Itt a Turizmusmarketing esettanulmányok második kötete

A Turizmusmarketing esettanulmányok első kötetének folytatásaként megjelent kiadvány izgalmas témaköröket dolgoz fel a posztmodern turizmusmarketingtől egészen a fesztiválturizmusig. Az Akadémia kiadó hiánypótló kötetéből kiderül többek között, hogy mikor érdemes lecserélni egy ország nevét, de azt is megtudhatjuk, hogy a VeszprémFesztet milyen világsztárokkal népszerűsítették. A nagyszerűen szerkesztett kiadványban olvashatunk Gyöngyösről, az alvó Csipkerózsikáról, és eldönthetjük, hogy érdemes-e elmenni a Budavári Borfesztiválra. 

A színvonalas könyv díszbemutatóján a Deli-Gray Zsuzsa és Árva László által szerkesztett kötetet Veres Zoltán, a Pannon Egyetem egyetemi tanára, Pap Mária, a Budapest Fesztivál- és Turisztikai központ turisztika divízió vezetője, valamint Heidrich Balázs a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora mutatta be.

„Ez a marketing sorozat is azt mutatja, hogy a magyar marketing szakma képes összefogni. Biztos vagyok benne, hogy a Marketing Szakkönyvtár értékes darabja lesz a könyv.” – emelte ki Veres Zoltán.

Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora és tanára a kötet sokrétegűségét méltatta:

„Jólesően sokszínű ez a könyv, amelynek szerkesztéséhez már kellett kreatív írói véna is. A hazai és külföldi példákon alapuló esettanulmányok jól követik a turizmusban bekövetkezett változásokat az elmúlt évek során.”

Az Akadémia kiadó gondozásában megjelent könyv díszbemutatóján Pap Mária, Bán Teodóra szavait tolmácsolva hozzáfűzte:

„A kötetet összeállító neves szerzők mindannyian tevékeny formálói a magyar turizmusnak, úgyhogy a legautentikusabb tanítómesterek a felnövekvő nemzedék számára. A tanulmánykötet további érdeme, hogy átfogja, tárgyalja az összes fontos turisztikai terméket, a kulturális turizmustól egészen az egészségturizmusig.”

Végül, de nem utolsósorban a könyv szerkesztője, Deli-Gray Zsuzsa, az ESSCA Magyarország Alapítvány igazgatója és professzora többek között arról beszélt, hogy mennyire erős érzelmi szálak kötik a könyvhöz, mivel annak első kötete szinte egy időben született a kisfiával.

„A mai napig sikerült titokban tartanom, hogy kik a második kötet szerzői, így ők is csak a könyvbemutatón találkoztak először egymással. Büszkeséggel tölt el, hogy egy olyan könyvet sikerült Árva László professzor kollégámmal együtt szerkeszteni, amelyik nemcsak az egyetemeken és főiskolákon, hanem a gazdasági élet több területén hasznos lesz."

Az est folyamán a résztvevők egy ünnepi fogadás keretében személyesen is beszélgethettek a könyv szerkesztőivel és az esettanulmányok szerzőivel, akik közül többen megjelentek a rendezvényen.

Az új kötetről röviden:

,,A Turizmusmarketing esettanulmányok tankönyv első kötete 2010-ben jelent meg az Akadémiai Kiadó gondozásában. A könyv elkészítésével a szerzők célja az volt, hogy interdiszciplináris megközelítéssel feldolgozható, aktuális tárgykörű esettanulmányokat adjanak a turizmus és a marketing szakon hallgató diákok kezébe.

Az oktatók és a hallgatók visszajelzései alapján az esettanulmányok szemináriumi keretek közötti feldolgozása jelentősen támogatta a diákok elemző és szintetizáló készségét, valamint több tudományterület szempontjait együttesen figyelembe vevő problémamegoldó kompetenciáját.

