11 trükk, ami miatt az étteremben többet költ a vendég

11 trükk következik, amely mind azt célozza, hogy az étteremben többet költsön a vendég. Amerikai pszichológusok állították össze azt a listát, ahol tapasztalataik, kutatásaik alapján összegezték, mit tesznek az éttermesek, vendéglátósok annak érdekében, hogy minél többet költsön náluk az, aki hozzájuk betér.

1.      Az elsőt máris felesleges lenne figyelembe venni idehaza, ha nem fordítanánk a dolgot a hazai viszonyok alapján: azt tanácsolják az emberi lélekben jártas szakemberek, hogy az étlapon sehol ne szerepeljen a dollár (esetünkben a forint jele) jele, mert ez mindig arra emlékezteti a vendéget, hogy pénzt ad ki valamire. A Cornell University School of Hotel Administration által végzett kutatás szerint azok a vendégek, akik nem látják az árnál a dollárjelet, lényegesen többet költenek, mint ahol fehéren-feketén ott áll.

2.      Az akciós termékek általi régi trükköt is sokan alkalmazzák: gyakori, hogy 9-essel a végén írják az árakat, ugyanis az emberek hajlamosak egy pl. 2.999 Ft-ba kerülő fogásról azt gondolni, hogy az jóval barátibb összeg, mintha azt írnák az étlapra, az adott étel 3.000 Ft-ba kerül.

3.      A Cornell University pszichológusai szerint sikeres recept lehet, ha az ajánlott ételeket érzékletesen írják le, mert ez is nagyban befolyásolhatja a választást. Valamint gyakran sikeres, ha a szószok, mártások, vagy különböző ételek, italok leírásánál szerepel a pontos márkanév vagy a különféle jelzők: pl. Jack Daniel szósz, Minute Maid narancslé stb.

4.      Szintén a körön belüli érzést, a szinte családias hangulatú vendéglátás érzetét erősíti a vendégben, ha különféle ételeknél feltüntetik, hogy ez egy nagyi receptje alapján készült sütemény, vagy Margit néni krumpli salátája. A házias receptekben bíznak a vendégek, felkelti az érdeklődésüket, és szívesen rendelik, hogy részesei legyenek a csipetnyit nosztalgikus, békebeli vendéglátásnak.

5.      Ha etnikus (és nem etikus!) jellegű az alapanyag, azaz az adott területre, régióra jellemző, az mindig hiteles a vendég számára, így biztos lehet abban, hogy friss, és a konyhán odafigyelnek az összetevőkre. Charles Spence, oxfordi kísérleti pszichológus szerint fontos és vendégcsalogató megoldás, ha a fogásoknál feltüntetik, hogy helyi összetevőből készült, és az is csábító a vendég számára, ha olyan eljárással készül, és olyan módon tálalják fel, ami szintén az autentikus vendéglátást jelzi.

6.      Az ételek összetevőit, és a fogásokat bemutató képek mindig érdekesek és informatívak a vendégek számára, azonban az igazi high-end éttermek filozófiája szerint ezek túl vásári fogások, és nem is alkalmazzák.

7.      Ha valahol különösen drága ételeket kínálnak - az szintén jó megoldás lehet a pszichológusok megállapítása szerint ahhoz, hogy az adott helyen a többi ételt jó áron tüntessék fel, még akkor is, ha az adott ár nem éppen baráti, azaz még az is túl magas az átlagoshoz képest.

8.      Szintén a vendégek kellemes érzetét segíti, ha egyféle ételből kétféle mennyiséget kínálnak. Mivel a kevesebb kerülő, kisebb adagot szívesen választja a vendég, természetesen nem jön arra rá, hogy eredetileg azt szánták eladásra, a nagyobb adag inkább csak összehasonlításra szolgál, és azt biztosítja, hogy a vendég úgy érzi: most jól járt.

9.      Étlapon, ill. ahol táblán vagy másutt szerepel a napi kínálat, és az online platformokon gyakran alkalmazzák azt a megoldást, hogy a jobb felső sarokba helyezik el az információt, mert tény, hogy az emberi szem, a figyelem mindig oda irányul először.

10.  „A kevesebb mindig több” elvét sokan nem veszik figyelembe. Mert ha a vendég állíthatja össze a napi kínálat alapján saját menüsorát, akkor szereti, ha van többféle fogás, így végigpróbálhatja az étterem teljes kínálatát.

11.  Az University of Leicester kutatása szerint a kellemes érzést, az étterem hangulatát, a vendégek költési hajlamát segíti a kellemes zene. Ne vad rock-számokra, vagy a legújabb pop slágerekre gondoljunk, hanem olyan, speciális összeállításra, amely kimondottan a hely hangulatához igazítva készül, és amely tükrözi az étterem koncepcióját. A klasszikus zene egy topgasztro helyen mindig beválik, a popzene megosztóbb lehet, ezért ezt kevesebben is választják.


Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.
Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban

Varázslatos világot idéző produkció a Millenárisban  

Elkezdődött a mitikus világot megidéző Walk My World immerzív produkció építése a Millenárison
Három nap – nyolc világsztár Paloznakon

Három nap – nyolc világsztár Paloznakon 

Idén nyáron ismét jazzbe borul a Balaton-felvidék.
Pár napig még megnézheti a Munkácsy-kiállítást

Pár napig még megnézheti a Munkácsy-kiállítást 

A nagy érdeklődésre való tekintettel a tervezetthez képest három héttel később, április 21-én, húsvéthétfőn zár a Szépművészeti Múzeum Munkácsy-kiállítása,
Két hétvége, két piknik a Zsolnay-negyedben

Két hétvége, két piknik a Zsolnay-negyedben 

Májusban újra a szabadtéri élményeké a főszerep a Zsolnay Negyedben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.