A kiállított deszkák között található AC/DC és Vasarely ihletésű is, valamint láthatók lesznek Keith Haring amerikai pop-art és graffiti művész tribut deszkái is. A híres New York-i graffitiművész, Lady Pink, Kenny Scharf, Andy Warhol és Cleon Peterson is játékos formában mutatkoznak be ezeken a felületeken. Továbbá itt lesz az első gördeszka prototípusa, a tokiói olimpia amerikai gördeszkás versenymeze és az idei párizsi olimpia gördeszkafutamának érmei.
Nemcsak deszkák, fotók is szép számmal találhatók a tárlaton, köztük az első amerikai street-art fotós, Martha Cooper képei.
A kiállítás kitekint a deszkázás magyarországi történetére is, amelyhez a Deák 17 Galéria Az utca nem játszótér című kiállításából kölcsönzött dokumentumokat a szervező Zsolnay Örökségkezelő NKft. A kiállítás – a teljesség igénye nélkül – a kortárs magyar gördeszkás kultúra és művészet néhány meghatározó alakját és társulását is bemutatja.
Ma a gördeszkázás már világjelenség, több százmillióan űzik ezt a sportot, amely 2021 óta olimpiai sportág.
Ki gondolta volna, hogy a modernkori olimpiák versenysportjaként a 2024-es párizsi olimpián a Concorde tér ad otthont a sportág döntőjének? Honnan indult mindez?
Az ’50-es évek szeszélyes időjárása a szörfösöket arra kényszerítette, hogy megoldást találjanak arra, hogy szélcsendes időben se kelljen lemondani kedvenc tevékenységükről. Egy szörfdeszka, néhány összebarkácsolt görkorcsolyakerék, és megszületett a gördeszka előfutára. A szörfösök szabadelvű szelleme felkarolta ezt az új sportot, és nem telt el sok idő, mire elkezdték testre szabni a házilag készített deszkákat. Idővel azonban az ipari kivitelezés átvette a barkácsolás helyét, a deszkázás önálló mozgalommá vált és hamarosan az underground és az ellenkultúra része lett.
Az ezt követő években sok fiatal számára egyszerű időtöltésből életformává vált. Skateparkok épültek, amelyek külön területeket biztosítottak a sportnak. A gördeszkás kultúra is fejlődött, saját zenei, divat- és grafikai stílusokkal.