hirdetés
hirdetés

Nagy érdeklődés kísérte az első Travel Agency Day-t

A szakmai napra 350 előregisztráció érkezett. Mind az egyetem hallgatói, mind a szakma képviselői részéről nagy volt az érdeklődés az egész napos esemény iránt - tájékoztatták lapunkat a szervezők.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A szakmai esemény első alkalommal került megrendezésre annak érdekében, hogy felkeltse a hallgatók érdeklődését az utazásszervezési szakma szépségei, sokszínűsége iránt és közelebb hozza és megismertesse velük az utazási irodai tárgyakhoz kapcsolódó utazási vállalkozásokat. Az utazási szakmából meghívott előadók a hallgatóknak és az érdeklődőknek is tartalmas prezentációkban mutatták be cégeik alapítás óta eltelt történetét, sikereit, tevékenységeik részleteit és az általuk alkalmazott új értékesítési megoldásokat, illetve őszintén azt is, hogy milyen kihivásokkal kellett szembe néznie e vállalkozásoknak az elmúlt években és sajnos jelenleg is (Covid-időszak, extraadók, árfolyamproblémák ,a háború és az energiaválság okozta megtorpanás).

A résztvevők bemutatták jövőbeni terveiket, és azt is, merre tart az utazási irodák szekere. A megnyitón Dr. Szalók Csilla egyetemi docens, a BGE Intézetvezetője és Molnár Judit MUISZ Elnök , az OTP Travel Utazási Iroda Kft. ügyvezetője köszöntötte a hallgatókat és az érdeklődőket. Mindketten kiemelték, hogy az iparág számára a BGE az egyik legjelentősebb munkaerő utánpótlási bázis, ezért úgy gondolják, hogy a turisztikai szakmának is fontos, hogy bemutatkozzon a jelenlegi hallgatóknál, és minél jobban megismertesse, hogy milyen széles területet fognak át az utazásszervezéshez, értékesítéshez, desztináció- és szolgáltatás marketinghez kapcsolódó szervezetek és cégek.

A szervezők az egésznapos program keretében az utazási irodai tevékenységhez kapcsolódó szinte összes területről hívtak előadót, és minden szekcióban a szervezetek és cégek tevékenysége, bemutatása után panelbeszélgetésekre került sor, a beutazás, a kiutazás, a hagyományos és digitális termékértékesítés, a social media utazási bloggerek és az utazási irodai szoftverek területéről. A délelőtti előadók között volt: Wirth Klára Nemzetközi Piacszakértő az MTÜ - Visit Hungary képviseletében, Faix Csaba vezérigazgató a Budapest Brand Zrt képviseletében, Békefy Anna turisztikai szakértő a kongresszusi és rendezvényszervezés területet képviselve és Erdei Bálint az MTSZA és a Cityrama garantált programokat értékesítő utazási iroda képviseletében.

Ők a Magyarországra történő beutaztatáshoz kapcsolódóan fejtették ki, hogy egy nagyon nehéz, sokszor teljes lezárásokat hozó Covid-járvány időszakon van túl a beutaztató szakma, de az idei év már igen pozitív eredményekkel kecsegtet, legfőképpen a budapesti turisztikai forgalomban. A legfontosabb európai és amerikai küldőpiacok, ha nem is teljes mértékben, de folyamatosan rendeződnek vissza, az egyéni beutazás számai kimagaslóan jók néhány országból.  Mindemellett azonban a szervezetten érkező ázsiai turisták és az európai pl. német, osztrák csoportos piac, a rendezvény- és konferencia szektor a 2019-es rekordév forgalmát talán 2024/25-re éri majd csak el.

A kerekasztal-beszélgetésen minden résztvevő megemlítette a jelenlegi piaci veszélyek és bizonytalan környezet negatív hatásait a turisztikai bevételekre. Minden előadó nagy hangsúlyt fektetett a fenntartható, illetve regeneratív és egyben minőségi turizmus felé való elmozdulásra, a kocsma- és buliturizmus szintentartása mellett a magas bevételt hozó MICE turizmus előtérbe helyezését szorgalmazták.

