Mexikó: te mennyire messze mennél?

A Mexikói Nagykövetség épületében, ünnepélyes keretek között mutatta be David Najera, Mexikó rendkívüli és meghatalmazott nagykövete és Patricia Eversbusch, a Mexikó közép-kelet európai régióért felelős turisztikai menedzsere a latin-amerikai ország legújabb ’A World of Its Own’ névre keresztelt turisztikai kampányát.

David Najera nagykövet köszöntötte az egybegyűlteket és elmondta, minden gyönyörű természeti adottság mellett, az emberek vendégszeretete és kedvessége az, amiért mindenképpen megéri Mexikóba látogatni.

Patricia Eversbusch, turisztikai menedzser prezentációjában kifejtette, hogy évről-évre folyamatosan nő a Mexikóba látogatók száma. 2016-ban 35 millió nemzetközi turistát fogadtak. Magyarországról 2015-ben közel 700.000 turista érkezett, 2016-ban ehhez képest 14 %-os növekedést tapasztaltak. A közép-kelet európai régióból 2016-ban 17 %-kal többen utaztak az országba, mint 2015-ben. A számok tehát azt mutatják egyre többen kíváncsiak a maja kultúra bölcsőjére.

A turisztikai szakember hangsúlyozta, hogy az új kampánnyal szeretnék közelebb hozni Mexikót az itteni tour-operatorok és az utazóközönség számára is. Kiemelte, hogy Mexikó gyermekektől egészen a nyugdíjas közönségig, mindenki számára kiváló desztináció. A fehérhomokos tengerpart mellett, itt található a Réz-kanyon is, mely négyszer nagyobb az arizoniai rokonánál, de ugyanúgy golflehetőség, búvárkodás, történelem, kultúra és hagyományok is várják a turistákat.

Hangsúlyozta, hogy Mexikóban nagyon népszerű a MICE – és a gyógyturizmus is, így ezen a területen is szeretnék növelni a látogatók számát. Mexikó nem fukarkodik nemzeti ünnepségekben sem, az egyik talán legérdekesebb fesztivál a „Dia de los Muertos” azaz a „Halál napja”. A mexikóiak szerint ezen az ünnepen, az élők és a szeretteik, akik már nem lehetnek itt, újra találkoznak. A „Halálfesztivál” egyben az élet ünneplése is. A tavalyi évben több mint 300.000 ember ünnepelt az utcákon különböző jelmezekbe öltözve.

Patricia megjegyezte, hogy idén is nagy hangsúlyt fektetnek a légitársaságokkal való megállapodásokra. Jelenleg több társasággal – többek között Condor, Finnair, Ana – is kapcsolatban állnak. A Condor légitársaság speciális jegyet is kínál a Mexikóba utazóknak, akik egy jeggyel öt városba is ellátogathatnak. A kampány központi eleme lesz a közösségi média, a Facebookon és Instagramon való megjelenés.

A mexikói turisztikai hivatal idén két tanulmányutat is szervez, amelynek a részleteiről és a kampányról további információkat a visitmexico.com oldalon olvashat.


Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.