Idén még több online reklámköltéssel számolhatunk

A járvány meghosszabbította a digitális átalakulás csúcsidőszakát, még több online reklámköltéssel számolhatunk. A Publicis Groupe-hoz tartozó Zenith jelentése szerint a globális hirdetési piac a 2021-es 15,6%-os növekedés után 2022-ben 9,1%-os növekedéssel folytatja a kilábalást 2020-ból.

A nemrég kiadott Advertising Expenditure Forecasts jelentés szerint

  • a kiskereskedelmi médiahirdetések értéke az idei 77 milliárd dollárról 2024-re 143 milliárd dollárra nő
  • 2024-ig a közösségi média 15%-os éves növekedéssel vezeti a piacot
  • évi 14%-os növekedés várható az online videós hirdetéseknél (az alacsonyabb költségű, szélesebb körű elérések miatt)

A globális hirdetési kiadások a Zenith számításai szerint 2023-ban 5,7%-kal, 2024-ben pedig 7,4%-kal bővülnek az e-kereskedelem pumpálása miatt. A globális hirdetési kiadások 2021-ben így a 705 milliárd dollárt is elérhetik (2019-en ez az összes 634 milliárd dollár volt, 2024-re 873 milliárd dolláros emelkedéssel számol a jelentés).

Dübörög az online vásárlás

A jelentés kiemeli, hogy a járvány hatására a vállalkozások rengeteget fektettek új technológiákba, infrastruktúrába, szervezeti változásokba és reklámozásba.

„Bár a digitális átalakulás lelassulására lehet számítani, a járvány felgyorsította azokat a trendeket, amelyek már korábban is alapjaiban alakították át a gazdaságot, és ez a jövőben várhatóan nem is változik”, mondja Horváth Rita, a Zenithért is felelős vezető médiaszakember. 

A Zenith előrejelzése szerint 2022-re a globális digitális hirdetési kiadások 14%-os növekedése várható a korábbi 10%-os előrejelzéshez képest, amit 2023-ban 9%-os, 2024-ben pedig 10%-os növekedés követhet.

A kiskereskedelmi hirdetések felfutása

A Zenith szerint így a hirdetések nagyobb szerepet játszanak majd az e-kereskedelmi eladások ösztönzésében. A kiskereskedelmi médiahirdetéseken belül az e-kereskedelmi platformokon megjelenő display vagy search hirdetések növekszenek. A jelentés becslése alapján kizárólag a kiskereskedők médiaköltései a 2019-es 24%-os növekedésről 2020-ra 53%-ra, majd 2021-ben 47%-ra nőttek, elérve a 77 milliárd dolláros összeget. 2024-re a kiskereskedők médiahirdetései várhatóan elérik a 143 milliárd dollárt.

Gyorsan növekedhet a közép-kelet-európai régió 

A hirdetési kiadások mára minden régióban jóval meghaladják a járvány előtti szintet, és várhatóan egészségesen fognak növekedni a következő években. A Zenith előrejelzése szerint 2021 és 2024 között a leggyorsabb növekedés Közép-Kelet-Európából, a Közel-Keletről és Észak-Afrikából érkezik majd, átlagosan 12,2%-os, illetve 10,0%-os éves növekedési rátával. A leglassabb növekedést Nyugat-Európa érett piacairól várják, ahol évi 5,3%-os növekedést prognosztizálnak.

A Zenith emellett arra számít, hogy a hirdetési piac növekedéséhez a legnagyobb mértékben az Egyesült Államok járul hozzá, ahol az előrejelzések szerint 2021 és 2024 között a hirdetési kiadások 80 milliárd dollárral bővülnek (ez a teljes növekedés 48%-át jelenti). A következő legnagyobb növekedés Kínából (15,8 milliárd dollár, a teljes forgalom 9%-a), az Egyesült Királyságból (6,0 milliárd dollár, 4%) és Japánból (5,4 milliárd dollár, 3%) érkezik majd.

A közösségi média jövőre megelőzheti a tévét

A jelentés számításai alapján 2021 és 2024 között a közösségi média lesz a leggyorsabban növekvő csatorna, átlagosan 14,8%-os éves növekedési rátával, ezt követheti az online videó 14%-kal. A fizetett keresés évente 9,8%-kal fog növekedni, a rádió és a televízió kismértékben, 2,2%-kal és 1,4%-kal nő, a nyomtatott sajtó pedig 4,7%-kal csökken. 

A Zenith arra számít, hogy a közösségi média hirdetései 2022-ben elérik a 177 milliárd dollárt, 2024-re pedig 225 milliárd dollárra emelkednek. Ez az összes hirdetés 26,5%-át jelentené, ami a fizetett keresés követhet 22,5%-kal és a televíziózás 21,0%-kal. A digitális reklámozás összességében 2022-ben először haladja meg a globális hirdetési kiadások 60%-át, elérve az összes kiadás 61,5%-át, 2024-re pedig 65,1%-ra növeli a részesedését.

Drága tévés reklámok helyett online videók okosan 

A Zenith előrejelzése szerint a televíziós reklámok költségei 11%-kal emelkednek 2022-ben, az outdoor kampányoké 4%-kal, a digitális kijelzőké 3%-kal, a rádióké 2%-kal, a print reklámoknál viszont nem várható jelentős emelkedés. Az online videóhirdetések kiadása a 2021-es 62 milliárd dollárról 2024-re 91 milliárd dollárra nőhet (először megelőzve a tévét). Ugyanebben az időszakban a televíziós hirdetések 171 milliárd dollárról 178 milliárd dollárra emelkedhetnek. Mivel a fogyasztók egyre inkább a digitális technológiára támaszkodnak összeköttetésük és szórakoztatásuk, valamint vásárlásaik inspirációja és teljesítése érdekében, a reklámok egyre nagyobb szerepet játszanak az eladások és a márkanövekedés előmozdításában. Az elkövetkező három évben arra számítunk, hogy a hirdetési piac 2000 óta a legmagasabb tartós növekedési ütemet éri el”, emelte ki Horváth Rita.

 

Forrás: Publicis Groupe, Zenith / Kreativ


Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.
ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től

ESG jelentés az OPUS GLOBAL Nyrt.-től 

Az előremutató jelentésben a jó gyakorlatok mellett a lehetőségeket is feltárták, mellyel megjelölték a cégcsoport fenntarthatósági tevékenységének irányait is.
Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon

Rekordok dőlhetnek meg az idei Ultrabalatonon 

Több mint huszonötezren vesznek részt Magyarország legnépesebb tömegsport rendezvényén.
Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án

Precizitás, csapatjáték, gondoskodás - méhek napja április 30-án 

A méhektől nemcsak a természet legfinomabb ajándékát, a mézet kapjuk, de sokat is tanulhatunk tőlük!
103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben

103 éves tornásznő látogatása a Madame Tussauds Budapestben 

Magasra szökött az egy négyzetméterre jutó magyar olimpiai aranyak száma a Madame Tussauds Budapest sport termében.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?