Desztinációvá fejlesztik Bács-Kiskun megyét

Bács-Kiskun megye hosszú idő után újra képviselte a megye turisztikai értékeit az Utazás kiállításon mintegy 72 négyzetméternyi, önálló standon, nyolc Bács-Kiskun megyei társkiállítóval (Kecskemét, Baja, Kiskőrös, Tiszakécske, Kiskunhalas, Kiskunmajsa, Kalocsai Érsekség, Bócsa). A megye a települések összefogásával, közös megjelenéssel, egységes arculattal vett részt a kiállításon.

A megyei standon Bács-Kiskun megye turisztikai vonzerejét kívánták a látogatókkal megismertetni. Bemutatták az ott fekvő páratlan szépségű alföldi tájat, a megye különleges természeti értékeit, gyógyhelyeit, aktív turisztikai lehetőségeit, épített és kulturális örökségeit, hagyományőrző tevékenységeit, gasztronómiáját, a helyi borokat és pálinkákat, helyi termékeit, vízparti nyaralóhelyeit és az alföldi tanyák világát. Céljuk, hogy a megye települései lehetőséget kapjanak turisztikai attrakcióik, termékeik és szolgáltatásaik, valamint helyi termékeik bemutatására mind a nagyközönség, mint a szakma képviselői számára.

A Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat alapvető célja a megye turisztikai versenyképességének és vonzerejének növelése, a térségi turisztikai értékek tudatos megjelenítése, komplex turisztikai programok kialakítása és egyedi turisztikai termékek létrehozása a turisztikai marketing adta lehetőségek kihasználásával.

Egy kft. a turizmus szolgálatában

A Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés a megye turizmusának fejlesztése céljából hozta létre 2015 decemberében a Bács-Kiskun Megyei Turizmusfejlesztési és Marketing Nonprofit Kft.-t. A szervezet a megyei TOP-os fejlesztések lebonyolításán túl szerepet vállal a megyei turizmus szereplői közötti párbeszédben, célul tűzte ki a meglévő helyi TDM szervezetek összefogását, új helyi TDM szervezetek megszületésének segítését és a Duna-Tisza Köze Turisztikai Desztináció menedzselését.

A szervezet kiemelten fontos feladata a turisztikai termékek kifejlesztése, a megfelelő partnerek bevonásával „vezető termék” létrehozása. A vonzerőfejlesztéssel, a térségre jellemző egyedi, táji és kulturális komplex termékek kialakításával, a professzionális vendégfogadás feltételeinek megteremtésével a cél a fenntartható turizmus fejlesztése. A megyei termékmárkázás, a megyéhez köthető turisztikai vonzerők, szolgáltatások, rendezvények megjelölése, megkülönböztetése, a megyei védjegy kialakítása biztosíthatja a térség sikeres piacra jutását. A Duna-Tisza Köze Turisztikai Desztináció vezető terméke az aktív turizmus részeként a kerékpáros és családi-kerékpáros turizmus.

A jövő tervei

Az elmúlt években számos, az idegenforgalom szempontjából fontos fejlesztés valósult meg Bács-Kiskun megyében. Ahhoz, hogy a jövőben olyan projektek, turisztikai attrakciók jöhessenek létre, melyek szinergiát teremtenek a megye jelenlegi turisztikai kínálatával, adottságaival – illetve azok jobb és hatékonyabb kihasználását tegyék lehetővé –, a turizmus jövőjének koncepcionális felvázolása, tervezése elengedhetetlenné vált. A lehetőségek számbavételével készült el 2016 novemberében Bács-Kiskun Megye Turizmusfejlesztési Terve, amelyet az első Bács-Kiskun megyei „Érték, Élmény, Egészség” című turisztikai konferencián mutattak be a szakemberek és az érdeklődők számára.

A Bács-Kiskun megyei turizmusfejlesztési terv célja, hogy a 2016-2020 közötti időszakra irányt mutasson az idegenforgalmi fejlesztésekben. A 2014-2020-as EU-s programozási időszak forrásait tekintve a turisztikai fejlesztésekre fordítható források köre rendkívül korlátozott, így még nagyobb hangsúlyt kapnak a megfelelően megalapozott projektek. A dokumentum képet ad a megye jelenlegi turisztikai helyzetéről, a turizmusfejlesztési célokról és a jövőképről, melyek alapvetően befolyásolják a fejlesztési irányokat, illetve kijelölik az elérni kívánt állapotot. Ahhoz, hogy a megye a leghatékonyabb kommunikációt valósíthassa meg, az adottságok és a kínálat által megszólítható célcsoportokat is megállapították, emellett a pozicionálás eszközével az egyediség és a versenyelőny alapjainak megteremtése, valamint a megye turisztikai piacon való professzionális megjelenéséhez szükséges cselekvési tervet is meghatározták.

A turizmusfejlesztési tervben meghatározott megyei turisztikai vonzerőkre építve készült el tavaly év végén az „Érték, Élmény, Egészség – Kincsek nyomában Bács-Kiskun megyében” című megyei turisztikai imázskiadvány. A 60 oldalas színes képeskönyv célja, hogy olvasójának már a kézhezvétel pillanatában komplex élményt nyújtson a Duna-Tisza Köze Térség turisztikai vonzerőinek felvillantásával, egy hangulatot, érzést sugározva, hogy miért érdemes Bács-Kiskunt választani, ha a turista aktív, de mégis nyugodt, páratlan kulturális és természeti környezettel párosuló, értékekben, élményekben gazdag kikapcsolódásra vágyik. A kiadvány az Utazás kiállításon került először a nagyközönség elé, majd elsősorban turisztikai szolgáltatókon keresztül juttatják el a potenciális célcsoportokhoz.


Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák

Friss MSZÉSZ Trendriport: így teljesítettek a hazai szállodák 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette novemberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz

Egy inváziós állatfaj, amely egyre nagyobb fejtörést okoz 

Az idegenhonos, különösen az inváziós állat- és növényfajok egyre nagyobb problémát jelentenek világszerte.
Új helyszínen a Zarándok Konferencia

Új helyszínen a Zarándok Konferencia 

A rendezvényre érkező hazai és külföldi előadókon túl meghatározó szakemberek is érkeznek.
Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója

Távozik Faix Csaba, a Budapest Brand vezérigazgatója 

A Fővárosi Közgyűlés többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől. 
Itt a legfrissebb TKI index

Itt a legfrissebb TKI index 

Kedvező foglalkoztatási helyzet, de romló konjunktúra a turizmusban.
Campus Fesztivál, Virágkarnevál – és még mi minden Debrecenben

Campus Fesztivál, Virágkarnevál – és még mi minden Debrecenben 

2025-ben is egymást érik a rendezvények Debrecenben: koncertek, sportélmények, fesztiválok minden mennyiségben.
Kiderült, melyik országból érkeznek hozzánk a legtöbben

Kiderült, melyik országból érkeznek hozzánk a legtöbben 

Míg 2023-ban 174, addig 2024-ben már 180 különböző országból érkeztek hozzánk repülővel.
Magyarország pozíciója az orvosi és gyógyszerészeti konferenciaturizmus terén

Magyarország pozíciója az orvosi és gyógyszerészeti konferenciaturizmus terén 

Ezzel hazánk felzárkózott olyan országok mellé, mint Ausztria vagy Szlovákia, ahol már évek óta magasabbak voltak a hasonló keretösszegek.
Olyan meleg van, hogy már a műjégpályák is olvadnak

Olyan meleg van, hogy már a műjégpályák is olvadnak 

A mostani enyhe időjárás nem kedvez a korcsolyázásnak.
Kihirdették az Év madarát

Kihirdették az Év madarát 

Magyarországon egészen 2004-ig vadászható volt, de állományának csökkenése indokolttá tette természetvédelmi oltalmát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.