hirdetés

Vendég & Hotel Business Klub, Hotel Benczúr, szeptember 23.

Bouchonjárás, kasszakálvária, legújabb ágyazási trend

A nyári szünet utáni első szakmai találkozónkra sokan jelentkeztek a pesti, elegáns városrészben lévő és isteni konyhájáról ismert és elismert Hotel Benczúrba, Sárközy György igazgatónak és csapatának otthonos, családias hangulatú, kellemes légkörű birodalmába. Ennek egyik oka nyilván első előadónk személye és témája lehetett, hiszen Mautner Zsófia, az ismert gasztroblogger még sosem járt nálunk, és amiről az előadását tartotta, az sok éttermest és főleg bisztrótémában „utazót” érdekelt.

hirdetés

Ahogy ő fogalmazott: nem szakértőnek tartja magát, hanem az új trendeket látja és láttatja a kívülálló szemével. Most például a lyoni eredetű bouchonokat vette górcső alá, azokat a családi kifőzdéket, amelyekből 22 működik hivatalosan bejegyezve városszerte és főként annak környékén.

Zúzapörkölt, szalontüdő, rántott pacal, vese, fejhús, hurka, kolbász, csiga, hering –

mint sejthető, a bouchonok nem éppen a vegetáriánusok Mekkáját jelentik, a hús hússal, házias módon elkészítve a fine dining híveinek is elég illuzióromboló, igazi rétegműfaj, ennek ellenére óriási siker. Mert a francia bouchon kisvendéglők mindenféle sallang- és feszengésmentes, autentikus, laza, vidám helyek, ahol ráadásul kiváló az ár-érték arány. Ahogy egy hallgatói kérdésre reagálva Zsófi fogalmazott: igazi férfias műfaj, nem hölgyeknek való mulatság.

Ha szeptember, akkor pénztárgépcsere – így következő előadónk, Várkonyi Gábor (IVSZ, pénztárgépmunkacsoport-vezető) prezentációjára is sokan voltak kíváncsiak. Hiszen a szakmát nagyon is közelről érinti az átállási kötelezettség: a bevezetésre kerülő, majd többször is módosított határidejű online adatszolgáltatás. Már csak azért is jó, hogy pénztárgéptémában elhívtuk az IVSZ szakértőjét, mert mint kiderült, szövetségük hatékonyan részt vett abban a társadalmi párbeszédben és vitában, amelyre a rendelet bevezetése előtt sor került, és amelyből, jegyezték meg többen is hallgatóságunk soraiból,

a teljes vendéglátósszakmát kihagyták.

Mindenki kódot kap a NAV-tól, áfakulcsváltozásra ezentúl nem kell figyelni, viszont a NAV szeme mostantól mindent lát – hívta fel többször is a figyelmet a rendeletváltozás kapcsán az előadó.

Minőség hosszú távra – tulajdonképpen ez a jelszava annak a belsőépítészcsapatnak, amelyet Varró Zoltán dizájner vezet, és aki a szállodai ágy szépségére, kényelmére és sikeres marketingeszközként való használatára hívta fel a figyelmet. „Otthon a hálószobában vagyunk a legkevesebbet, egy hotelben viszont nem tehetünk másként” – emelte ki a szakember. Emiatt az ágy anyaga, matraca, minősége, az ágyneműhuzat tisztasága és az ágy összképe meghatározó lehet.

Ma a szállodákban az ágysál a divat, méltatlanul mellőzik a házakban az ágytakarót,

mondta a szakember, pedig annak is megvolt a funkciója: hiszen ha cipőben, utcai ruhában érkezik a vendég a szobába, és ledobja magát az ágyra – egy ágytakaró az esti lefekvés idejéig sokat segíthet abban, hogy tiszta maradjon az ágynemű.

A megfelelő ágyazáshoz szorosan kapcsolódott szakmai programunk utolsó előadójaként Kovács Csaba, az 1992 óta a hazai piacon sikerrel jelen lévő, a szállodai szegmensnek pedig 1997 óta beszállító, száz százalékban magyar tulajdonú családi vállalkozás, a Napfény Paplan 2000 Kft. szakértője. Aki elmondta, nemcsak az ágy megjelenése, hanem annak tartalma is meghatározó. Mindenkinek persze nem lehet megfelelni,

hiszen a vendégek egyik része a kemény, a másik a puha ágyat szereti.

A szállodai textíliákat gyártó és forgalmazó hazai cég – a damaszt ágyneműtől a steppelt párnákon és ágyvédőkön át az éttermeknek kínált asztalterítőig terjed náluk a választék – olyan széles termékskálával rendelkezik, hogy csak paplan- és párnaféleségből 28-félét kínál. Egyik sikertermékük a lemosható asztalterítő, amely a szállodai reggeliztetők álma lehet: egyszerre öntötték le ketchuppal, mustárral és vörösborral – és szempillantás alatt eltűnt róla az összes szennyeződés. Az előadásokat követően a teraszon Juhász Miklós várta a vendégeket, hogy bemutassa a Zsindelyes Kereskedőház pálinkaszortimentjét, amelyet az éttermesek, szállodások nagy lelkesedéssel és persze kellő hozzáértéssel kóstoltak.

Ebédre a szálloda egyik elegáns éttermében Zsolnay étkészlettel terítettek, és a vendégtérben a ház mesterszakácsa, Tégel Imre fogadta klubunk szakmai vendégeit. A világbajnoki címmel rendelkező főszakács konyhájáról a következő, nem akármilyen ételsort hozták ki:

szegedi halászléteát pontynudlival és harcsagyöngyökkel, majd balzsamozott rafinált csirkemellet cukkinis laskával, burgonyatortával.

Ebéd után a szakmai közönségnek arra is lehetősége volt, hogy vendéglátó főszakácsunk vezetésével körülnézhessen a birodalmában. A desszertet ez alkalommal a Szamos Marcipán hozta, isteni islert és még egy édességet, az ételekhez a bor pedig egy balatonszemesi családi pincészettől, a Bujdosó Pincétől érkezett. (bővebben róluk e lapszámunk 53. oldalán – a szerk.) A kávét a desszerthez a Progast kínálta, a hazai vendéglátószegmens professzionális beszállítója, és ezúttal egy vízújdonság is bemutatkozott az ételek kísérőjeként és szomjoltóként – a Harmónia –, amely alacsony ásványianyag- és nátriumtartalmú, selymes, harmonikus ízvilággal rendelkezik, a régi idők meghitt, békebeli hangulatára emlékeztető, természetes forrásvíz.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Utazási irodásként miképp készülnek a majdani esetleges nyitásra?

Kiadónk társoldalai