hirdetés
hirdetés

Húzóágazat lehetne a vallási turizmus

Madari Gyula, a Makrovilág Utazási és Zarándokutazási Iroda alapítója és tulajdonos-igazgatója szerint a vallási turizmus lelki húzóágazat lehetne, de ehhez az egyház és az állam támogatása is szükséges.

hirdetés

Minderről, és a 25 éve megalakult iroda múltjáról és jövőjéről beszélt egy keddi sajtótájékoz-tatón. Madari Gyula azt kéri, hogy az egyházak és az állam ismerjék fel, hogy a vallási turizmusra szükség van.

A másik kívánsága: használjuk a vallási turizmus helyett a zarándokturizmus kifejezést. Mint mondta, a vallási turizmus tágabb értelmezése szerint a turisták a val-lási helyet, rendezvényt, művészettörténeti, kultúrtörténeti érdekességként tekintik meg, például egy templomot „múzeumként”. Ebben az esetben ez kulturturizmus. A vallási turizmus szűkebb értelemben: amikor egy templomot, kegyhelyet, liturgikus eseményt hitük gyakorlása miatt látogatják. Ebben az esetben hitbuzgalmi, hitéleti tevékenység, amely viszont kiválik a vallási turizmus fogalomkörből, ezt zarándokturizmusnak, búcsújárásnak nevezzük.

Az eredményekről szólva elmondta, a 25 év alatt több mint 500 ezer zarándokutasuk volt 3144 településről. 2001-ben az OIB támogatandó turisztikai termékként ismerte el a vallási turizmust.

Sikerült a Pázmány Péter Katolikus Egyetemmel közösen megszervezni a pilgrimguide képzést. (A pilgrimguide külföldön is vezethet, nem csak csoportkísérő lehet!) Az Üllői út 7-ben egy zarándokházat létesítettek, vissza nem térítendő támogatásból, meg-mentve ezzel a IX. kerület legrégebbi, klasszicista stílusú házát.

Sikerült a Nyugat-Magyarországi Egyetemen, Győrben a vallási turizmus szakirányt beindítani, ahol Madari szeptembertől tanít is. Hazánkban az 1000 utazási iroda közül 6-7 szervez klasszikus zarándokutakat.

A WTO felmérése szerint az összes szervezett utazás 30-33%-a vallási indíttatású, Magyarországon ez mindössze 8% - mondta Madari Gyula.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés