Új szabályok léptek életbe

Új szabályok léptek életbe

A Magyar Turisztikai Ügynökség koordinálásával, a szakmai szövetségekkel való egyeztetés eredményeként megszületett az a végleges fogalmi rend, amely a turistabuszok közlekedését szabályozza a budai Vár felújításának ideje alatt.

2016. június 1-jétől október 31-ig reggel 7 és 19 óra között egyidejűleg összesen nyolc jármű tartózkodhat a Várban, szigorúan a fel- és leszállás idejére. A buszok előzetes regisztráció után, egyedi jelöléssel hajthatnak fel a Várba.A regisztráció a Várkert Bazár előtti területen, a Lánchíd utcában történik (M0 pont), amely egyidejűleg 19 járművet képes befogadni. A buszok innen indulva kizárólag a Lánchíd utca–Clark Ádám tér–Hunyadi János út útvonalon hajthatnak fel a Budai Várba.

A Hunyadi János út–Dísz tér csatlakozásánál (M1, M2), valamint a Dísz tér és a Palota út (M3, M4) találkozásánál két-két megállóhely szolgál a leszállásra. A Várba érkezés után a járművek csak az utasok leszállásának idejére állhatnak meg, ezután a leszállóhelyet és a Vár területét el kell hagyniuk.

A buszok kizárólag a Dózsa György téren kialakított (térképen: P1, P2, P3) parkolózóna területén parkolhatnak, és a helyszínen segítő közlekedésirányítók jelzését követően indulhatnak a Vár területére az utasokért. A regisztráció során kapott egyedi jelölésnek jól látható helyen kell szerepelnie. Fontos, hogy a városnézést követően az utasok együttesen, idegenvezetőjük koordinálásával jelentkezzenek a Palota úton, a felszállásra kijelölt (térképen: M5, M6, M7 és M8) pontokon (PICK-UP POINT). Ezután a buszoknak a Palota úton lehajtva el kell hagyniuk a Várat.

Az MTÜ vállalta, hogy a turistabuszok Várba történő behajtását koordináló csapatban is aktívan részt vesz: június 1-jétől munkatársai mind a négy, térképen jelölt ponton a turisták és az idegenvezetők segítségére lesznek. Az MTÜ arra kéri a szakma szereplőit, hogy próbálják meg csoportjaikat gyalogosan felvezetni a Vár területére.

A szigorú fel- és leszállási rendet a közterület- felügyelet és a rendőrség fogja betartatni. Az egyeztetésben részt vevő két utaztatói érdekképviselet, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége és a Magyar Beutaztatók Szövetsége vállalta, hogy a változásokról értesíti külföldi társszervezeteit, így az ECTAA-t (Európai Utazási Irodák Szövetsége), a DRV-t (Német Utazásszervezők Szövetsége) és az EACT-t, az Európai Buszos Vállalkozások Szövetségét.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?