Több szabadidőre vágysz? Megmutatjuk, hogy mire összpontosíts ahhoz, hogy a kampányaid eredményesen és hatékonyan működjenek!
CRM-től a CDP-ig
Az Ügyfelekkel való kapcsolat kezelésére már az 1990-es évektől léteztek szoftverek. A klasszikus CRM (Customer Relationship Management) képes volt kezelni az ügyféladatokat, azonban nagyrészt az ügyfélkapcsolatokra fókuszált. Azonban a legújabb CDP-k (Customer Data Platform) már komplex feladatokra képesek, amibe beletartozik az email marketing, a push értesítések, az SMS kampányok, a weboldal dinamikus változtatása, hirdetéskezelés, és ami a legfontosabb, a többcsatornás kampányok összehangolása, mondta el a Konverzió Mester.
A CRM előnyei
A maga korában a CRM egy remek eszköz volt a webshopot működtetők kezében. Célja az ügyfelek jobb megértése és kiszolgálása volt, és elmondható, hogy ez a cél ma sem változott. Ezek a rendszerek elsősorban az értékesítési és az ügyfélszolgálati csapatot szolgálták ki, rendszerezték az ügyfélkapcsolatokat, nyilvántartották az interakciókat.
A 2000-es években egy újabb rendszer jelent meg, a DMP, amely harmadik féltől származó adatok gyűjtésére és kezelésére szolgált, szerepe főként a hirdetések célzásában volt. Bár ezek hasznosak voltak a kampányok optimalizálásához, mégsem adtak egyedi képet a saját Ügyfelekről.
Új korszak a digitális marketingben: megjelent a CDP
Az első generációs CDP-ket azért hozzák létre, hogy egységesítsék az összes részleg ügyféladatait, ezáltal a marketing, az értékesítés, az ügyfélszolgálat egységes ügyfélnézetet kaphatott. Egyetlen, egységes ügyfélbázist hoztak létre általa, amely az összes platformról begyűjti az adatokat és egységesíti azokat.
Ezzel meg is oldották a korábbi CRM rendszerek hátrányait, egységesítették és biztonságossá tették az Ügyfelek adatait, így a kampányokat mindig a megfelelő célcsoportnak lehet eljuttatni. A CDP-ket napjainkban már a mesterséges intelligencia is támogatja, még pontosabbá téve a célzásokat. Képes arra, hogy az első féltől származó adatokat kombinálja a nulladik féltől származó adatokkal, így még mélyebb és pontosabb képet tudhatsz meg a Vásárlóidról.
A CPD eredményei kézzelfoghatóak, növelni tudja az Ügyfeleid elégedettségét, erősödik a márkahűségük, egyszerűsödnek a marketing folyamatok, és előnyökre tehetsz szert a versenytársakkal szemben. Segítségével hatékonyabb lesz az adatkezelésed, sikeresebbek lesznek a kampányaid, így végső soron több szabadidővel fogsz rendelkezni, amit akár pihenésre is fordíthatsz!