Hasonló üzletihangulat-indexekkel, mint például a VOSZ Barométerrel összehasonlítva kijelenthető, hogy a TKI követi a többi társindex alakulását, tehát a szezonalitás és az üzleti hangulatot befolyásoló negatív externáliák nem feltétlenül turizmus specifikusak.
A TKI index 2024. szeptemberben -4 ponton állt (-100 és +100 közötti skálán értelmezve), mely azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket enyhén negatívnak érzékelték. Az index értéke 1 ponttal csökkent az év 9. hónapjában, s ezzel együtt 1 ponttal elmarad az egy évvel ezelőtti értékétől. A szálláshely-szolgáltatásban 5 ponttal -4 pontra javult, a vendéglátásban 2 ponttal -3 pontra, míg az egyéb turisztikai szektorban 5 ponttal -5 pontra csökkent az index. Az index mérésének történetében még nem fordult elő, hogy az egyes szektorok várakozásai ilyen közel álljanak egymáshoz.
Amennyiben a 2024 szeptemberi TKI indexet összevetjük az egy évvel korábbival (2023. szeptember), enyhe csökkenést tapasztalunk. Az alszektorok közül a vendéglátás és a szálláshely-szolgáltatás indexe nőtt éves összehasonlításban, míg az egyéb turisztikai szektoré csökkent. A méretcsoportok közül a 6-15 fős kivételével mindegyik nőtt vagy stagnált.
A következő három hónapban várhatóan enyhén bővül a kereslet a turisztikai ágazatban igényelt munkaerő iránt. A turizmus foglalkoztatási várakozás indexe (+2 pont) 2024. szeptemberben elmaradt a GKI EU számára végzett konjunktúra-kutatásában mért, a szolgáltatási szektorra számított index értékétől (+6 pont), ugyanakkor meghaladta a nemzetgazdasági átlagot (-3 pont). Magasabb volt az ipar és az építőipar indexénél (-8, illetve -3 pont), elmaradt ugyanakkor a kereskedelem indexétől (+5 pont).
A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 31%-a növekedést, 23 százalékuk visszaesést vár a vendégéjszakák számában. A vendéglátásban működők közül 16 szazalék vár vendégforgalom növekedést az előző év azonos időszakához képest, 22 százalékuk pedig visszaesést vetít előre. Az egyéb turisztikai szektorban működők 15 százaléka vár ügyfélforgalom növekedést az előző év azonos időszakához képest, míg visszaesést 31 százalék vár.