Árképzés, energiaköltségek, mit hoz a jövő?

Vajon a belföldi vendégek „kiárazódtak” a hazai szálláshelyekről? Mi volt az elmúlt időszak tapasztalata átlagár esetén? Mit hozott a konyhára és mit vett el a bevételekből az energiára fordított költség, és mit a munkaerőhelyzet? Mi a helyzet a foodcost-tal? Miképp lehet a tulajdonosi kör elvárásait menedzselni? És mi várható a következő esztendőtől?

A kerekasztal-beszélgetés résztvevői: Baldauf Csaba, a Kolping Hotel Family Resort & Spa igazgatója, Csordás Imre, az Accent Hotels cégvezetője, Juszkó Anita, a Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont igazgatója és Somlyai Zoltán, a BDPST Hotel Management Zrt. vezérigazgatója. A beszélgetés moderátora Kovács Balázs, a Danubius Hotels Zrt. vezérigazgatója volt.

 

A RevPAR-t kell mindig figyelni, hallhattuk, valamint azt, hogy a költségnövekedés miatt az átlagárat kell fókuszba helyezni. Volt, ahol idén 15 százalékos visszaesést regisztráltak a bázishoz képest, és tényként megállapításra került, hogy a hazai családok ma óvatosabban költenek, a gazdasági környezet erősen befolyásolja azt, hogy mire fordítanak és mennyit a családi költségvetésből – főként egy nyaralás, pihenés esetén. Áremelés terén, hallhattuk a kerekasztal résztvevőitől, már a fájdalomküszöbnél tartanak a hazai házak, valamint az is kiderült, hogy többen elkezdtek ennek hatására árakat csökkenteni, erre főleg vidéki házaknál látnak példát.

Az energiakérdés kapcsán elhangzott, nem mindegy, hogy ki mikor köt szerződést, milyen feltételekkel és a napelem beépítésének kérdése is egyre fontosabb tényező. Elhangzott az élelmiszeralapanyag-árak kapcsán, hogy e téren nem tárgyalások, hanem inkább bejelentések vannak a beszállítói oldaltól, pedig jó lenne, ha végre árcsökkenésről hallhatna a szállodai fél, valamint azt tanácsolták a pódiumon ülők a kollégáknak, hogy versenyeztessék meg egy-egy adott területen a beszállítókat, ne mindig ugyanazokkal működjenek együtt.

A munkaerőkölcsönzés kapcsán elhangzott, többen már az állandó munkaerő kiváltásához is igénybe veszik ezt a szolgáltatást, de azt is hallhattuk, van példa egyes házaknál idehaza kétlépcsős béremelésre is – nyilván ez is a munkaerőmegtartása érdekében történik.

A tulajdonosi elvárások kapcsán türelemre intették a jelenlévőket a pódiumon ülők, valamint elmondták azt is, örvendetes, hogy a minőségi szolgáltatás terén egyre nyitottabb több helyütt a tulajdonosi kör.

A 2024. évi elvárásokról szólva pedig óva intették a kollégákat az árcsökkentéstől, az energetikai befektetések fontosságát is kiemelték, valamint azt, hogy az edukáció, tréningek fontossága egyre jobban előtérbe kerül.

 

Forrás: Turizmus Online


MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.