Ilyenek lehetnek a jövő rendezvényei

A Puskás Aréna konferenciatermében több száz résztvevő jelenlétében, széles körű iparági összefogás keretében mutatták be gyakorlatban is a magyar gazdaság újraindításában és Budapest életében is hangsúlyos szerepet játszó üzleti rendezvények, a jövő rendezvényeinek biztonságos protokollját. A kockázatok minimalizálása azonban nem jelenti azt, hogy le kéne mondanunk az élő események nyújtotta élményekről és kreatív megoldásokról.

Tudatosság, hatékonyság, felelősségvállalás – ezek lesznek a koronavírus utáni időszámítás kulcsszavai az élő üzleti rendezvényeket szervezők és a kapcsolódó iparági szereplők szempontjából. A 2020. szeptember 10-én tartott Power of Live Events Konferencián már rögtön a belépésnél lehetett látni, hogy sok minden megváltozott. Fertőtlenítő kapu digitális lázmérővel, amihez elég a csupán a csuklót a kijelző elé tartani; maszkos, kesztyűt viselő hostessek segítettek egyebek mellett a liftek kezelésében, hogy csökkenteni lehessen az összefogdosott felületek számát; rendszeresen fertőtlenített székek, asztalok, és mikrofonok; egyenként előkészített ebédcsomagok; a megfelelő színű karszalaggal pedig szavak nélküllehetett jelezni, ha esetleg valaki nagyobb távolságot szeretett volnatartani. Ezen elemek summázásaként a legfontosabb mindenképpen az, hogy az élőkonferencia bebizonyította: a megfelelő feltételek kialakításával és felkészült szervezői csapat bevonásával Magyarországon lehet akár több száz fős rendezvényt szervezni a járványügyi szabályoknak megfelelően. Hiszen az 500 fő feletti korlátozás csak a zenés-táncos rendezvényekre vonatkozik, azokon kívül egyetlen más rendezvénytípusnál nincs létszámkorlátozás.

A Power of Live Events Konferencia nyitányaként prezentált, 200 nemzetközi nagyvállalatot érintő UNICEO-kutatás rögtön figyelemfelkeltő felütéssel szolgált a rendezvényszakma tekintetében. 2021 első negyedévében a megkérdezett vállalatok 64%-a szeretne továbbra is rendezvényt szervezni, a válaszadók egyharmada pedig a járványhelyzetet megelőző büdzsével számol. Ha valamelyest csökkenteni is kell az üzleti rendezvényekre fordított költségeket, akkor az elsősorban a vendégeknek szánt ajándékokat, a szórakoztató kiegészítő programokat, illetve a látványos dekorációkat/installációkat érintheti. Arendezvények összesített száma azonban csak nagyon minimálisan változott, ami pozitív kilátással kecsegteti a hazai rendezvényszakmát.

A külföldi előadók sorát Jens Oliver Mayer, a Jack Morton Worldwide ügyvezetője nyitotta, aki lendületesen, látványos példákkal illusztrálta, hogy a hazai rendezvényszakma hogyan tudna a jövőben profitálni a tökéletesre csiszolt felhasználói élményből és a big data korában a lehető legokosabban felhasznált adatokból. Jan Oršič pedig a Ljubljana Convention Bureau vezetőjeként adott megszívelendő szakmai tanácsokat, hogy a rendezvényszakma miként tudja a koronavírus által kikényszerített majdhogynem teljes leállás során is megszólítani a megfelelő célcsoportokat, egyben megtartani a legfontosabb partnereket.

A Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége (MaReSZ), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ), a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ), a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ), a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) elnökei a Budapest Convention Bureau szakmai igazgatójával ezt követően a kapcsolódó iparágak és a több mint 100 ezer érintett munkavállaló kilátásait és lehetőségeit részletezték. Az iparági vezetők a legfontosabb feladatként a magasan képzett, nemzetközi szinten is piacképes szakmai tudással rendelkező magyar munkaerő megtartását azonosították, sürgetve az erről folyó, mielőbbi, legmagasabb szintekig felérő diskurzust. Hiszen megfelelő magyar munkaerő nélkül a leállást követően a komplett szakma is sokkal nehezebben indulhat újra.



„A jelenlegi helyzetben most mindannyiunknak közösen, vállvetve kell dolgoznia, hogy segítsük az iparági dolgozókat, és meg tudjuk erősíteni a pozíciónkat a nemzetközi rendezvénypiacon. Közös érdek, hogy minőségi turistákat hozzunk egy élhető városba, a fenntarthatósági szempontokat is szem előtt tartva. Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy Budapest és a magyar szakma felkészült és képes több száz fős, az aktuális járványügyi szabályoknak megfelelő üzleti rendezvényeket szervezni és lebonyolítani. Ezen üzenet országhatárokon is átívelő eljuttatásáhozés az üzleti rendezvénypiac fellendítéséhez proaktív, megoldásközpontú attitűdre és az egész szakma összefogására szükség van. Ezzel a konferenciával ennek az összefogásnak tettük meg az első jelentős lépését” – emelte ki Békefi Anna, a Budapest Convention Bureau szakmai igazgatója.

„A főváros képviseletében azt tartom a legfontosabb feladatunknak és a konferencián is sürgetett összefogás egyik legfőbb céljának, hogy közösen megteremtsük a keretet, amellyel vonzóvá tehetjük Budapestet az idelátogató üzleti utazók számára. Megfelelő reprezentációval és iparági párbeszéddel elérhetőnek tartom, hogy az egyszeri üzleti turistából visszatérő szabadidős turista váljon. Ebből pedig végeredményben minden érintett szereplő, a főváros és Magyarország is egyaránt profitálhat”– mondta Faix Csaba, a BFTK Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Visszatérő témaként a nap során többször is szó esett az élő rendezvények előnyeiről a digitális vagy hibridrendezvényekkel szemben. Az előadók túlnyomó része az élő rendezvények által nyújtott előnyök mellett érvelt. „Eltérő eszköztárjaikkal a digitális rendezvények ugyan részben támogathatnak egyes vállalati célokat, ám sem üzletkötés, sem a munkavállalók bevonása és megtartása, sem pedig élményteremtés szempontjából nem érnek fel az élő rendezvényekhez. A konferenciánkon résztvevő szakmai közönségnek és vállalati partnereknek is sikerült bebizonyítanunk, hogy a megfelelő óvintézkedések betartásával egy több száz fős élő rendezvény is biztonságosan lebonyolítható a jelenlegi helyzetben is. Ezúton is hálásan köszönöm, hogy megajándékoztak minket és a magyar rendezvényszakmában dolgozókat a jelenlétükkel és a bizalmukkal” – mondta Kassai Zsolt, a Special Effects International vezérigazgatója, a rendezvény és a programsorozat egyik ötletgazdája.

A szakmai konferenciát követően a Március 15. téren és a Szépművészeti Múzeumnál úgynevezett „Get-Together” eseményt és koncerteket tartottak, a figyelemfelhívó kampány Budapest számára mindenképpen leglátványosabb részeként pedig szeptember 10-én este 8-kor kék színbe borultak fővárosunk legszebb nevezetességei


A videóművészet Rembrandtja Magyarországon

A videóművészet Rembrandtja Magyarországon 

Magyarországon első alkalommal nyílik a kortárs videóművészet világhírű alkotójának, Bill Violának önálló kiállítása.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.