11 trükk, ami miatt az étteremben többet költ a vendég

11 trükk következik, amely mind azt célozza, hogy az étteremben többet költsön a vendég. Amerikai pszichológusok állították össze azt a listát, ahol tapasztalataik, kutatásaik alapján összegezték, mit tesznek az éttermesek, vendéglátósok annak érdekében, hogy minél többet költsön náluk az, aki hozzájuk betér.

1.      Az elsőt máris felesleges lenne figyelembe venni idehaza, ha nem fordítanánk a dolgot a hazai viszonyok alapján: azt tanácsolják az emberi lélekben jártas szakemberek, hogy az étlapon sehol ne szerepeljen a dollár (esetünkben a forint jele) jele, mert ez mindig arra emlékezteti a vendéget, hogy pénzt ad ki valamire. A Cornell University School of Hotel Administration által végzett kutatás szerint azok a vendégek, akik nem látják az árnál a dollárjelet, lényegesen többet költenek, mint ahol fehéren-feketén ott áll.

2.      Az akciós termékek általi régi trükköt is sokan alkalmazzák: gyakori, hogy 9-essel a végén írják az árakat, ugyanis az emberek hajlamosak egy pl. 2.999 Ft-ba kerülő fogásról azt gondolni, hogy az jóval barátibb összeg, mintha azt írnák az étlapra, az adott étel 3.000 Ft-ba kerül.

3.      A Cornell University pszichológusai szerint sikeres recept lehet, ha az ajánlott ételeket érzékletesen írják le, mert ez is nagyban befolyásolhatja a választást. Valamint gyakran sikeres, ha a szószok, mártások, vagy különböző ételek, italok leírásánál szerepel a pontos márkanév vagy a különféle jelzők: pl. Jack Daniel szósz, Minute Maid narancslé stb.

4.      Szintén a körön belüli érzést, a szinte családias hangulatú vendéglátás érzetét erősíti a vendégben, ha különféle ételeknél feltüntetik, hogy ez egy nagyi receptje alapján készült sütemény, vagy Margit néni krumpli salátája. A házias receptekben bíznak a vendégek, felkelti az érdeklődésüket, és szívesen rendelik, hogy részesei legyenek a csipetnyit nosztalgikus, békebeli vendéglátásnak.

5.      Ha etnikus (és nem etikus!) jellegű az alapanyag, azaz az adott területre, régióra jellemző, az mindig hiteles a vendég számára, így biztos lehet abban, hogy friss, és a konyhán odafigyelnek az összetevőkre. Charles Spence, oxfordi kísérleti pszichológus szerint fontos és vendégcsalogató megoldás, ha a fogásoknál feltüntetik, hogy helyi összetevőből készült, és az is csábító a vendég számára, ha olyan eljárással készül, és olyan módon tálalják fel, ami szintén az autentikus vendéglátást jelzi.

6.      Az ételek összetevőit, és a fogásokat bemutató képek mindig érdekesek és informatívak a vendégek számára, azonban az igazi high-end éttermek filozófiája szerint ezek túl vásári fogások, és nem is alkalmazzák.

7.      Ha valahol különösen drága ételeket kínálnak - az szintén jó megoldás lehet a pszichológusok megállapítása szerint ahhoz, hogy az adott helyen a többi ételt jó áron tüntessék fel, még akkor is, ha az adott ár nem éppen baráti, azaz még az is túl magas az átlagoshoz képest.

8.      Szintén a vendégek kellemes érzetét segíti, ha egyféle ételből kétféle mennyiséget kínálnak. Mivel a kevesebb kerülő, kisebb adagot szívesen választja a vendég, természetesen nem jön arra rá, hogy eredetileg azt szánták eladásra, a nagyobb adag inkább csak összehasonlításra szolgál, és azt biztosítja, hogy a vendég úgy érzi: most jól járt.

9.      Étlapon, ill. ahol táblán vagy másutt szerepel a napi kínálat, és az online platformokon gyakran alkalmazzák azt a megoldást, hogy a jobb felső sarokba helyezik el az információt, mert tény, hogy az emberi szem, a figyelem mindig oda irányul először.

10.  „A kevesebb mindig több” elvét sokan nem veszik figyelembe. Mert ha a vendég állíthatja össze a napi kínálat alapján saját menüsorát, akkor szereti, ha van többféle fogás, így végigpróbálhatja az étterem teljes kínálatát.

11.  Az University of Leicester kutatása szerint a kellemes érzést, az étterem hangulatát, a vendégek költési hajlamát segíti a kellemes zene. Ne vad rock-számokra, vagy a legújabb pop slágerekre gondoljunk, hanem olyan, speciális összeállításra, amely kimondottan a hely hangulatához igazítva készül, és amely tükrözi az étterem koncepcióját. A klasszikus zene egy topgasztro helyen mindig beválik, a popzene megosztóbb lehet, ezért ezt kevesebben is választják.


Gyógyvizek birodalma – Hogyan újulhat meg a magyar termálturizmus?

Gyógyvizek birodalma – Hogyan újulhat meg a magyar termálturizmus? 

A gyógy- és termálturizmus egyre fontosabb szerepet tölt be, ugyanakkor számos kihívással is szembesül, mint a fenntarthatóság, a piaci elvárások, az orvosi validáció, a vendégigények és a nemzetközi versenyhelyzet.
Jön a VéNégy Fesztivál

Jön a VéNégy Fesztivál 

Július első napjaiban, Nagymarosnál.
Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.
Életműkiállítás a belvárosi galériában

Életműkiállítás a belvárosi galériában 

Grandiózus életműkiállítással indítja útjára a nyarat a Virág Judit Galéria.
Megújult a legendás gemenci kőkereszt

Megújult a legendás gemenci kőkereszt 

A település központi részén, az árvízvédelmi töltés mellett, az egykori keselyűsi csárda előtt álló emlékművet bárki megcsodálhatja.
Indul a Muslinca Bringakör

Indul a Muslinca Bringakör 

A Muslinca Bringakör egy ingyenes, játékos, felfedező jellegű kerékpáros kihívás.
 Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén

Érdekes belföldi úti célok a hosszú hétvégén 

Siófok a legnépszerűbb pünkösdi úti cél belföldön az egyik szállásfoglaló portál friss foglalási adatai szerint a közelgő hosszú hétvégén.
Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen

Közel félezer pályázat az idei Virágos Magyarország versenyen 

Az országos környezetszépítő verseny legnépszerűbb kategóriái 2025-ben az Év főtere és az Év fasora.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.