Elégedetlenek a szállodák

Eddig hatszáz, főképp POS terminállal felszerelt szálláshelyen fogadják el a SZÉP Kártyát. A magyar pénzintézetek közül elsőként az OTP állt be a kibocsátók sorába, és tervezi az MKB Bank, a K&H Bank, valamint a Multi-Pay is gondolkodik a SZÉP kártyával való kibővülésben. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) szakmai álláspontja szerint azonban aggasztóan szerények a Széchenyi Pihenőkártya első két hónapban elért eredményei - írja a Piac és Profit.

Az OTP Bank augusztus végi sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint a júliusban megjelent cafeteria kártyát eddig száz cég igényelte összesen 700 munkavállaló számára és 600 elfogadóhellyel kötöttek partneri szerződést. A kormányzat tervei szerint a Széchenyi Pihenőkártya elvileg teljesen felszívhatja a most üdülési csekket használók körét, vagyis a jövőben több százezer ember használja majd a kártyát. Ezzel indokolták, hogy a nagyjából nyolcezer szálláshelyen elfogadott utalvány október elsejétől már nem tartozik a kedvezményesen adózó juttatások körébe. Az egyik legnépszerűbb béren kívüli juttatás váratlanul gyors kivezetése feladat elé állítja a munkáltatókat és aggodalommal tölti el a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségét (MSZÉSZ). A szervezet úgy látja: az üdülési csekk hirtelen kivonása számos szálloda működését veszélyezteti, különösen akkor, ha nem gyorsul fel a SZÉP kártya terjedése. (...)

A teljes cikket az eredeti oldalon olvashatja.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?