Arculatot váltott a Wizz Air - nézze meg az új dizájnt!

„A vendég, aki eddig elbújt a paparazzók elől” - köszöntötte Mshvenieradze Tamara, a Wizz Air magyarországi corporate kommunikációs menedzsere a Lufthansa Technik ferihegyi hangárjában gomolygó diszkófüstből kibontakozó, megújult külsejű Wizz Air gépet, kedden a légitársaság 11 évvel ezelőtti első kereskedelmi útjának évfordulóján.

Tény, hogy az esemény napján a hangárból történő kivontatásig megúszta a lesifotósok hadát, azonban hazai és külföldi repülőgép spotter oldalak lelkes szerzői pár hete már paparazzóskodtak annyira, hogy lelőjék a poént egy Toulouse-ban a festőhangárból kitolt gépről készült kép erejéig. Az a gép azonban egy új, ún. sharkletes Airbus A320-as volt, míg a keddi szülinapi bulira kigurított madár egy régebbi gyártmány ugyanebből a típusból, de sharklet híján. Így a poén nem lett teljesen lelőve, különösen, hogy utóbbi repülőt vasárnap Maastrichtból repülték át Ferihegyre úgy, hogy a leszállással megvárták a teljes sötétséget, amin talán már a legmegszállottabb budapesti spotterek fényképezője sem fogott ki.

A 11. év aligha tartozik a kerek évfordulók közé, de nem kell mereven ragaszkodni a hagyományokhoz, egy-egy nagyobb ajándékért cserébe. A Wizz első gépe 2004. május 19-én indult útjára, Katowicéből Londonba. Azóta 59 gépesre bővült flottáján 90 millió utast szállított. A ma már 38 ország 112 repülőteréről 380 útvonalat repülő légitársaság okkal gondolhatta, hogy eljött a frissítés ideje, aminek a külcsínben is meg kell jelennie. Így került az ünnepi torta mellé az a külső, melynek megjelenése a Wizz Air jeles napra kinyomtatott fedélzeti magazinjának beköszöntője szerint frissebb, élettelibb és szofisztikáltabb a korábbinál. Ízlés dolga, döntse el mindenki maga!

Bizonyára nem a sötétkék mint új szín megjelenése, vagy lila elvétele miatt fog a következő 11 év 90 millió utasa a Wizz Air mellett vagy ellene dönteni. Ugyanakkor messzemenőkig betölti a már a sajtóbemutató napján is vegyes érzelmeket kiváltó dizájn azt a szerepét, ami egy brand esetében talán a leglényegesebb a társaság korábbi küllemét is megalkotó csapattag Chris Nurko, a FutureBrand Worlwide elnöke szerint, hogy beszélnek róla. Akár kígyót-békát, akár leborulnak előtte. Chris Nurko úgy véli, 11 éve Közép-Kelet-Európa „legkúlabb” légi márkáját hozták létre és ezúttal sincs ez másként.

Röviden összefoglalva az történt, hogy elől lett fehér a törzs, középen magenta, a függőleges vezérsík felső szelete a törzs magentájának ívét meghosszabbítva virul, míg alatta a farokrész teljesen kék. A szárny fehér, hajtóművek magenták csakúgy, mint a szárnyvégeken lévő winglet illetve sharklet. A W!ZZ felirat pedig magentából kékbe váltó kontúrként hirdeti a cég nevét a törzs elején.

Akinek hiányozna a sötét tónusú lila, az az utasnak egy légi utazás során leginkább szánt helyiségben, a kabinban maradéktalanul megtalálja ezentúl is, mivel ezek színvilága marad a régiben. Belső változás csupán az idén novemberben átvenni tervezett 230 utasra székezett A321-esek esetében várható. Ez azonban az ülések és mellékhelyiségek kialakításában jelent majd eltérést - tudtuk meg. Bár az A321-esek valamint az újonnan átvenni tervezett A320-asok már az új festéssel állnak forgalomba, a flotta teljes újrapingálása eltart minimum 3 évig. A régebbi gépek esetében megvárják a „D check” nevű nagyjavítás idejét.

A légkisasszonyok és stewardok nem várnak eddig. Kedden a kék-magenta köntösbe ötlözött gép a nemzetközi sajtó képviselőivel levegőbe emelkedett és lengyel légtérben az utaskisérők a fast fashion üzletek fiatolos ritmusait idéző muzsikát a pilótafülke ajtaja előtt pörgető lemezlovas zenei aláfestése mellett a folyosó teljesen hosszában perdülve mutatták be új uniformisaikat.

Új dizájn ide vagy oda „a küldetés nem változott” - szögezte le Váradi József vezérigazgató. Vagyis - tette hozzá - a légitársaság az eddig üzleti modellt követve folytatja égi útjait, de többféle igényre szabva. Szerinte ezt tükrözi a cég új szlogenje is; az emlékezetes a „repülés mindenkié” után a következő években a „lehetőségek világa jön el”. „Az idők változnak, máshogy kell reagálni. 2004-ben a piacot változtattuk meg, ma a piac alakít minket” - mondta.


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.