A Magyarországra történő beutazási korlátozások feloldását és az intézkedések enyhítését követően már 2021 őszén is özönlöttek a vásárlókedvű vendégek az outletközpontba. Az elsősorban a repülővel érkező és budapesti belvárosi hotelekben megszálló vendégek mellett a szomszédos országokból szervezetten busszal érkező turisták alkotják a külföldi vásárlók legnagyobb csoportját. A költéseiket tekintve, a nem EU tagországokból érkező utasok TAX FREE vásárlásait rögzítő hivatalos statisztikák szerint 2021 utolsó negyedévében 107 %-al, 2022 első negyedévében pedig 127%-al magasabb költés realizálódott a Premier Outlet Budapestben, mint a turizmus szempontjából a történelmi rekordévnek számító 2019-es évben.
A nemzetiségi megoszlás szerinti vendégösszetétel is jelentős változáson ment keresztül az elmúlt években, amelyet több külső tényező is befolyásolt. Az elmúlt hónapokban az EU-n kívüli országok közül a TOP lista élén toronymagasan az izraeli turisták állnak, a korábban legtöbb költést elérő kínaiak helyén. Ez a változás elsősorban a számos közvetlen légi összeköttetésnek, és az izraeli vendégek vásárlás iránti szenvedélyének köszönhető. Az autóval érkező európai vásárlók esetében pedig Szlovákia előzte meg az évtizedekig listavezető Németországot.
A Premier Outlet Budapest a több mint 150 prémium fashion, lifeystyle és sport márka kínálatán és az egész éves garantált kedvezményeken túl tágas üzlethelyiségekkel, nemzetközi éttermi kínálattal, számos szezonális szelfi ponttal, center dekorációval és frissítő, zöld környezettel várja a látogatókat. Ezzel is tovább fokozva a vásárlási élményt és a centerben eltöltött időt, amely például az arab országokból érkező vendégek esetében 6-7 óra is lehet.
Az outletközpont management irodája nyitott minden szakmai együttműködésre a turisztikai szereplőkkel a [email protected] e-mail címen. (X)