A lengyeleket akarja Észak-Magyarország

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága tíz partnerrel fogott össze és az idén immár második alkalommal folytatott egész éves kampányt, hogy még több lengyel turista látogasson el a régióba – jelentette ki egri évzáró sajtótájékoztatóján Molnár Anita igazgató.

A vezető azt is hangsúlyozta, hogy míg 2013-ban a lengyelek megközelítőleg 78 ezer vendégéjszakát töltöttek a térségben, addig ez a szám idén október végéig már csaknem 80 ezer volt. Így Budapest és az Észak-Alföld Régió mellett a dobogó harmadik fokán áll Észak-Magyarország. A kampány során arra törekedtek, hogy attrakcióikkal és a fogadóterület folyamatos felkészítésével a lengyel turisták komfortérzetét erősítsék. Ezzel is hozzájárultak ahhoz, hogy több időt töltöttek a régióban. Ezek mellett a hagyományos marketingeszközökön kívül az bizonyult a leghatékonyabb kampányelemnek, hogy egy lengyelül beszélő koordinátor menedzsert alkalmazott a marketing igazgatóság. Ezzel sikerült elérni, hogy a nagyközönségi rendezvényeken és a szakmai találkozókon anyanyelven kommunikálhattak a résztvevők.

A hatékonyság kulcsa viszont az összefogás erejében rejlett – mutatott rá az előadó. Ennek érdekében a marketing igazgatóság az Eger , az Eger térségi ( a Mezőkövesd, a Gyógyvizek Völgye, a Bogács), a Miskolc, a Zemplén (Sárospatak, Sátoraljaújhely, Tokaj ) és a Gyöngyös-Mátra TDM-mel, valamint az Észak-magyarországi Gyógyturisztikai Klaszterrel fogott össze és ért el jelentős eredményeket a lengyelek beutaztatásában. Hat kistelepülés települt ki lengyelországi rendezvényekre, Egerben tartották a Lengyel-Magyar Barátság Napját, valamint szakmai fórumot is tartottak külképviselőknek. Ezeken kívül lengyel újságíróknak szerveztek tanulmányutat Észak-Magyarországon és a Tisza-tavon, a lengyel Wikipédián pedig magyar szócikkekkel jelentek meg, újságírókat, bloggereket utaztattak és szakmai hírlevelet küldtek a lengyel turisztikai partnereknek.

A kampány folytatódik

Molnár Anita bejelentette, hogy 2015-ben a marketing igazgatóság a partnereivel új területeket és eszközöket igyekszik bevonni a folytatódó lengyel kampányba. A szervezők újabb partnerek meghívását is tervezik. A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara már jelezte csatlakozási szándékát. Fontos ez a munka, hiszen az érkező lengyel turisták szeretik a jó borokat, szívesen kóstolják a különleges ételeket, megtekintik a védett műemlékeket és az egyházi értékeket. Főleg baráti társaságok érkeznek a régióba Lengyelországból, de buszos kirándulók is akadnak közöttük szép számmal, akik viszont általában egy napos túrákra érkeznek.

Hegedűsné Majnár Márta, az Eger Városi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője azt emelte ki, hogy idén – a tavalyihoz képest – 12 százalékkal nőtt a hevesi megyeszékhelyen a lengyel turisták által eltöltött vendégéjszakák száma. Ez a közös, szervezett marketingkommunikációs stratégiának köszönhető. Megkönnyítve a leendő vendégek szállásfoglalását, Eger honlapján lengyel nyelven is elérhetővé tették az információkat, továbbá az egri programkínálatról minifilmeket is készítettek. Emellett több lengyel turisztikai kiállításon és vásáron is bemutatkozott a város. A közkedvelt Eger leporelló lengyel nyelvű változatából 2014-ben például háromszoros mennyiséget nyomtattak. A Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával közösen lengyel nyelvű turisztikai információs kiadványt jelentettek meg, az Egri bor című könyvet pedig jelentős számban értékesítették.

Tavasztól akciókat terveznek

Miskolcon és környékén – főleg Tapolcán és Lillafüreden – 2011 óta folyamatosan növekszik a lengyel turisták és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma – mondta Nagy Júlia, a Miskolci Idegenforgalmi Nonprofit Kft. ügyvezetője. Borsod-Abaúj-Zemplén megye székhelyére elsősorban mint fürdővárosra tekintenek a lengyelek. Ennek megfelelően a Miskolci TDM módosította a 2015-re szóló marketingtervét, és a jövő évben már kora tavasztól tervez akciókat a lengyel piacon. A város turisztikai portáljának tartalmi részei nagyrészt lengyelül is elérhetők. Ezzel a vendégek biztonságérzetét igyekszik erősíteni a város. Amellett, hogy térképet is vihet magával a vendég, a szállásokon, az éttermeken kívül például az orvosi ellátásra vonatkozó lengyel nyelvű információk is rendelkezésére állnak. A felsoroltakon kívül lengyel nyelvű kiadványokkal is jelentkeznek, a tapolcai barlangfürdőben pedig lengyelül beszélő informátortól kérhetnek majd turisztikai információkat.


Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.
Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön

Hagyományőrző húsvéti napok Matyóföldön 

Matyó Húsvét Mezőkövesden április 20-21-én.
Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum

Ilyen lesz a Debrecenbe költöző Természettudományi Múzeum 

Eredményt hirdettek a múzeum megjelenésére kiírt pályázaton: az első helyet a világ egyik vezető irodája szerezte meg.
A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház

A Káli-medence egyik legkisebb településére költözik nyáron a Thália Színház 

Július 5. és augusztus 17. között Salföldön várják a közönséget.
Újra nyit a Dinó Park

Újra nyit a Dinó Park 

Megkezdi az idei szezont Budapest egyik kedvenc élményparkja, a DinoPark KÖKI 25 helyszínnel és 80 dinoszaurusszal várja látogatóit.
Majomtúra a Richter Safari Parkban

Majomtúra a Richter Safari Parkban 

Pénteken nyitja meg újra kapuit a nagykőrösi Richter Safari Park, ahol az idei szezonban majomtúra is várja az érdeklődőket .
Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén

Tradicionális húsvéti vásár Budapest kellős közepén 

Nyit a Vörösmarty Tavasz. Még locsolkodás is lesz a pesti Belvárosban.
Magyar design a nemzetközi élvonalban

Magyar design a nemzetközi élvonalban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) immár negyedik alkalommal biztosít megjelenési lehetőséget a kreatívipari szereplőknek a designipar egyik legnívósabb szakmai eseményén, a Milan Design Weeken április 7-13. között.
Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont!

Mátraszentistváni Sípark: soha ennél rosszabb szezont! 

Közel ötvenezer vendéget fogadott a Sípark a 2023-2024-es téli szezonban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.