Az MSZÉSZ segít koordinálni a hotelek felajánlásait

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége arról tájékoztatta lapunkat, hogy online felületet hozott létre az ukrán menekülteket célzó segítség koordinálására.

A szövetség tájékoztatása alapján az elmúlt napokban több, ukrán menekülteket segítő szervezettől, illetve tagszállodától is kaptak megkereséseket kéréssel és felajánlásokkal.  

Annak érdekében, hogy minél egyszerűbb legyen a koordináció, létrehoztak egy online felületet, melyre felvezetik a humanitárius szervezetek kéréseit, és ugyanitt a szállodák, társult tagok is tudják jelezni, hogy mit és milyen mennyiségben kívánnak felajánlani:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1jaK6JYGQWBNTlc0_7Ae2l88KGUxN-mDBHQgOt0_WyPE/edit#gid=638665488

Kérik, hogy miután a szolgáltatók beírtak a táblázatba, azt e-mailben is mindenképpen jelezzék az MSZÉSZ számára (info@hah.hu).

Néhány nappal ezelőtt az MSZÉSZ már felhívta tagjai figyelmét a segítségnyújtás fontosságára. Ezt írták közösségi oldalukon:

"Tudjuk, hogy az elmúlt két év tele volt nehézségekkel, és jelenleg sem könnyű a szállodaiparnak, de ha csak egy szobát is fel tudtok ajánlani, az már nagy segítség lehet egy családnak. Jelenleg több mint 20 szállodától érkezett felajánlás az ukrán menekültek térítésmentes elhelyezésére, vidékről és Budapestről egyaránt. A felajánlott szobakapacitásokat a Migration Aid koordinálásával osztjuk szét a rászorulók között. Továbbra is várjuk a felajánlásokat, nemcsak a tagjaink köréből!

Köszönjük a példaértékű hozzáállást és felajánlást: Danubius Hotel Hungaria, Emerald Hotel & Suites, Hotel Moments Budapest, Hotel Vision Budapest, Hotel Parlament Budapest, Hotel Palazzo Zichy, Amadeus Hotel, D8 Hotel Budapest, Corvin Hotel Budapest, NaturMed Hotel Carbona, Palace Hotel Hévíz****, Kolping Hotel - Bobóország, Abbázia Club Hotel, Hotel Sopron, LIFESTYLE HOTEL MÁTRA, Jankovich Hotel, Palatinus Grand Hotel, Boutique Hotel Sopianae, Hotel Azur, Siófok, JUFA Hotel Celldömölk - Aktiv & Wellness-Resort, Rétespajta és Apartmanház, Queen's Court Hotel & Residence"
 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?