A kiutazási szekcióban Termes Nóra hálózati és marketing igazgató, a 120 éves múltra visszatekintő és egyben legnagyobb forgalmú utazási iroda képviseletében rövid képes történelmi betekintést adott az IBUSZ történelméről, majd Molnár Judit ügyvezető mutatta be a legnagyobb hazai corporate utaztató, az OTP Travel üzletkörét, minőségi szolgáltatásnyújtási megoldásait és a cég kiutaztató piacait. Végül Bocsák Zsófia a REWE-DER- csoport termékmenedzsere tartott bemutatót a a világ második legnagyobb német tulajdonban lévő turisztikai holdingjának üzletfilozófiájáról és a magyarországi cég a Kartago Tours kiutazási termékeiről.

Mindhárman egyetértettek, hogy a 2020/21-es év komoly forgalmi és gazdálkodási nehézségei ellenére a cégeik stabil tulajdonosi háttere és az előző évek sikeres üzletmenete biztosította a túlélést és megmaradást valamint az újra kezdést . A 2022-es évhez nagy reményekkel kezdtek neki, és ez forgalmi számaikban be is igazolódott, éves szinten akár a 2019-es rekordévet is túlszárnyalják, de az eredményességen igen sokat ront a háború és az energiaválság következtében kialakult árfolyam-krízis, és a repülést is sújtó extraprofitadók bevezetése. Bizonytalanságban kezdik meg az irodák a téli kiutazási időszakot, a piacon szeptember óta jelentős megtorpanás volt tapasztalható.

A délutáni szekciókat a digitális–online értékesítést előtérbe helyező irodák kaptak helyet. Elsőként Márffy György az utazom.com tulajdonos ügyvezetője mesélt a cég filozófiájáról, az online értékesítés és online marketing kihívásairól, a Covid-időszak hatásáról, amely tovább segítette az online megoldások szinte teljeskörű bevezetését. Ezután Magyarország legszélesebb online elérhető utazásszervezői kínálatával és frachise rendszerű offline irodahálózattal jelenlevő Invia részéről Szokodi Béla és Péhl Beatrix vezetők beszéltek az iroda által alkalmazott online értékesítési módszereikről, az utazásszervezők kínálatának becsatornázási rendszereiről és az elmúlt nyár kereslet-robbanásának kihívásairól. Utánuk Holczinger Zoltán és Herczegh Zoltán online repülőjegy értékesítés üzletág- és marketing vezetők beszéltek a legsikeresebb magyar online repülőjegy weboldal, a Weco Travel által üzemeltetett repjegy.hu módszereiről. Mindhárom cég képviselője kifejtette hogy ma az online utazási termékértékesítés legnagyobb kihívása a magas technológiai és fejlesztési költségek, valamint a két technológiai óriáshoz, a Google-hez és a Facebook-hoz áramló marketingköltés.

A „Közösségi média, értékesítés ösztönző megoldások” c. panelbeszélgetés keretében Szikszai Anna (Világgá mentem, majd jövök), Szilágyi Anna (Utazás a köbön), Gyémánt Balázs (Balázs utazik) és Mátai András (utazgatok.hu) az utazásaik során gyűjtött élményeik megosztását követően a közösségi médiában megjelenő tartalomgyártás fortélyairól tájékoztatták a hallgatóságot. Az előadók kiemelték, hogy kulcsfontosságú az őszinteség, a valódi pillanatok megosztása és élmények átadása, amellyel közelebb tudják hozni a követőket az érintett desztinációhoz. A beszélgetés során bemutatták az utazó bloggerek és a szakmai partnerek közötti együttműködések formáit, valamint tájékoztatták a hallgatókat a jelentősebb üzleti modellekről. Ezt követően az utazási irodák által használt szoftverek kerültek a fókuszba.

Elsőként Bodza Ferenc, a TravelGATE – TREVOlution Teljesen Felhőalapú - Pénzügyi - Turisztikai - Foglalás & árualap kezelő rendszer tulajdonosa bemutatta a szoftver felépítését, a rendszer által kínált lehetőségeket, különös tekintettel az adminisztrációt támogató kiegészítő szolgáltatásokat. Folt János, a Foltnet tulajdonosa az előadásában ismertette a Nagyutazás utazás irodai szoftver felépítését, főbb funkcióit, a foglalások rögzítését és kezelését.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk