Trendfigyelésen a Szamos Marcipán

A világ legnagyobb édesipari kiállításán, a kölni ISM-en saját standdal vett részt a hazai édességkedvelők egyik kedvenc márkája.

73 ország kiállítói jelentek meg idén az 1922-ben alapított Koelnmesse összesen 110 ezer négyzetméternyi területén, hogy az ISM édesipari szakkiállításon bemutassák termékeiket. Kakaó, csokoládé, csokoládés termékek, kekszek, snackek, cukrászati termékek, jégkrémek mind-mind megtalálhatóak a kiállítás szortimentjében. A Szamos Marcipán immár egy évtizede rendszeresen figyelemmel kíséri a szakma alakulását a kölni kiállításon való részvétellel, partnerkapcsolatain keresztül. Idén azonban saját standdal volt jelen az ISM-en. A cél elsősorban a megújult termékpaletta és az egyedi fejlesztések tesztelése volt, valamint a lehetséges stratégiai partnerek érdeklődésének feltárása. Jutott ugyanakkor idő, az iparági trendek feltérképezésére is, melyről Kelényi Kolos a Szamos Marcipán Kft. kereskedelmi és stratégiai igazgatója számolt be.

„A nyugat-európai kultúrkörben, és általában is az ügyfeleink, partnereink között az élmények meghatározó forrása az utazás. Számos céges partnerünk fanatikus lakókocsizó, körükben is jó hívószó a lakókocsi.” – vallott a kiállítási marketing döntésről Kelényi Kolos. A Szamos standján ugyanis nyarat idéző dekorációval, trendi retro lakókocsikkal teremtettek kellemes hangulatot.

Fókusz a csomagoláson

„A minőség mindig divatos, és reméljük nem is megy ki a divatból soha” – foglalta össze az alapanyagkínálattal kapcsolatos tapasztalatait Kelényi Kolos. „Ugyanakkor a gyártók figyelme az idei kiállításon szerzett tapasztalataink szerint a csomagolás irányába mozdult el. Több kreativitást láthattunk csomagolásban és kiszerelésben, mint termékfejlesztésben.” A csomagolás esetében a látvány és a fogyasztók figyelmének felkeltése mellett gazdálkodási és környezetvédelmi szempontok is szerepet játszanak. Cél, hogy újrahasznosított, vagy kisebb környezeti terhelésű anyagokkal dolgozzanak a gyártók, ugyanakkor ne kelljen kompromisszumot kötni a külcsín kárára. A csomagolás természetesen a termék legkisebb egységétől kezdve kiterjed az akciós kiszereléseken át az árusítóhelyi kínáló állványokig, és ezen a területen fontos változások zajlanak: az édesipari gyártók elvárásait egyre jobban eltalálják csomagolóipar innovátorai. A beltartalom minőségét extrém fizikai körülmény mellett is garantáló, flexibilisen változtatható volumenű, ugyanakkor ízléses kínálatra képes megoldásoké a jövő.

Történet a falat mögött

Természetesen nem csak a külsőségekről gyűjtöttek tapasztalatot a Szamos szakemberei. A felhasznált alapanyagok minőségének kommunikációjára a prémium termékkörök mellett a hétköznapibb kínálatban is egyre több példát lehet látni. Megszokhattuk, hogy a csokoládé tisztaságát, kakaótartalmát már termékelőnyként feltüntetik a gyártók, de a trend az, hogy egyéb tulajdonságokat is igyekeznek demonstrálni a fogyasztók felé. Legyen szó barackról, mazsoláról, mézről, fűszerekről vagy gabonákról, egyre több kap egyedi tulajdonnevet, vagy más megkülönböztető jelzőt a fogyasztói kommunikáció során is. „Egy-egy összetevő származása, gyümölcsök esetén a szelektálási eljárás, vagy akár éghajlati, évjárati jellemzők egyre hangsúlyosabbak a minőség kifejeződéseként.” – magyarázza Kelényi Kolos.

Célt kap a nassolás

A csomagolásbeli változások másik húzóereje a funkcionális élelmiszerek kategóriájának fejlődése az édességek piacán. Sportszeletek, kiránduláshoz kínált energia szeletek, instant uzsonnák, éhségcsökkentő harapnivalók voltak idén a legnépszerűbbek a kiállításon. 533 új terméket mutattak be idén a kiállítók. Ezek egyikeként a Szamos is bemutatta a Harcipán márkanevű új energiaszeletét, és annak karácsonyi kiszerelésű változatát. „A Harcipán jól illeszkedik abba a trendbe, hogy az édességeket, snack-eket az élvezeteken túl plusz funkcióval is ellássuk, igazodva a fogyasztók életmódjából fakadó elvárásokhoz.” – mondja Kelényi Kolos. Ma már nemcsak a táplálékkiegészítő márkák kiváltsága, hogy csökkentett cukortartalommal, vagy proteintartalommal vértezzék fel termékeiket, a hagyományos édességek piacán is tetten érhető ez a változás. „A jobb emésztés, a jobb közérzet, vonalaink megőrzése, teljesítőképességünk fenntartása olyan ígéretek, amik valódi terméktulajdonságokkal párosíthatók, miközben az élvezetről sem kell lemondani.” – magyarázza Kelényi Kolos.

A Szamos lassan hét éve foglalkozik a legmodernebb édesítőszerekkel a termékfejlesztésben, nincs konkurens európai gyártó, amelyik felülmúlná a Szamos cukormentes marcipánjának a minőségét. „Ugyanezzel a hozzáállással kezdtünk el foglalkozni a proteines élelmiszerekkel, a fogyasztók visszajelzései alapján az ízre ebben a termékkörben is büszkék lehetünk!”

Forrás: Vendég & Hotel


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.