Pink csészék, elkötelezett női tulajdonos, induló rózsaszín kávézó üzletlánc

2025 júniusától kezdve a Coca-Cola HBC Magyarország Caffè Vergnano márkájával új szintre emeli a hazai kávékultúra fejlesztését: a Women in Coffee program indításával komplex képzési programot biztosít a vendéglátó szektor számára és szemléletformáló kampányt kezd a fogyasztók irányába.

Mi az a Women In Coffee program?

Meglepően sok nő dolgozik a kávéiparban.

A kávéültetvények munkásainak 70 százaléka nő, a kávéfarmok negyede női kézben van.

Mindennek ellenére továbbra is erős esélyegyenlőtlenség tapasztalható a nők és a férfiak között az oktatáshoz, pénzügyi szolgáltatásokhoz való jog és a kereskedelmi lehetőségek terén.

A most induló új projekt kapcsán a tulajdonos és vezérigazgató Carolina Vergnano ezt mondja:

Ez a projekt eredetileg a kávéültetvényeken dolgozó nők élet- és munkakörülményeinek támogatására alakult, mára azonban globális célja a nők szerepvállalásának erősítése és a nemek közötti egyenlőség előmozdítása. Azokban az országokban, ahol a kávétermelés nem lehetséges, a program olyan közösségeket és vállalkozásokat támogat, amelyek aktívan tesznek a nők társadalmi, illetve gazdasági helyzetének javításáért, lehetőségeik kiterjesztéséért.

Olaszországban már több éve sikeresen működik a projekt: a partner kávézókban elérhető pink kollekció (csészék, poharak és más merchandising eszközök) elemeinek megvásárlásával a vendégek közvetlenül is támogathatják a kávéfarmokon dolgozó nőket.

 (b-j). Liptai Claudia,  Partali Anita,  Carolina Vergnano, Sárközi Tamás
(b-j). Liptai Claudia, Partali Anita, Carolina Vergnano, Sárközi Tamás

Egyedülálló kezdeményezés a hazai vendéglátó szektor számára

2025 júniusában indul a program hazánkban, amelynek célja a résztvevő vendéglátó partnerek szakmai fejlesztése és társadalmi érzékenyítése.

Ennek része a Women in Coffee üzletek kialakítása a terv Budapest mellett olyan városokban, mint Szeged, Pécs, vagy a Balaton környéke, ahol a fogyasztóközönség is nyitottnak mutatkozik egy újfajta, a társadalmi felelősségvállalást felkaroló koncepció megismerésére és befogadására.

A vállalat teljeskörű szakmai és marketing támogatást ad a szigorú kritériumok alapján kiválasztott, csatlakozó vendéglátó partnereknek, akik többek között limitált kiadású kávét, speciális barista eszközöket és marketing támogatást kapnak a rózsaszín kávézók kialakításához. Továbbá a vendéglátó tulajdonosok üzleti tervük elkészítéséhez és marketing tevékenységükhöz is komoly segítséget kapnak.

Emellett a program kifejezett fókuszt helyez a résztvevő HoReCa egységek által delegált többségében női képviselőnek személyre szabott tréningeken és professzionális barista képzésen való részvételére, így támogatva a képzett női baristák szakmai fejlődését a szektorban.

Hogyan segít a hazai program a HoReCa szektor kihívásain?

A vendéglátás szektor egy kifejezetten minőség-érzékeny terület, hiszen nagyon sok múlik a vendéget kiszolgáló személyzet felkészültségén, valamint azon, hogy milyen alapanyaggal, receptúrákkal és eszközökkel dolgozik. A vállalat szakembereinek tapasztalatai szerint a vendéglátásban a napi kihívások kezelése mellett (munkaerő- bevonzás és -megtartás, hatékony költség- és bevétel menedzsment, fennmaradás az éles versenyben) a HoReCa tulajdonosoknak alig, vagy egyáltalán nem marad idejük arra, hogy hosszú távú terveket gyártsanak. Ilyen volna például az alkalmazottak kávé szakértelmének fejlesztése, a professzionális barista képesítés megszerzése vagy megkülönböztető marketing eszközök beemelése a vállalkozásukba.

A magyarországi program indulását egy zártkörű eseményen mutatták be 2025. június 5-én a BOATanic hajó fedélzetén, a meghívott sajtó, valamint a programban részt vevő HoReCa tulajdonosok és a Coca-Cola HBC Magyarország vendéglátópartnerei körében.


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.