Egy fürdőt is lehet gazdaságosan üzemeltetni!

Sok-sok plusz szolgáltatással.

Többek között ezt is hangsúlyozta Egészségturizmus Magyarországon, helyzetkép és lehetőségek című előadásában Dr. Ruszinkó Ádám, a Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület elnöke az Utazás Kiállítás pénteki konferenciáján. A szakember nagyon részletes statisztikát vonultatott fel a hazai gyógyturizmus közelmúltjából. Tavaly 2,546 millió vendégéjszakát regisztráltak gyógy- és további 5 milliót wellness szállodákban Magyarországon. A gyógyhotelek bevételei pedig 48, 570 milliárd forintra rúgtak, ami több mint 50 százalékos növekedést jelent az elmúlt 4-5 évben. A fürdők 41, 096 millió vendéget fogadtak 2017-ben. A fürdőszolgáltatásokból származó bevételek azonban messze elmaradtak a fürdőkhöz tartozó szálláshelyekétől. A küldőterületek listáin a gyógyhotelek esetében Oroszország a globális visszaesés ellenére tartja magát a második helyen Németország és Ausztria között, a wellness hoteleknél pedig Ausztria, Szlovákia és Németország a dobogósok.

Ruszinkó Ádám hangsúlyozta, hogy a szép eredményeket már az I. Széchenyi Terv fejlesztései megalapozták és az azóta folyamatosan fejlődő infrastruktúrának nagyban köszönhető a jelenlegi siker. Kiemelte, hogy ahhoz, hogy ne legyen veszteséges egy fürdő, sokféle profitcentert kell, érdemes benne működtetni a wellness és beautyszolgáltatásoktól kezdve, a saját fejlesztésű spatermékek eladásán át a  vendéglátásig. Utóbbi forgalma, ha saját üzemeltetésben tartja az ember, sokszorosa lehet a jegyárbevételeknek - emelte ki Ruszinkó.

Azt is elmondta, hogy az EU már nem ad forrásokat fürdőfejlesztésre, de a Magyar Turisztikai Ügynökségben napirenden van egy pályázat létrehozása erre a célra. A lobbytevékenységek között elengedhetetlennek tartja az áfacsökkentést, és azt, hogy megemeljék a gyógyvízkassza keretét, mivel a 2012 óta érvényes árakból rendkívül nehéz kigazdálkodni a fürdőknek a kezeléseket. A szakember feltette a kérdést, hogy hogyan szeretnénk így megmaradni a nemzetközi egészségturisztikai versenyben, ha még megbízható belföldi keresletet sem tudunk elérni?

Az orvosi turizmus világszinten 140 milliárdos piacából a hazai mikrovállalkozások, zömmel fogorvosok, kisebb gyógyászati központok hosszú távon csak állami szerepvállalással tudnak maguknak kihasítani egy szeletet - véli a szakember. "Egyelőre hazánkat alacsony áraiért választják az orvosi beavatkozásra hozzánk utazók, de ha ki szeretnénk kerülni az olcsójános szerepből, és feltornászni árainkat a nyugati árszínvonal 60-70 százalékára, élményt is kell a csípőprotézis mellé nyújtanunk. Ehhez pedig az orvostársadalom és a turizmus aktív összefogására lesz szükség" - állapította meg Ruszinkó.


Dr. Kvarda Attila, a Hévízgyógyfürdő és Szent András Reumakórház főigazgatója előadásában azt emelte ki, hogy gyógy- és a wellness turizmusban csak azokat a terápiákat szabad alkalmaznia a szolgáltatóknak, amelyek bizonyítottan hatásosak, csak így tudnak hitelesek maradni. A sikeres gyógyturizmus zálogának látja az egyes betegségekre kifejlesztett speciális masszázsterápiák elterjedését is. Úgy véli továbbá, hogy a hidroterápia méltatlanul elhanyagolt ága a wellness kezeléseknek, holott ha a szolgáltatók áldoznának a megfelelő technológiákra és innovatív berendezésekre, jól jövedelmezhetne ez az üzletág.


Lajkó Ferenc, a Hévízi Szobakiadók Szövetsége ismertette Hévíz helyi szintű, önkormányzati pályázatát, amely a magánszállásadók számára nyújt vissza nem térítendő támogatást. A pénzt a házak minőségi fejlesztésekre költhetik, illetve arra, hogy csatlakozzanak egy országos minőségbiztosítási rendszerhez. A pályázat a szállásadók, a vendégek és a város érdekeit egyaránt szolgálj. Célja, hogy elő- és utószezonban jobb kihasználtságot biztosítson a magánszálláshelyeknek, elősegítse színvonaluk javulását, ezáltal pedig a vendégforgalom és az idegenforgalmi adó mértékének növelését és emelje az önfoglalkoztatásban résztvevő lakosok számát. Idén a harmadik pályázati év jön, és a napokban járt le a pályázatok leadásának határideje és több mint 100-an pályáztak. Az érintettek az előző időszakban befizetett vendégéjszakák utáni idegenforgalmi adó 50 százalékáig igényelhettek támogatást. A pályázattal elnyert támogatásoknak köszönhetően eddig 6 hévízi szállásnak sikerült megszereznie a 2,3,4 koronás besorolást nyújtó Nemzeti Tanúsító Védjegyet, ezzel a legtöbb koronás szállással a város büszkélkedhet.

Forrás: Turizmus Online


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?