Itt a Turizmusmarketing esettanulmányok második kötete

A Turizmusmarketing esettanulmányok első kötetének folytatásaként megjelent kiadvány izgalmas témaköröket dolgoz fel a posztmodern turizmusmarketingtől egészen a fesztiválturizmusig. Az Akadémia kiadó hiánypótló kötetéből kiderül többek között, hogy mikor érdemes lecserélni egy ország nevét, de azt is megtudhatjuk, hogy a VeszprémFesztet milyen világsztárokkal népszerűsítették. A nagyszerűen szerkesztett kiadványban olvashatunk Gyöngyösről, az alvó Csipkerózsikáról, és eldönthetjük, hogy érdemes-e elmenni a Budavári Borfesztiválra. 

A színvonalas könyv díszbemutatóján a Deli-Gray Zsuzsa és Árva László által szerkesztett kötetet Veres Zoltán, a Pannon Egyetem egyetemi tanára, Pap Mária, a Budapest Fesztivál- és Turisztikai központ turisztika divízió vezetője, valamint Heidrich Balázs a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora mutatta be.

„Ez a marketing sorozat is azt mutatja, hogy a magyar marketing szakma képes összefogni. Biztos vagyok benne, hogy a Marketing Szakkönyvtár értékes darabja lesz a könyv.” – emelte ki Veres Zoltán.

Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora és tanára a kötet sokrétegűségét méltatta:

„Jólesően sokszínű ez a könyv, amelynek szerkesztéséhez már kellett kreatív írói véna is. A hazai és külföldi példákon alapuló esettanulmányok jól követik a turizmusban bekövetkezett változásokat az elmúlt évek során.”

Az Akadémia kiadó gondozásában megjelent könyv díszbemutatóján Pap Mária, Bán Teodóra szavait tolmácsolva hozzáfűzte:

„A kötetet összeállító neves szerzők mindannyian tevékeny formálói a magyar turizmusnak, úgyhogy a legautentikusabb tanítómesterek a felnövekvő nemzedék számára. A tanulmánykötet további érdeme, hogy átfogja, tárgyalja az összes fontos turisztikai terméket, a kulturális turizmustól egészen az egészségturizmusig.”

Végül, de nem utolsósorban a könyv szerkesztője, Deli-Gray Zsuzsa, az ESSCA Magyarország Alapítvány igazgatója és professzora többek között arról beszélt, hogy mennyire erős érzelmi szálak kötik a könyvhöz, mivel annak első kötete szinte egy időben született a kisfiával.

„A mai napig sikerült titokban tartanom, hogy kik a második kötet szerzői, így ők is csak a könyvbemutatón találkoztak először egymással. Büszkeséggel tölt el, hogy egy olyan könyvet sikerült Árva László professzor kollégámmal együtt szerkeszteni, amelyik nemcsak az egyetemeken és főiskolákon, hanem a gazdasági élet több területén hasznos lesz."

Az est folyamán a résztvevők egy ünnepi fogadás keretében személyesen is beszélgethettek a könyv szerkesztőivel és az esettanulmányok szerzőivel, akik közül többen megjelentek a rendezvényen.

Az új kötetről röviden:

,,A Turizmusmarketing esettanulmányok tankönyv első kötete 2010-ben jelent meg az Akadémiai Kiadó gondozásában. A könyv elkészítésével a szerzők célja az volt, hogy interdiszciplináris megközelítéssel feldolgozható, aktuális tárgykörű esettanulmányokat adjanak a turizmus és a marketing szakon hallgató diákok kezébe.

Az oktatók és a hallgatók visszajelzései alapján az esettanulmányok szemináriumi keretek közötti feldolgozása jelentősen támogatta a diákok elemző és szintetizáló készségét, valamint több tudományterület szempontjait együttesen figyelembe vevő problémamegoldó kompetenciáját.

Mivel a tankönyv egy félévre elegendő számú esettanulmányt tartalmazott, 2016-ban felmerült annak az igénye, hogy egy újabb kötettel még egy szemesztert lefedő, további esettanulmányok váljanak elérhetővé és elemezhetővé a diákok számára. A kötet elején a turizmusmarketing egyik újabb irányzata, a posztmodern turizmusmarketing kerül a fókuszba.

Ezt követik a szálláshelyek, majd az utazási irodák szolgáltatásaival kapcsolatos, valamint a desztinációturizmus sarkalatos kérdéseit elemző esettanulmányok. A kötetben ezután a fesztiválturizmusra, a térségi turizmusfejlesztésre és az oktatásturizmusra helyeződik a hangsúly. A tankönyvben tárgyalt két utolsó témakör, az egészségturizmus, valamint a technológiai alapú és technológiával támogatott turizmus, az előző kötethez képest újdonságnak számít, hiszen a korábbi kötetben ezek a témakörök még nem kerültek bemutatásra.

A szerzők az esettanulmányok készítése során figyelembe vették azt a szempontot, hogy a tanulmányokban tárgyalt turizmusmarketing kérdéskörök mind marketing, mind pedig turizmus oldalról külön-külön is megközelíthetőek és elemezhetőek legyenek, ám az esettanulmányok megírásának az elsődleges célja az volt, hogy a diákok interdiszciplináris elemző képességét és készségét fejlesztő szemináriumi tananyag készüljön.

A Turizmusmarketing esettanulmányok tankönyv második kötete BSc és MSc képzésben részt vevő turizmus és marketing szakos diákok számára készült, ám az esettanulmányok nem kizárólag az oktatásban részt vevő hallgatók tanulását segítik elő, hanem – az első kötethez hasonlóan – gyakorló szakemberek munkáját is támogathatják.” (Deli-Gray Zsuzsa)


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.