hirdetés
hirdetés

Téli mesevilággal készül Budapest az idei karácsonyra

Bécs, Párizs és Prága után Budapest is készül a szabad találkozás és ünneplés lehetőségét nyújtó adventi és karácsonyi időszakra. A Budapest Brand Nonprofit Zrt. nyílt pályázatot hirdet a 2022. november 4. – december 31. között megrendezésre kerülő Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásáron való részvételre. Augusztus 1-ig várják a hazai kézművesek, népművészek, iparművészek, dizájnerek és innovatív kézműves alkotók jelentkezését - tájékoztatta lapunkat a társaság.

hirdetés

A Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár évtizedek óta a fővárosi adventi időszak egyik kiemelt attrakciója. Idén a korábbi hagyományoknak megfelelően és a kézműves kereskedők, valamint az ízművesek igényeit is figyelembe véve november 4-én kezdődik, és nyolc héten át tart majd a téli forgatag. A látogatók ezúttal az igazi közösségi térként funkcionáló Városháza parkban és a Deák Ferenc téren kóstolhatnak bele a meghitt, ünnepi hangulatba.

A Fővárosi Önkormányzat tulajdonában álló Vörösmarty tér 2022. augusztus 1. napjával a törvény erejénél fogva a Magyar Állam tulajdonába kerül, az állam tulajdonjogának bejegyzésével egyidejűleg pedig hatályba lép Belváros-Lipótváros Budapest Főváros V. kerület Önkormányzatát megillető vagyonkezelői jog. Emiatt bizonytalanná vált a Vörösmarty téri karácsonyi vásár megszervezésének sorsa, különös tekintettel arra, hogy a Fővárosi Önkormányzat az Országgyűlés döntésével szemben bírósághoz fordul. A jelenleg fennálló körülmények ellenére a Budapest Brand a Vörösmarty téren is tervezi a vásár megszervezését.

Faix Csaba, a vásárt szervező Budapest Brand nZrt. vezérigazgatója korábban nyilvános facebook posztban reagált a kialakult helyzetre. „…A Vörösmarty téri karácsony ugyanis elsősorban nem üzlet, hanem a város egyik legfontosabb téli - turisztikai - attrakciója. Amikor pedig mégis üzlet és nyereséget termel, azt a pénzt mi fővárosi kulturális programokra fordítjuk. Ebből finanszírozzuk többek között a Budapesti Tavaszi Fesztivált vagy a nemrég lezárult Budapest Tuning pályázatot. Ezt a missziónkat a jövőben is folytatjuk, és mivel eddig is az V. kerület legnagyobb megelégedésére szerveztük a vásárt, ezért a Budapest Brand idén is be fogja adni a szükséges kérelmeket a vásár megszervezéséhez. … ”

A Városháza parkban húsvétkor megrendezett nagysikerű Budapesti Tavaszi Vásárhoz hasonlóan a szervezők kreatív élményparkot hoznak létre a karácsonyi időszakra, kiaknázva annak központi, belvárosi találkozási hely funkciójában rejlő lehetőségeket. A klasszikus kézműves és gasztronómiai élményeken túl, körhintával, dizájner galériával, téli aktivitásparkkal és a megszokott karácsonyi díszvilágítással egészül ki a park téli mesevilága.

A kiírt pályázattal a Főváros és a szervezők idén is megjelenési lehetőséget szeretnének biztosítani olyan hazai alkotók és művészek számára, akik saját készítésű minőségi, egyedi termékeikkel hozzájárulnak a karácsonyi vásár sikeréhez és a látogatók hangulatához. Fontos cél a turisztikai szektor és a téli turizmus fellendítése is. A kiírásban az is szerepel, hogy többnyire olyan termékekkel lehet és érdemes pályázni, melyek népművészeti, iparművészeti, dizájner vagy innovatív kézműves manufaktúrából származnak, előállításukra Magyarországon került sor, továbbá amelyek kötődnek az adventi és karácsonyi ünnepkörhöz vagy ahhoz méltó minőségi kézműves árunak minősülnek.

A pályázatra kizárólag online lehet jelentkezni, 2022. augusztus 1-jén (hétfő) 12:00 óráig, a https://budapestikaracsony.hu/palyazatok/kezmuves/ weboldalon, ahol a további pontos részletek és a teljes pályázati kiírás is megtalálható.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk