A Northwest tavasszal tehát megszűnik mint önálló légiszállító, beleolvad a Deltába légitársaságba, amelynek vezérei azt remélik, hogy a szoros együttműködéssel több milliárd dollárt tudnak megspórolni.
De mit jelent mindez az utasok számára? A szakemberek négy hosszútávú hatással számolnak. Ezek egyike, hogy várhatóan emelkednek a viteldíjak, ami minden piacon törvényszerű, ahol az egyik szereplő kihullásával mérséklődik a verseny. Főleg a rövidtávú, regionális járatok esetében várható drágulás. Emellett járatritkításokkal és a gépek zsúfoltságával is számolni kell, kevesebb tér, alacsonyabb komfort áll majd rendelkezésére az utasoknak. Egy járat törlése pedig már komolyabb fennakadásokat okozhat, a szűkösebb kínálat miatt. Az összeolvadásnak azonban előnyei is lesznek, a két társaság több közvetlen járatot indít majd, és az utasok hosszú utazásokat tehetnek anélkül, hogy más légitársaság járatára kéne, hogy váltsanak. A szakértők szerint az összeolvadás utáni időszak hozhat átmeneti nehézségeket, hosszútávon azonban magasabb színvonalú szolgáltatásokat tud nyújtani a két légicég, amelyek azt kommunikálják, hogy az összeolvadás minimális hatással lesz az utasokra.
Egyelőre az utasok még a két légitársaság saját honlapjain, a delta.com és a nwa.com-on tudnak repülőjegyet foglalni, addig, amíg 2010 első negyedévében minden járat a Delta üzemelése alá kerül és a Delta brand fut majd tovább a repterek check-in pultjainál is. A két légitársaság két törzsutasprogramja helyett egy lesz majd.