Kétszámjegyű bővülés belföldön

Az 1-2 éjszakás üdülés volt a legnépszerűbb a harmadik negyedévben, a foglalások több mint fele ilyen rövid időtartamra szólt – derül ki a Szallas.hu friss elemzéséből. Átlagosan 57 211 forintot költöttünk szálláshelyre. Belföldi úti célok közül Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest tündököltek, míg a külföldiek közül Zakopane, Vir és Crikvenica vitték a prímet. A szállásfoglaló portál becslése szerint a turizmus 12,5 százalékkal bővült.

Továbbra is az 1-2 éjszakás foglalások a legnépszerűbbek a Szallas.hu friss elemzése szerint: az üdülések 28 százaléka szólt 2 éjre, 27 százalékuk pedig csupán egyre. Töretlen az apartmanok és a vendégházak iránti érdeklődés: csaknem a foglalások felét tették ki. „A legkeresettebb szállástípusok sorát a panzió (16,5%) és a 3 csillagos hotelek (13,5%) követték, a top 5-ös listát pedig a 4-5 csillagos hotelek (9,8%) zárták” – ismertette a részleteket Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere.

A Szallas.hu saját forgalma 15,2 százalékkal nőtt az elmúlt negyedévben, míg a portál becslése alapján a belföldi turisztikai piac 12,5 százalékkal bővült. Az átlagos foglalási érték 5 százalékkal emelkedett tavalyi év ugyanezen időszakához képest, átlagosan 57 211 forintot költöttünk szálláshelyre. „A foglalások közel kétharmada 50 ezer forint alatti volt, csak körülbelül minden ötödik foglalás képviselt 50-100 ezres nagyságrendet” – mondta a marketing szakember.

Az összes szállásfoglaló több mint 16 százaléka jelölt meg SZÉP-kártyás fizetést. „A legdrágább foglalás közel másfél milliót kóstált, míg a legolcsóbb ennek töredékébe, 1500 forintba került” – árulta el Keresztes Nóra. Nemcsak a forgalom gyarapodott, hanem a mobilról érkezők száma is tovább nőtt: immáron a vendégek 56 százaléka intézi mobilról a szállásfoglalást, azaz 15 százaléknál is több a változás. A legnagyobb hazai SZÉP-kártya kibocsátó, az OTP Pénztárszolgáltató adatai szerint az idei harmadik negyedévben a kártyabirtokosok - a tavalyi év azonos időszakához képet - 4,5 százalékkal többet, összesen közel 27 milliárd forintot költöttek különböző élményekre, legyen szó családi nyaralásról, vagy éppen egy hétvégi látogatásról a cukrászdába.

Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest a koronázatlan királyok

Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest voltak a legkedveltebbek, de Eger és Balatonfüred is a top ötben végzett, így az élboly összeállítása változatlan tavalyhoz képest, csupán a sorrend módosult némileg. Gyula, Szeged és Zalakaros követik a legjobbakat, a tizedik pozícióról viszont Zamárdi lecsúszott, helyére Balatonlelle lépett. A belföldi foglalások mellé járó kedvezménykuponok közül az Egri vár, a Miskolctapolca Barlangfürdő és a Zalakarosi Fürdő voltak a legkedveltebbek a Szallas.hu statisztikái szerint.

A külföldi úti célok közül Zakopane, Vir és Crikvenica győzedelmeskedtek, őket követte Zadar, Szováta és Krakkó. A top tizes listán még Medulin, Torockó, Rab és Parajd kaptak helyet. A legtelítettebb nap július 23-a, hétfő volt.

Top 10 belföldi úti cél

1. Siófok

2. Budapest

3. Hajdúszoboszló

4. Eger

5. Balatonfüred

6. Gyula

7. Szeged

8. Zalakaros

9. Hévíz

10. Balatonlelle

Top 10 külföldi úti cél

1. Zakopane

2. Vir

3. Szováta

4. Crikvenica

5. Zadar

6. Krakkó

7. Medulin

8. Torockó

9. Rab

10. Parajd

Top 5 program a foglalók körében

1. Egri vár

2. Miskolctapolca Barlangfürdő

3. Zalakarosi Fürdő

4. Hévízi Tófürdő

5. Festetics-kastély

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?