Másfél óra alatt Európából Ausztráliába
A légiközlekedésben nincsenek megdönthetetlen rekordok: mindig lesznek olyan repülőgépek, melyek a korábbiaknál több utast és árut tudnak szállítani, gyorsabban repülnek, kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, kevesebb káros anyagot bocsátanak ki és még sorolhatnánk.
Most, az űrutazások korában már szinte szemrebbenés nélkül vesszük tudomásul, hogy Európából 90 perc alatt el lehet jutni például Ausztráliába, ahova jelenleg a leggyorsabb útvonal is 30 óra körül van. Pedig a dolog nem lehetetlen, ha hinni lehet a Deutschen Zentrum für Luft und Raumfahrt legújabb kutatásainak, akik egy olyan gépet fejlesztettek ki, amely a repülőgépet a rakétával kombinálja. A tervek az EU tudományos alapjának anyagi támogatásával készültek és a FAST 20 XX munkanevet viselik. (A tanulmány teljes neve Future high-Altitude, high spead Transport.)

A munka során, három év alatt megvalósult egy nagyon nagy sebességű az űrsiklóra hasonlító repülőgép megtervezése. A SpaceLiner nevet viselő gép egy földi központból indulna, merőleges felszállást biztosító rakéta hajtóművekkel. A többször is felhasználható kilövő szerkezet 8 másodperc után leválik az 50 utasnak helyet biztosító kabinról, mely ezt követően a hang sebességének húszszorosával repülhet - egyenlőre csak 80 percet - és minden gond nélkül leszállhat egy hagyományos repülőtéren.
Habár a történet eléggé futurisztikus, a tudósok azonban már most bejelentették, hogy még ebben az évtizedben sor kerülhet a kísérleti repülésre. A tudományos testület kommünikéjében arra nem tért ki, hogy a személyzet és az utasok szervezete milyen módon viselné el a hatalmas gyorsulást és az azt követő nagy sebességű haladást, ahogy az sem világos, hogy egy ekkora sebességből, hogyan sikerül majdan egy normál leszállás/gurulás/dokkolás egy hagyományos repülőtéren.