Az étterem, ahol még a tiszta levegőért is fizetni kell

Hatósági figyelmeztetésben részesült egy kelet-kínai étterem tulajdonosa, mert felárat számított fel a tisztított levegőért, pedig a rendelésenként 1 jüant (45 forint) mindenkinek becsületesen fel is tüntette a számláján.

A Csiangszu tartományi Csangcsiakang fogyasztóvédelmi felügyelősége a dokumentált panaszok nyomán indított vizsgálatot, és hírek szerint végül jobb belátásra bírta a vendéglőst. A nyomozás végén arra a megállapításra jutottak, hogy a tisztított levegő extra díjáról előzetesen tájékoztatnia kellett volna a betérő kuncsaftokat.

A hivatal úgy érvelt, hogy a levegő "természetes erőforrás", amelyet nem fizettethetnek ki senkivel akarata ellenére. Vagyis ha valaki nem kér a jó levegőből, nem kényszeríthető annak megvásárlására, viszont a levegővételtől sem tiltható el. Hozzátették, az étkezdének amúgy kötelessége jó körülményeket teremteni a vendégei számára.

A tulajdonos azzal védekezett, hogy ily módon kívánta a légtisztító berendezés, a szűrők és az üzemeltetés árát behozni. Végül azonban megígérte, hogy törli a pénztárgép programjából a szóban forgó tételt. Azt is mondta, nem tudta, hogy az árképzési szabályok nem teszik lehetővé az effajta szolgáltatás megfizettetését.

A közösségi médiában véleményt alkotók nem ítélték el egyértelműen a nagy visszhangot kiváltó eset főszereplőjét, sőt, volt, aki kijelentette, szívesen fizetne a tiszta levegőért, csak ne lepjék meg a számlával.
A jelek szerint a hivatalok és a közvélemény részéről is teljesen más elbírálás és megítélés alá esik az az "üzleti fogás", amelynek lényege, hogy a kanadai Sziklás-hegységből származó, helyben palackozott friss levegőt kínálnak a tartósan szmogtól szenvedő tehetősebb kínaiaknak.

Szerdai lapjelentések szerint egy tengerentúli start-up vállalkozás, a Vitality Air nevű, Edmontonban tavaly alapított cég alig két hónapja jelent meg először tetszetős palackjaival a kelet-ázsiai országban. A tiszta levegőre szomjazók 500 darabos első szállítmányukat négy óra alatt elkapkodták. A kezdeti sikeren felbuzdulva további négyezret indítottak útba az észak-amerikai hegylánc vidékéről származó levegővel. Ennek többsége is már elővételben elkelt.

A 7,7 literes palackokba a Banff Nemzeti Park levegője kerül és nagyjából száz jüant, körülbelül 4500 forintot kérnek érte.

Az ötletgazdák azt követően döntöttek a vállalatalapítás, illetve a kínai piac meghódításának kísérlete mellett, hogy egy internetes aukciós portálon sikerült először körülbelül 200 forintnak megfelelő összegért, majd második nekifutásra több mint 30 ezer forintért értékesíteniük műanyag zacskóba "csomagolt" levegőt. A viccnek szánt ötlet nyomán hamar kiderült: más luxuscikkekhez hasonlóan Kínában e termék iránt is jelentős kereslet mutatkozik. India és a Közel-Kelet mellett itt adják el belőle a legtöbbet.

Forrás: MTI


Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.
Nyár, szünidő és Dubaj

Nyár, szünidő és Dubaj 

A városban számos lehetőség van kulturális, aktív, sőt akár extrém programok kipróbálására.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.