A levegőben lóg a SAS-nál a sztrájk, miközben komoly pénzügyi gondjaik is vannak

A SAS skandináv légitársaság folyamatosan tárgyal hitelezőivel, mivel a koronavírus-járvány okozta fennakadásból való kilábalásuk a vártnál jóval lassabban halad. Ráadásul most még dolgozói is sztrájkkal fenyegetőznek.

Skandinávia legnagyobb légitársasága tárgyalásokat folytatott hitelezőivel 20 milliárd svéd korona (azaz 1,9 milliárd dollár) fennálló adósságállományának és különböző kötvényeinek részvényekké alakításáról, valamint további mintegy 1 milliárd dollárnyi tőke bevonásáról, adja hírül a bloomberg.com portál.

A stockholmi székhelyű vállalat közölte, "előrehaladott" tárgyalásokat folytat számos hitelezővel, hogy további 700 millió dolláros finanszírozást biztosítson az adósok számára, keddi közleményük szerint.

 

Részvényeik 9,2%-ot estek vissza a stockholmi piacnyitáskor, azaz rekord alacsony szintre, részvényenként 0,56 koronára.
Mint a Bloomberg cikkében írják, a SAS és egyes leányvállalatai kérelmet nyújtottak be az Egyesült Államok New York déli kerületének csődbíróságához. A légitársaság közölte, hogy a bíróság által felügyelt eljárás várhatóan kilenc-tizenkét hónapig tart.
"A 11. fejezet folyamata jogi eszközöket ad számunkra átalakulásunk felgyorsításához, miközben továbbra is a megszokott módon folytathatjuk az üzletmenetet", mondta ezzel kapcsolatban Anko van der Werff, a légügyi cég vezérigazgatója.
A beadványban a fuvarozó 10-50 milliárd dollár közötti vagyont, 1-10 milliárd dollár közötti kötelezettségeket sorolt ​​fel. Az adóssághalmaz 6 milliárd koronás hibrid kötvényt tartalmaz, amelyet Dánia és Svédország kormánya vásárolt a legutóbbi, 2020-as mentőcsomaguk során, valamint kereskedelmi hibrid kötvényeket, lízingkötelezettségeket, svájci frank kötvényeket és különböző lejáratú hiteleket.
Svédország és Dánia 21,8%-os részesedéssel rendelkezik. Míg Dánia azt közölte, hogy hajlandó növelni részesedését, a svéd kormány jelezte, hogy elfogadja az adóssága részvényekké alakítását, de nem vesz részt új tőkeinjekcióban. A norvég kormány, az egyik hitelező és a társaság korábbi részvényese szintén azt mondta, hogy nem vesz részt tőkeemelésben.
Mindez egy nappal azután történt, hogy a SAS pilóták szakszervezete bejelentette, azonnali hatállyal sztrájkba lépnek. A sztrájk "negatív hatással van a társaság likviditására és pénzügyi helyzetére, és ha elhúzódik, ez a hatás jelentőssé válhat", áll az SAS közleményében.
Időközben reagált a fejleményekre a svéd kormány is. Mint állásfoglalásukban közölték, nem adnak újabb tőkeinjekciót a veszteséges SAS légitársaságnak, és hosszú távon nem kívánnak részvényesei maradni a vállalatnak, közölte Karl-Petter Thorwaldsson ipari miniszter keddi sajtótájékoztatóján. "Szeretnénk világossá tenni, hogy a jövőben nem fogunk új tőkét juttatni az SAS-nak", mondta Thorwaldsson. Hozzátéve, Svédország azonban engedélyezni fogja, hogy az SAS az állammal szembeni adósságát részvénytőkévé alakítsa át.

Forrás: Bloomberg / MTI / Turizmus Online


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?