Most a svájci Baboo regionális légitársaság korábbi elnöke, Julian Cook bejelentette, hogy legkésőbb 2013-ban elindítja a FlyA elnevezésű hosszú távú fapados járatát. A tervek szerint a légitársaság Európa és az USA között két négyszázfős A330-300-as géppel működtetne járatokat, hogy pontosan mely városok között, egyelőre nem derült ki.
Cook a Baboo menedzsmentjéből 2007-ben szállt ki, részvényeit 2008-ban maradéktalanul eladta, hogy pénzét egy új fapadosba fektesse. Véleménye szerint ötlete hiánypótló kezdeményezés, melynek az attraktív árai (egy útra szóló, adók nélkül 86$, illetve 69 euró) minden bizonnyal komoly érdeklődést keltenek majd.
Eredetileg Angliai bázisról terveztek repülni Indiába, Pakisztánba és a Távol-Keletre, de ennek az üzleti feltételei nem voltak megfelelőek, ezért a beruházók, akik között sok távol-keleti és USA-beli is van, inkább az USA keleti partjának célállomásait választották. A már üzemelő AirAsiax céget konkurenciának tekintik, lapértesülések szerint útvonalaikat a klasszikus 10 órás long-haul repülési idő helyett maximum 9 órára tervezik.
A leasing szervezetekkel most folynak a tárgyalások. A cég központjául eredetileg Svájcot jelölték, de mivel Svájc nem tagja az EU-USA légügyi megállapodásnak és az adók és repülőtéri kiszolgáló árak is nagyon magasak, ezt elvetették. Egyelőre jobb kondíciókat kínáló európai központot keresnek, olvashattuk a korábbi híradásokban.
A svájci Ch-Aviation hírportál június eleji információja szerint a légitársaság három A330-asával Londonból és Párizsból olyan úti célokra közlekedik majd, mint Boston, Miami, Montreal és New York.
Egy dolog biztos, az iparág érdeklődve várja az ez év második felének fejleményeit.