A Spa Brand Book egy olyan kiadvány az egészségturizmusról, amely feltérképezi a szállodai férőhelyek számát e szegmensben, bemutatja a gyógy- és wellness turizmus részesedését a teljes szektorból és azt, hogy milyen a bel- és külföldi vendégarány valamint arra is rávilágít, hogy miként képes csökkenteni a szezonalitást. A Spa Brand Book váza egy kérdőíves felmérés alapján készült, amelyet a minősített szállodák töltöttek ki. Ezután személyes nagycsoportos egyeztetés zajlott, majd zártabb körben összegezték az eredményeket. Folyamatos együttműködés zajlott a Magyar Turisztikai Ügynökséggel, amelynek a célpiacok, célcsoportok meghatározása volt a célja.
A tradicionális célpiacok mellett új küldőrerületek és újrapozicionálás szükséges, illetve újragondolva kell árulni a klasszikus gyógy- és wellness szállodák kúráit, hogy más korosztályokat érjenek el a szállodák, leginkább a külföldi desztinációkban - ez is a megállapítása egyebek között a kiadványnak. A sikerek eléréséhez a Fürdőszövetséggel is szorosabb kapcsolatot alakít ki, és lobbitevékenységet is indít az MSZÉSZ.
Forrás: Turizmus Online