A kutatás szerint az üzleti utasok a lazítás és szórakozás, valamint a kemény munka iránti kötelességérzet között őrlödnek, utóbbi miatt tartják fontos, hogy kipihenten érkezzenek meg az úti célra. A felmésér szerint az utasok 31 százaléka képzeli magát szívesen egy fedélzeti bárba egy üveg pezsgővel, 13 százalékuk szerint lehetne mozi is az új super jumbókon, 8 százalék szívesen ütné el a repülési időt kaszinóban, 7 százalék csináltatná meg a frizuráját menetközben, és 5 százalék üdvözölné, ha franciaágyban pihenhetne. Legtöbben persze az olyan praktikus kívánságok mellett voksoltak, mint a nagyobb hely a lábaknak (69%), a fedélzeti wifi (54%) és a zuhanyzó (28%).
Minek örülnének az új jumbo jeteken? | |
Több lábhely | 69% |
Wifi | 54% |
Bár | 31% |
Zuhanyzó | 28% |
Mozi | 13% |
Gyermekfelügyelet | 12% |
Kaszinó | 8% |
Fodrász | 7% |
Franciaágy | 5% |
Érthető kívánság a nagyobb hely és a wifi iránti igény, de nagyon érdekes, hogy sokan örülnének bárnak és zuhanyzóknak is a jumbo jeteken, elemzte a felmérést Dave Richardson légitársasági szakértő. A légitársaságok ugyanis sok mindent ígérgettek, amikor még az Airbus A380-asa a tervezőasztalon volt, de ezekből az ígéretekből végül szinte semmi sem valósult meg. Az Emirates az egyedüli kivétel, amely valóban létrehozott egy bárt a business class végében, ez nagy népszerűségnek is örvend az utasok körében. A Qantas viszont például semmi kreatívat nem kezdett a plusz hellyel. A Virgin ugyan zuhanyzókról és edzőteremről is beszélt A380-asai rendelésekor, de a légitársaságra nehezedő pénzügyi nyomás miatt végül a plusz szolgáltatások helyett plusz ülések kerültek a gépre.
Érthető, hogy az emberek éreznek némi nosztalgiát a repülés aranykora iránt, véli a szakértő, de a 60-as, 70-es évek fedélzeti szolgáltatásainak visszahozása nem járható út. Valójában a repülés akkoriban sokkal drágább volt és sokszor még azok is dohányfüstben úsztak, akiknek a nemdohányzó részre szólt a jegyük, emlékeztet a szakértő.