Turizmus Online: Pontosan kikből áll a szervezetük, hány főt képviselnek, milyen alágazatokból és mikor alakultak?
Turizmusból Élők Társasága: Kézművesek, ipar- (és képző)művészek, népi iparművészek, turistáknak értékesítő boltok tulajdonosai, bérlői, az ő beszállítóik, vásározók és az ő beszállítóik (ha nem a saját termékeiket árusítják), hungarikumokat termelők (pl. kifejezetten turistáknak árusított piros paprika stb.). Ezen kívül jelentkeznek a csoportban olyanok, akiket még nehezebb besorolni TEÁOR számok alapján, de abban közös az érdekünk, hogy a bevételeink jelentős (50-90%-a) a budapesti turizmusból származik. A képviseltek számát nagyon nehéz megbecsülni, annyira szerteágazó terület, ráadásul nemcsak budapestiekről van szó, hanem mindenkiről, aki a budapesti turizmus részére szállítanak be, vidékről, vagy vidéken élnek, és Budapesten vásároznak. A 4 hete alakult zárt Facebook csoportunkban kb. 700-an vagyunk most, hetente 100-150 fővel nő a létszámunk. Végeztünk felmérést a vállalkozások jellemzőiről, többek között az online jelenlétről is, és legalább a fele az érintetteknek nincs jelen az interneten, sem közösségi médiumokban (ezért is szorgalmazzuk a javaslataink között az online árusítás intenzív támogatását). Arra következtetünk, hogy minimum 5000, de akár tízezernél is többen vagyunk akik érintettek. Választottunk ügyvivőket is.
b. Vissza nem térítendő támogatás az online eladások fejlesztéséhez (webshop készítése, online piactereken való részvétel támogatása. A külföldi piactereken való értékesítés (és a webshopos árusítás jelentős része) nettó export tevékenység, ezért erre export támogatás legyen adható.
c. Vissza nem térítendő támogatás üzletek, műhelyek felújítására, korszerűsítésére.
3. A COVID járvány véget fog érni valamikor. A túléléshez való segítségen túl, pénzügyi támogatás a várhatóan jövő évi újrainduláshoz:
a. Újraindulást ösztönző vissza nem térítendő pénzügyi támogatás
b. Munkahelyteremtő támogatás
c. Kézművesek, iparművészek, népi iparművészek részére bemutatók, programsorozatok szervezése külföldön, illetve ezekhez vissza nem térítendő pénzügyi támogatás. Külföldi vásárokon való részvétel pénzügyi támogatása.
d. Jövő évre (2021) vásári lehetőségek kibővítése, legyenek folyamatosan vásárok
Milyen intézkedésekkel lennének elégedettek? Mi az ami viszont, ahogyan fogalmaznak, könyöradománynak számít?
Legelső lépésben fogadjanak el minket tárgyaló partnernek, tegyék lehetővé, hogy a Turizmusból Élők Társaság (TÉT) érdekvédelmi társaság képviselője részt vehessen minden olyan tárgyaláson, egyeztetésen, kerekasztal beszélgetésen, ahol a téma minket, a turizmusból élőket is érint. Sokunknak tavasz óta gyakorlatilag nincs bevétele, ezért a legfontosabb az azonnali vlssza nem térítendő pénzügyi segítség lenne. Nem arról van szó, hogy nem akarunk vagy tudunk dolgozni, a mi munkánk eredménye nagyban erősíti a Budapestről, Magyarországról külföldön kialakult képet, de a határok teljes lezárása egyik pillanatról a másikra elvágott minket a vevőinktől, és mi mindnyájan adófizetők vagyunk, nem megkönyörülni kell rajtunk, hanem elvárjuk, hogy a társadalmi szolidaritás ne legyen egyirányú, hanem a nehéz, DE ÁTMENETI IDŐSZAKBAN, a mi irányunkban is érvényesüljön.
Milyen szerveket (kormányzat, Magyar Turisztikai Ügynökség, Budapest Fesztivál és Turisztikai Hivatal, egyéb) kívánnak megkeresni az elképzeléseikkel?)
Minden olyan érdekvédelmi, szakmai szervezetet megkeresünk, akikkel összefogva erősebbek lehetünk (pl. Kézművesek Szövetsége, kamarák stb.), minden olyan hivatalt, önkormányzati és állami döntéshozó testületet megkeresünk, amelyik érdemi lépéseket tud tenni az ügyünkben (Magyar Turisztikai Ügynökség, BFTK, a fővárosi és kerületi önkormányzatok illetés osztályai, bizottságai, minisztériumok stb.), önkormányzati és parlamenti képviselőket, médiumokat. Nagyon fontos alapelve a tevékenységünknek a teljes pártpolitikai semlegesség. Az általunk képviselt vállakozóknak, művészeknek, kézműveseknek, munkavállalóknak eltérő érdekei, sokféle érték- és pártpreferenciája van, ezért kizárólag a közös érdekekre, közös célokra koncentrálunk. Nem hibák, felelősök keresése a dolgunk, hanem az együttműködés mindenkivel, aki hajlandó támogatni, segíteni az ügyünket.
Úgy tudom, az idegenvezetőknek két érdekképviseleti szervezete is keményen küzd mentőövért, eddig sajnos nem jártak sikerrel, ez azonban nem rajtuk múlt. A honlapjukon azt írják, idegenvezetők is tagjaik. Őket is képviselik?
Az Alapító Szerződésünk a budapesti turizmusból élők képviseletéről szól, nincsenek kizárva szakmák, tevékenységek. Úgy tudom vannak idegenvezetők a tagjaink között.
Önök szerint a belföldi vásárlók képesek pótolni a kieső külföldi keresletet? A BFTK kampánya, amely ipaművészeti termékek vásárlására buzdít, hatékony segítség lesz Önök szerint?
Részleteket a sajtóból ismerünk, Guller Zoltán úr nyilatkozatából. Azzal egyetértünk, hogy minél több belföldi turistát kell Budapestre csábítani, a “belföld az új külföld” szlogent kicsit optimistának érezzük (ami nem baj, mi is optimisták vagyunk a céljaink elérését illetően). Aki járt már külföldön, az tudja, hogy egy másik világ, másik kultúra felfedezése nem hasonlítható a saját szomszédságunk megismeréséhez, gyakran nem megismételhető, egyszeri élmény. Nyilván sántít a hasonlat, de Budapestre elugrani egy szombathelyinek kellemes hétvégi program lehet, egy svéd, brazil vagy kínai turistának viszont egy életreszóló ünnep ideutazni. Ne felejtsük el, hogy Európa, de a világ legjobb karácsonyi vásárai közül nem is egyet Budapesten rendeznek, és ez az évről-évre javuló megítélés nem kis részben nekünk, kézműveseknek, árusoknak köszönhető. Továbbá a nálunk időző külföldiek jóval nagyobb vásárlóerővel bírnak, és éppen az élmény különlegessége miatt szívesebben is vásárolnak, kevésbé árérzékenyek, mint a budapestinél általában szerényebb anyagi helyzetben lévő kisvárosi, falusi honfitársaink.
Forrás: Turizmus Online