Szentkirályszabadjai repülőtér - szinte ingyen vitték

Aránytalanul olcsón adták el a szentkirályszabadjai repülőteret a Jobbik szerint, ezért a párt ismeretlen tettes ellen feljelentést tesz - adta hírül az MTI.

Kepli Lajos a Jobbik parlamenti képviseljője a lezárt repülőtér főkapujánál szombaton sajtótájékoztatón elmondta: különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének gyanúja miatt fordul a Veszprém Megyei Főügyészséghez.     
   

 Kepli Lajos hozzátette: 2006-ban a magyar állam ingyenesen Veszprém és Szentkirályszabadja önkormányzatának tulajdonába adta a repülőteret. A szerződés szerinti nyilvántartási értéke a Veszprémhez tartozó területnek 5,2 milliárd forintot, a Szentkirályszabadját illető rész pedig 440 millió forint - tette hozzá. 
    

Ezzel szemben az 5,6 milliárd forintra értékelt ingatlant a két önkormányzat négy éve 1,2 milliárd forintért adta el a BudaWest Zrt. nevű, Seychelles-szigeteken bejegyzett, off-shore tulajdonosi hátterű cégnek - tájékoztatott a jobbikos képviselő. Mint mondta: tudomása szerint a vételáron viszont fele-fele arányban osztoztak az önkormányzatok, tehát az 5,6 milliárdot érő ingatlan után mindössze 600 milliót kapott Veszprém.
   

 "Ez óriási aránytalanság és azon csodálkozom", hogy az elmúlt négy évben ez senkinek nem tűnt fel, hogy bejelentést tegyen - jegyezte meg Kepli Lajos.
    

A képviselő kitért arra is, hogy uniós és állami támogatásból 2007-2008-ban a területet csatornázták, ami több százmillió forintba került. Megalapozott lehet a Jobbik gyanúja, hogy Veszprém önkormányzata uniós és állami támogatásból  és a saját pénzéből egy magántulajdonban  lévő ingatlan közművesítését valósította meg - mondta az országgyűlési képviselő.  
   

 Kepli Lajos szerint adódik az a kérdés is, hogy támogat-e az Európai Unió olyan szennyvízberuházást, amely nem lakott terület érint. Rámutatott: a veszprémi szennyvíztisztítótól 8-10 kilométernyire lévő romos épületekhez "vitték ki" a vezetéket és építették ki azt az egész elhagyatott területen.
    

Szerinte a befektető szinte ingyen jutott hozzá az új infrastruktúrával ellátott, 5,6 milliárd forintra értékelt, több száz hektáros területhez. Mostanára világossá vált, hogy a BudaWest nem tudja a szerződésben vállalt feltételeket teljesíteni, azaz nem építi meg polgári repülőteret - mondta a jobbikos politikus.  
    

Hangsúlyozta, hogy a szerződés szerint most, szeptember 16-án már meg kellene nyílnia a polgári és kereskedelmi repülőtérnek. A Jobbik ezúttal kívánja felszólítani a két önkormányzatot, hogy "ebben a formában ne vigye tovább a szerződést, hanem álljon el attól" - mondta Kepli Lajos. Megjegyezte: tegyen meg mindent a két önkormányzat azért is, hogy érvényesítsék a kötbérigényüket - ez mintegy 600 millió forintot tesz ki - és éljenek a visszavásárlási jogukkal.  
    

Kepli Lajos szerint a továbbiakban a nyomozóhatóság feladata kideríteni, hogy felmerül-e az ügyben hűtlen kezelés bűntette. Végül a képviselő azt közölte: törvénymódosító javaslattal él hamarosan azért, hogy ne lehessen alacsony légifolyosót kijelölni repülőgépek számára a Balaton kiemelt üdülőkörzetében.


Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.