A turisztikai kereslethez kell igazítani a kínálatot a Velencei-tónál

Turisztikai vonzerő nélkül nem lehet minőségi turizmust létrehozni a Velencei-tónál, ehhez azonban egységes szemlélet, közös gondolkodás kell a tóparti településeken - mondta L. Simon László, a Miniszterelnökség államtitkára csütörtökön Velencén az Örökség a tóparton címmel rendezett kerekasztal-beszélgetésen.

Az Örökség Kultúrpolitikai Intézet rendezvényén L. Simon László hangsúlyozta: csak átgondolt stratégia mentén lehet "minőségi turisztikai ugrást véghezvinni" a tó környékén. A turisztikai kereslethez kell igazítani a kínálatot, vagyis vonzó kulturális programokat kell létrehozni, amelyek az ország kulturális életében is számottevőek - tette hozzá.

Az államtitkár szerint szemléletváltásra van szükség a Velencei-tó partján, ami adott esetben azt is jelentheti, hogy Gárdony, Velence és Kápolnásnyék egyesülnek, közös önkormányzatot hoznak létre, hogy egységes fejlesztéspolitikát követhessenek és vonzó kulturális kínálatot alkossanak.

L. Simon László szerint a minőségi turizmus megteremtésében lehet szerepe a kultúrának minőségi kiállítóhelyekkel és nagyhatású rendezvényekkel, de önmagában akkor is csak kiegészítő elem marad. A kulturális értékek nem generálnak turizmust, ápolásuk, gondozásuk azonban segítheti a vendégek még több élményhez juttatását.

Az államtitkár megjegyezte: a magyar turizmusnak egyetlen hívószava van a külföldiek felé, az pedig Budapest. A Velencei-tónak ezért elsősorban a belföldi turizmusra kell koncentrálni, amelyhez a sportolási lehetőség és a természetes környezet már adott, de egyéb vonzerő még nincs.

Mártonné Máthé Kinga, a Magyar Turizmus Zrt. belföldi igazgatója kiemelte: a Velencei-tóról ma szinte senkinek nem jut eszébe a kultúra. Az idelátogatók nem a kulturális attrakciók miatt keresik fel a tavat.

Elmondta, hogy a Közép-Dunántúl vendégéjszakáinak 20 százalékát a tó adja, amit a várható kastély- és épületfelújítások, valamint egyéb tervezett kulturális attrakciók növelhetnek.

Rámutatott, hogy más hazai turisztikai desztinációk jobban használják ki épített örökségeiket, azokat egymáshoz kapcsolva kínálnak többnapos elfoglaltságot. Szerinte, ezt az utat kell választania a tókörnyéknek is.

Forrás: MTI


Hamarosan startol a 40. Vivcittá

Hamarosan startol a 40. Vivcittá 

Április 12-én startol Budapesten a tavasz legnépszerűbb szabadidősport-eseménye, a negyvenedik, jubileumi Telekom Vivicittá.
 Turizmusmarketing konferencia Pécsett

Turizmusmarketing konferencia Pécsett 

2025. április 11-én rendezik Pécsett a hazai turizmus- szakmai konferenciák zászlóshajójává vált évenkénti turizmusmarketing konferenciát.
Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein

Fenntarthatósági jó gyakorlatokról és az osztrák piac jelentőségéről az MSZÉSZ régiós ülésein 

A március 27-28-i régiós üléseken több mint 150 szállodaipari szakember vett részt.
Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány

Újabb két magyarországi szarvasmarhatelepen lehet száj- és körömfájásjárvány 

A helyzet azért is aggasztó, mert a két telep a magyar-szlovák határ közelében van.
A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre

A hazai munkavállalók fele nyitott egy új munkalehetőségre 

A fizetés mértéke és a juttatási csomag a legfőbb vonzerő.
Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine

Digitális színház, történelmi tárlat és időutazás: nyílik a Time Machine  

Április 8-án Budapest legújabb attrakciója egy egyedülálló időutazásra hív.
Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben

Nyomozós játék, cellalátogatás, börtönkoszt, tombolanyeremények a Várbörtönben 

Egyéves születésnapját igencsak különleges módon ünnepli a veszprémi Várbörtön Látogatóközpont.
Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál

Békéscsabán kezdődik a tavaszi fesztivál 

Csaknem harminc rendezvényt kínál a Békéscsabai Tavaszi Fesztivál.
Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben

Ennyit költött a rendezvényszektor 2024-ben 

A rendezvényszektor vállalati eseménymarketing piacának árbevétele 2024-ben 78,4 milliárd forint volt és 4,3 százalékos növekedést mutatott.
Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum

Különleges programokkal ünnepel a Folly Arborétum 

Idén 120 éves a badacsonyörsi botanikus kert.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.