Becsekkoló vendég: Hol lehet a legközelebb teszteltetni?

Szállodás körökben ma ez a leggyakoribb kérdés az érkező vendégek oldalról – nem véletlenül. Többek közt vendégérkezésekről, foglaltsági mutatókról, vendégkör-összetételről, elmaradó év végi rendezvényekről, hotel zárásokról, újra nyitásokról és a kikerülhetetlen munkaerőhelyzetről beszélgetünk év végi összegző találkozásunk során Géher Zoltánnal, a három budapesti szállodát üzemeltető Zeina Hotels vezérigazgatójával.  

Vendégkör. Alapvetően a környező országokból érkeznek hozzájuk a legtöbben, a német anyanyelvű területekről jön a legtöbb vendég. Nyáron kimagasló volt a dánok, és jó pár hétig a holland területről érkezők aránya is. Jó hír, hogy lassan megindulnak az angolok ismét Budapest felé. Akiknek viszont csökken a számuk, az az Izraelből érkezők, pedig a nyáron alapvetően ők töltötték meg a budapesti házakat – így az akkor nyitva lévő Continental és a Prestige Budapest házukat. Az amerikai turisták viszont jó ideje teljesen elmaradnak – nem csoda, náluk nem engedélyezték a tengerentúli utazást.

 

 

Foglaltsági mutatók. Meglepően jók. A kérdezett szakértő elmondja, náluk novemberben 70 százalékos volt az átlagos foglaltság, ez jobb adat, mint amit az előző hónapban mértek. Ráadásul, a decemberi előfoglalási ill. már érvényes vendégérkezéseket nézve még magasabb lesz ez a mutató. És jó hír, hogy nem csak a vendégek száma, hanem ezzel együtt az átlagár is folyamatosan nő. 

Zárva - nyitva. A covid első hullámától kezdve, amikor csak üzleti útra érkezők vehettek igénybe szállodai szolgáltatást, a Zeina-lánc két tagja – a 272 szobás Continental, ill. a 72 szobás Boutique Hotel – jó ideig zárva tartott, csak idén júliusban nyitott ki a Dohány utcai egységük ismét. A zászlóshajónak számító Prestige folyamatosan 80-85 százalékon teljesít, a Continental is szépen felzárkózott, azonban a Só utcai boutique-hotel besorolású kisebb házuk, amely most, december 1-én nyitott ki ismét, bár jól indult az elején, azonban jelenleg úgy áll a helyzet, hogy több a lemondás, mint a foglalás.

Hektikusság, rugalmasság. Most az első és legfontosabb, amit egy fővárosi szállodásnak figyelnie kell, hívja fel a figyelmet a szakember, hogy hol, melyik országban milyen rendelet, tiltás, szigorítás vagy éppen korlátozás feloldása van érvényben, mert ez alapján lehet kiajánlani a szállást, kalkulálni az aktuális árakat, és megcélozni az adott piacot, hangzik el. Géher Zoltán azt is hangsúlyozza, lehet keménykedni, vitatkozni a vendéggel, de nem érdemes, a siker kulcsa ma egyértelműen a flexibilitás, a rugalmas árpolitika és vendégkezelés.

Rendezvény helyzet. Az, hogy folyamatosan törlik a cégek a karácsonyi partikra szóló előjegyzéseket – nem újdonság. Az azonban elég fejtörést okoz ma a fővárosi szállodásoknak, ha beesik váratlanul egy-egy kisebb vagy nagyobb rendezvény. Ugyanis a fő kérdés ekkor az: van-e elég személyzet a megrendezéséhez? Ha a vendég a házban aludna, lesz-e elég housekeeping szolgáltatás? És mi a helyzet az adott szálloda konyháján a személyzettel, és szintén nem mellesleg a felszolgálók területén? Ha minderre a kérdésre van megoldás – csak akkor fogadható be ma egy rendezvény, javasolja a szakember saját tapasztalataik alapján.

 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?