hirdetés
hirdetés

A CNTA regionális irodájának igazgatója, Liu Cheng

Selyemút, pandák, metropolisok

A selyemútra csábító plakátok lepték el a minap Budapestet – a reklámkampányt az Utazás kiállítás díszvendége, Kína rendelte meg, amely február végén regionális turisztikai képviseletet nyitott a magyar fővárosban. Ebből az alkalomból beszélgettünk Liu Cheng úrral, a CNTA-iroda igazgatójával.

hirdetés

Guiyang, fotó: shutterstock / Sean Pavone
Guiyang, fotó: shutterstock / Sean Pavone

Hol találják meg Önöket az érdeklődők?

A képviselet Budapesten, a Roosevelt 7/8 irodaházban működik. Magyarország mellett a másik 15 kelet- és közép-európai ország aktuális ügyeit is innen intézzük.

Hol működik még irodája a Kínai Turisztikai Hivatalnak?

A budapesti lesz a 21. külföldi képviseletünk, Európában eddig Zürichben, Frankfurtban, Rómában, Madridban, Párizsban, Londonban és Moszkvában voltunk jelen önálló irodával.

Melyek az iroda legfontosabb feladatai?

Elsődleges célunk, hogy a Kína és a Középés Kelet-Európa közötti kétoldalú turisztikai kapcsolatrendszert erősítsük, a turistaforgalmat növeljük. Feladatunk, hogy a térségben élők jobban megértsék Kínát, a kínai kultúrát, gondolkodást. Továbbá azon is dolgozunk, hogy a kormányok és az emberek közötti együttműködést elősegítsük. Bár elsősorban Kína népszerűsítése a feladatunk, a régióba érkező kínai turistáknak is segítséget nyújtunk, ha valamilyen problémájuk akad.

Mennyire fontos Kína számára ez a régió?

A turisztikai képviselet megnyitása a harmadik fázisa egy stratégiai együttműködésnek: elsőként a Bank of China nyitotta meg Budapesten regionális irodáját, ezt követően tavaly elindult a közvetlen napi légi járat Budapest és Peking között az Air China jóvoltából.

Hány turista utazik a térségből Kínába?

Jelenleg jóval több kínai turista érkezik a régióba, mint ahányan innen oda utaznak. A kiutazók többsége is üzletember vagy diák, kevés a ,,valódi ,, turista – ezen szeretnénk változtatni. A magyarok legnépszerűbb úti célja Peking és Sanghaj.

Milyen desztinációkat szeretnének népszerűsíteni?

Elsőként a két metropolis mellett Xi’an és a Guilin látnivalóira kívánjuk felhívni a figyelmet, ez a négy úti cél együtt ideális vonzerőt jelent egy 10-12 napos kínai körutazáshoz. A későbbiekben további régiók népszerűsítését is tervezzük, például a pandáknak otthont adó Szecsuánt vagy a sokszínű, többnemzetiségű Yünnant. Ugyanakkor kiemelt hangsúlyt kap a Kína északnyugati részén futó egykori selyemút promóciója.

A marketingmunkában hová helyezik a hangsúlyokat?

Egy új képviseletnek először ki kell alakítania a megfelelő kapcsolatrendszert a kormányzatokkal, a turisztikai szakmai képviselőivel és a sajtóval. Még az idén tervezünk háromnégy tanulmányutat újságírók és szakmai szereplők részére. Díszvendégek leszünk hatalmas standdal a március 3–6. között megrendezendő budapesti Utazás 2016 kiállításon, jövőre pedig a régió más városaiban is lesznek vásári megjelenéseink. Óriásplakátokon már a nagyközönség figyelmét is felhívjuk Kína látnivalóira. Magyar nyelvű weboldalt és Facebook-profilt is készítünk az idén.

Mióta dolgozik a CNTA-nál?

Több mint húsz éve vagyok a turisztikai hivatalnál, ez idő alatt több alkalommal voltam külföldi kiküldetésen, például Kanadában, Ausztráliában és Svájcban. Budapestre Rómából költöztem át a családommal együtt.

Mik az első benyomásai?

Nem jártam Magyarországon korábban, de nagyon tetszik nekem Budapest. Szép, kellemes, nyugodt város,.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai