Ahogy arról a Turizmus Online-on is beszámoltunk, december végén megszűnt a turizmus állami irányítási rendszeréhez tartozó jelenlegi külképviseleti hálózat, helyette az adott célpiaci igényekre szabott marketinghálózat jön létre a külföldi utazási piacokon. Első lépésben felszámolják a több mint két évtizede hazánkat lényegében változatlan módszerekkel népszerűsítő képviseleteket, azonban továbbra is kiemelt hangsúlyt kap a kormány turizmuspolitikájában Magyarország hatékony népszerűsítése a nemzetközi piacon – közölte Bienerth Gusztáv.
A turizmusért felelős kormánybiztos felvázolta, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) átszervezésének különböző állomásai vannak: a szervezet részeként működő külképviseleti hálózat mostanra érett meg a teljes reformra. – Az új típusú desztinációs szemlélet megvalósításához és a jövőbeni üzenetek közvetítéséhez jobban illeszkedő külpiaci rendszerre van szükség, ez 2017-ben kiépül – jelezte Bienerth Gusztáv. Mint mondta, mára elavult az a módszer, hogy egyetlen, évek óta ismételt fő üzenetet közvetítünk hazánkról valamennyi turisztikai piacon, ugyanis az egyes országok, közelebbi-távolabbi küldőpiacok turistáinak eltérőek az igényeik, ehhez alkalmazkodva kell az új marketingeszközöket kialakítani.
Több verzió is szóba jön
Elmondta, több változatban gondolkodnak az új külképviseleti hálózat működését illetően. Lesznek országok, ahol például egy turisztikai attasé képviseli majd hazánk kínálatát a helyi nagykövetségen belül. Másutt olyan külképviseletet hoznak létre, amely egy külföldi partnerrel alapított vegyes vállalatként működik majd, egy másik elképzelés szerint pedig az egyes piacokon az MTÜ százszázalékos tulajdonában lévő cégek végzik majd a marketingtevékenységet. – Szlovéniával például már zajlanak a tárgyalások arról, hogy közös külképviselettel jelenünk meg Koreában – fűzte hozzá a kormánybiztos. Elsőként kijelölik, hogy melyek a hazánk beutazóturizmusának fontos küldőpiacok, ehhez meghatározzák a célországnak megfelelő üzeneteket és az ennek megfelelő stratégiát.
Ez amiatt is fontos, mert már most látszik, hogy a magyarországi turizmus új területei vannak feljövőben, amelyeknek meg kell jelenniük a marketingakciókban. Így például a világhírű fesztiváljaink, a megújuló gasztronómiai és gazdag kulturális kínálatunk, a konferencialehetőségek egyre több területen teszik vonzóvá hazánkat, akárcsak a fokozott kormányzati támogatást élvező sportturizmus fejlődése.
A Magyar Turisztikai Ügynökség weboldalán a korábbiakhoz képest már nem érhetők el a külképviseletekkel kapcsolatos információk (a szerk.).
Forrás: Magyar Idők