangulatát.

Bizakodó hangulat a lassan induló turisztikai szezonra vonatkozóan

Az Österreich Werbung által szeptember eleje és közepe között 7 oszágban (Ausztriában, Németországban, Svájcban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Csehországban és Lengyelországban) végzett friss felmérés eredményei is adnak egy plusz löketet a következő téli szezonra. Alapvetően az utazási kedv töretlen, a téli utazások iránti bizalom nagy, így már most konkrét utazási tervek készülnek.

Fotó: © TVB St Johann in Salzburg/Art of Sights
Fotó: © TVB St Johann in Salzburg/Art of Sights

Számok, adatok, összegzés

A legnagyobb küldőországokban, mint Németország és Hollandia, Ausztria áll a rangsor első helyén. Svájcban, Csehországban és Lengyelországban a második helyen. A briteknél a negyedik, alig lemaradva a második és harmadik helyezettektől (Olaszország és Svájc).

Ami az utazások időzítését illeti, bizonyos fokú visszatérés tapasztalható a koronavírus előtti időszakhoz. A tervezés ismét hagyományosan, a szünidőkhöz igazodva történik – a legerősebb hónapok december, január, február. A tavaszi kilátások is optimisták. Abból indulhatunk ki, hogy a szezon egészét tekintve jó kihasználtságra lehet számítani, még akkor is, ha a foglalások általában még röviddel indulás előtt történnek.

Ha megnézzük a foglalási kritériumokat, világossá válik, hogy a vendégek legjobban a pénzvisszafizetési garanciákat és a rugalmas lemondási feltételeket keresik, ezt követi a higiéniai intézkedések megléte az adott szálláshelyen.

Osztrák biztonsági koncepció

A felmérésből az is kiderült, hogy a be- és kiutazási szabályok nagyban befolyásolják az üdülési célpont kiválasztását. Ausztria volt az egyik első ország, amely 2021-ben az egyértelmű és átlátható biztonsági koncepcióra összpontosított. „Az Österreich Werbung az aktuális biztonsági intézkedésekről időben és átfogóan tájékoztatja nemzetközi vendégeit – ígéri Lisa Weddig –, mert az ausztriai gondtalan üdülés előfeltétele az utazók biztonsága, ezért számunkra is ez az elsődleges prioritás.”

Végül Lisa Weddig összegzésként elmondta: „Minden idők legnagyobb téli kampányával, a partnereinkkel való sikeres együttműködéssel, valamint a széleskörű és vonzó üdülési kínálattal a lehető legtöbb vendéget szeretnénk inspirálni arra, hogy Ausztriában töltse a téli szabadságát.”

(forrás: ÖW / Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai