Néhány napja tudósítottunk a Bahart szezonértékelőjéről, ahol a cég vezetői az elmúlt öt év legjobb eredményeivel jellemezték az idei szezont. A Balaton második legnagyobb hajóstársaságánál, a Jókai, a Róza és a Balaton motoroshajókat üzemeltető füredi Vanyolai Kft.-nél szó sincs ilyen sikerekről, sőt a cég talán legfontosabb tevékenységénél, az egyéni szervezésű sétahajózásnál jelentős visszaesést könyveltek el.
Korábban már írtunk arról, hogy a Balaton közforgalmú kikötőit birtokló Bahart az idei szezon előtt emelte a kikötőhasználati díjakat. Bár ez is jelentős plusz kiadást okozott a Vanyolai Kft.-nek, nem ez volt a legfájóbb pontja a Bahart intézkedéseinek, hanem a kikötőhasználati rend átalakítása - tudtuk meg Vanyolai Krisztiántól, a családi vállalkozás egyik ügyvezetőjétől.
Saját kikötőben saját hajó
A korábbi években a Bahart gyakorlatilag egyenlő esélyt biztosított saját magának és a füredi kikötőben működő másik két hajózási cégnek a vendégek szerzésében. A három társaság heti váltásban használhatta a móló kikötőhelyeit, így három hetente mindenki egy hétre a legfrekventáltabb helyre került, ahol a sétálók először találkozhatnak a hajókkal. Az idei nyártól a Bahart megszüntette ezt a rendszert, a legforgalmasabb helyeket magának tartotta fenn. Amikor márciusban dr. Halmos Gábor vezérigazgatót a döntésről kérdeztük, példaként azt hozta, hogy egy áruház parkolójába sem engedik be a konkurens üzlet árusát. A saját kikötőjükben a saját hajóiknak kell a legjobb helyen állni - jelentette ki akkor, és így is lett.
Vanyolai Krisztián szerint az új rendszerben a mólóra érkező vendégek állandóan a Bahart hajóiba, tábláiba botlottak. Mire átértek a kikötő másik felére, ahol az ő hajóik állomásoznak, már a turisták többsége túlesett a jegyvásárláson, hozzájuk csak egy jelentősen megszűrt vásárlóréteg jutott el.
Az ügyvezető szerint ez lehetett a meghatározó oka annak, hogy az egyéni sétahajó-forgalmunk mintegy húsz százalékkal csökkent az előző szezonhoz képest, miközben a csoportos szervezésű hajózásban a múlt évihez hasonló, annál kicsit jobb is volt a forgalmuk.
Vanyolai Krisztián szerint a csoportos szervezésű forgalom javulása a megerősített marketingmunka mellett annak köszönhető, hogy általánosságban is nőtt az érdeklődés az ilyen programok iránt.
"A válság előtt megszokott része volt a céges csapatépítő tréningeknek a balatoni hajózás. Az utóbbi években eltűntek az ilyen igények, de az elmúlt szezonban ismét élénkülést tapasztaltunk ezen a piacon, ami talán azt jelzi, hogy visszatér az üzleti turizmus a hajózási területre is" - véli az ügyvezető.
A hajózási cégek közötti területi villongás nem maradt teljesen az érintett vállalkozások belső ügye. A balatonfüredi önkormányzat szeretné, ha a kikötőt használók újra egyenlő esélyekkel indulhatnának, de a Bahartban birtokolt kilenc százalékos tulajdonrésze kicsi ahhoz, hogy a cég vezetőit ilyen döntésre szorítsa.
Emiatt még az is felmerült, hogy hosszú távon esetleg más helyen kell kikötőt biztosítani a független vállalkozásoknak a működéshez. Ezért a Tagore sétány most zajló rekonstrukciójánál a keleti rész út-, illetve sétányhálózatát, vízparti kapcsolatait eleve úgy tervezték, hogy szükség esetén különösebb átalakítások nélkül egy új mólót lehessen ott létesíteni.
Balatoni hajótársaságok csatája
A Balatonnál nem mindenkinek annyira felhőtlen az öröme az idei nyári szezon után, mint a Balatoni Hajózási Zrt. vezetőinek. Ráadásul a Bahart sikere közvetlenül összefügg azzal, hogy van, akinek rosszabbul ment - állítja az egyik konkurens cég vezetője.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán
Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres
Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot
Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik
Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!
A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!
Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick
A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait
A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen
Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Interjú
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”
A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban
A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk
Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.