11 trükk, ami miatt az étteremben többet költ a vendég

11 trükk következik, amely mind azt célozza, hogy az étteremben többet költsön a vendég. Amerikai pszichológusok állították össze azt a listát, ahol tapasztalataik, kutatásaik alapján összegezték, mit tesznek az éttermesek, vendéglátósok annak érdekében, hogy minél többet költsön náluk az, aki hozzájuk betér.

1.      Az elsőt máris felesleges lenne figyelembe venni idehaza, ha nem fordítanánk a dolgot a hazai viszonyok alapján: azt tanácsolják az emberi lélekben jártas szakemberek, hogy az étlapon sehol ne szerepeljen a dollár (esetünkben a forint jele) jele, mert ez mindig arra emlékezteti a vendéget, hogy pénzt ad ki valamire. A Cornell University School of Hotel Administration által végzett kutatás szerint azok a vendégek, akik nem látják az árnál a dollárjelet, lényegesen többet költenek, mint ahol fehéren-feketén ott áll.

2.      Az akciós termékek általi régi trükköt is sokan alkalmazzák: gyakori, hogy 9-essel a végén írják az árakat, ugyanis az emberek hajlamosak egy pl. 2.999 Ft-ba kerülő fogásról azt gondolni, hogy az jóval barátibb összeg, mintha azt írnák az étlapra, az adott étel 3.000 Ft-ba kerül.

3.      A Cornell University pszichológusai szerint sikeres recept lehet, ha az ajánlott ételeket érzékletesen írják le, mert ez is nagyban befolyásolhatja a választást. Valamint gyakran sikeres, ha a szószok, mártások, vagy különböző ételek, italok leírásánál szerepel a pontos márkanév vagy a különféle jelzők: pl. Jack Daniel szósz, Minute Maid narancslé stb.

4.      Szintén a körön belüli érzést, a szinte családias hangulatú vendéglátás érzetét erősíti a vendégben, ha különféle ételeknél feltüntetik, hogy ez egy nagyi receptje alapján készült sütemény, vagy Margit néni krumpli salátája. A házias receptekben bíznak a vendégek, felkelti az érdeklődésüket, és szívesen rendelik, hogy részesei legyenek a csipetnyit nosztalgikus, békebeli vendéglátásnak.

5.      Ha etnikus (és nem etikus!) jellegű az alapanyag, azaz az adott területre, régióra jellemző, az mindig hiteles a vendég számára, így biztos lehet abban, hogy friss, és a konyhán odafigyelnek az összetevőkre. Charles Spence, oxfordi kísérleti pszichológus szerint fontos és vendégcsalogató megoldás, ha a fogásoknál feltüntetik, hogy helyi összetevőből készült, és az is csábító a vendég számára, ha olyan eljárással készül, és olyan módon tálalják fel, ami szintén az autentikus vendéglátást jelzi.

6.      Az ételek összetevőit, és a fogásokat bemutató képek mindig érdekesek és informatívak a vendégek számára, azonban az igazi high-end éttermek filozófiája szerint ezek túl vásári fogások, és nem is alkalmazzák.

7.      Ha valahol különösen drága ételeket kínálnak - az szintén jó megoldás lehet a pszichológusok megállapítása szerint ahhoz, hogy az adott helyen a többi ételt jó áron tüntessék fel, még akkor is, ha az adott ár nem éppen baráti, azaz még az is túl magas az átlagoshoz képest.

8.      Szintén a vendégek kellemes érzetét segíti, ha egyféle ételből kétféle mennyiséget kínálnak. Mivel a kevesebb kerülő, kisebb adagot szívesen választja a vendég, természetesen nem jön arra rá, hogy eredetileg azt szánták eladásra, a nagyobb adag inkább csak összehasonlításra szolgál, és azt biztosítja, hogy a vendég úgy érzi: most jól járt.

9.      Étlapon, ill. ahol táblán vagy másutt szerepel a napi kínálat, és az online platformokon gyakran alkalmazzák azt a megoldást, hogy a jobb felső sarokba helyezik el az információt, mert tény, hogy az emberi szem, a figyelem mindig oda irányul először.

10.  „A kevesebb mindig több” elvét sokan nem veszik figyelembe. Mert ha a vendég állíthatja össze a napi kínálat alapján saját menüsorát, akkor szereti, ha van többféle fogás, így végigpróbálhatja az étterem teljes kínálatát.

11.  Az University of Leicester kutatása szerint a kellemes érzést, az étterem hangulatát, a vendégek költési hajlamát segíti a kellemes zene. Ne vad rock-számokra, vagy a legújabb pop slágerekre gondoljunk, hanem olyan, speciális összeállításra, amely kimondottan a hely hangulatához igazítva készül, és amely tükrözi az étterem koncepcióját. A klasszikus zene egy topgasztro helyen mindig beválik, a popzene megosztóbb lehet, ezért ezt kevesebben is választják.


Magyar Underground '80 – izgalmas koncepciójú kiállítás Pécsett

Magyar Underground '80 – izgalmas koncepciójú kiállítás Pécsett 

Egy tiltásokkal teli kor lázadása képekben, plakátokon és lemezborítókon .
Új kiállítás nyílt Gödöllőn

Új kiállítás nyílt Gödöllőn 

Ki másról, mint Sisiről, hiszen róla közismert, hogy ez volt nagykedvenc tartózkodási helye, amikor átlépte felénk az osztrák határt.
Visit Hungary: A magyar turizmus növekedési stratégiája és céljai

Visit Hungary: A magyar turizmus növekedési stratégiája és céljai 

Az MSZÉSZ LX. Közgyűlésére a budapesti Aquaworld Resort Budapestben került sor, ahol Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója az esemény második napján tartott előadásában beszámolt a szervezet marketingstratégiájáról és turisztikai céljairól.
Az NTAK-ból is látszik, milyen volt az utazási kedv az idei őszi szünetben

Az NTAK-ból is látszik, milyen volt az utazási kedv az idei őszi szünetben 

A fürdővárosok voltak a szünidő legnagyobb nyertesei.
Nemzetközi grafikai fesztivál Pécsett

Nemzetközi grafikai fesztivál Pécsett 

Újra megrendezik Pécsett a GraphicPécs nemzetközi grafikai fesztivált 2024. november 7. és 2025. január 25. között.
Márton-nap  Székesfehérváron

Márton-nap Székesfehérváron 

Székesfehérvár csodálatos gasztronómiai és kulturális élményeket kínál Márton-nap alkalmából.
Helyzetjelentés: hamarosan érkeznek a Klasszis TopDesign 2024 döntősei

Helyzetjelentés: hamarosan érkeznek a Klasszis TopDesign 2024 döntősei  

Rekordközeli nevezésszám, hétvégére kiderül a döntőbe kerültek névsora.
Népdalt dúdolgat a következő zenélő út

Népdalt dúdolgat a következő zenélő út 

Egy játszági népdal lehet a következő zenélő út dallama.
Izgalmas programhegyekkel érkezik a Járatlan Utakon Fesztivál

Izgalmas programhegyekkel érkezik a Járatlan Utakon Fesztivál 

Idén tízéves Magyarország legnagyobb, független utazókat megszólító rendezvénye.
Elindult az Év Fája 2025 szavazás

Elindult az Év Fája 2025 szavazás 

A szavazás célja az adott őshonos fafajjal kapcsolatos figyelemfelhívás, ismeretterjesztés az erdész szakemberek és a szélesebb nagyközönség számára.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.