Mivel a tankönyv egy félévre elegendő számú esettanulmányt tartalmazott, 2016-ban felmerült annak az igénye, hogy egy újabb kötettel még egy szemesztert lefedő, további esettanulmányok váljanak elérhetővé és elemezhetővé a diákok számára. A kötet elején a turizmusmarketing egyik újabb irányzata, a posztmodern turizmusmarketing kerül a fókuszba.

Ezt követik a szálláshelyek, majd az utazási irodák szolgáltatásaival kapcsolatos, valamint a desztinációturizmus sarkalatos kérdéseit elemző esettanulmányok. A kötetben ezután a fesztiválturizmusra, a térségi turizmusfejlesztésre és az oktatásturizmusra helyeződik a hangsúly. A tankönyvben tárgyalt két utolsó témakör, az egészségturizmus, valamint a technológiai alapú és technológiával támogatott turizmus, az előző kötethez képest újdonságnak számít, hiszen a korábbi kötetben ezek a témakörök még nem kerültek bemutatásra.

A szerzők az esettanulmányok készítése során figyelembe vették azt a szempontot, hogy a tanulmányokban tárgyalt turizmusmarketing kérdéskörök mind marketing, mind pedig turizmus oldalról külön-külön is megközelíthetőek és elemezhetőek legyenek, ám az esettanulmányok megírásának az elsődleges célja az volt, hogy a diákok interdiszciplináris elemző képességét és készségét fejlesztő szemináriumi tananyag készüljön.

A Turizmusmarketing esettanulmányok tankönyv második kötete BSc és MSc képzésben részt vevő turizmus és marketing szakos diákok számára készült, ám az esettanulmányok nem kizárólag az oktatásban részt vevő hallgatók tanulását segítik elő, hanem – az első kötethez hasonlóan – gyakorló szakemberek munkáját is támogathatják.” (Deli-Gray Zsuzsa)


Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest egyetlen marketingcégét

Vitézy Dávid 5 pontba szedte, miért hintették be sóval Budapest egyetlen marketingcégét 

A közlekedési szakértőként elhíresült politikus legfrissebb Facebook bejegyzésében részletesen beszámol arról, miért tartotta fontosnak, hogy a 2025. évi költségvetésben megvonják a főváros marketingügynökségének, a Budapest Brand forrásainak nagy részét.
Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló

Egy korszak vége: bezár az ikonikus Körszálló 

Október végén robbant a hír, hogy lebontás fenyegeti a Körszállót, hivatalos nevén a Hotel Budapestet, most újabb részletek derültek ki.
Márciusban életre kel a rakpart

Márciusban életre kel a rakpart 

Télen kell készülni a nyárra, idén is lesz rakpartnyitás, nem is akárhogy – írta a főpolgármester a Facebook-oldalán csütörtökön.
Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál

Szlovák-magyar összefogás Somoskő és Salgó váránál 

Közösen dolgozik Salgótarján és a szlovákiai Sátorosbánya önkormányzata, valamint a salgótarjáni Dornyay Béla Múzeum Somoskő és Salgó várainak értékmentésén európai uniós támogatással.
Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is

Egyelőre két hazai síterep működik, de hétvégén nyithat a többi is 

Szerdán több helyen hullott néhány centiméter hó, de ez még nem elegendő a sípályák üzemeltetéséhez.
Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re

Globális rendezvényiparági előrejelzés 2025-re 

Egy friss tanulmány áttekintést ad a globális rendezvényágazat idei évi kilátásairól, trendjeiről.
Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat

Így kerülte ki egy budapesti apartmankomplexum az Airbnb tilalmat 

A Király utcai Central Passage Társasház már megtalálta a módját, hogy továbbra is szálláshelyként működhessenek a lakásai.
Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből

Izgalmas kiállítás Füreden, a magyarok egyik nagy festőjének műveiből 

Egy híres magyar művész képei az űrben és David Bowie szívében is helyet kaptak. Most alkotásaival a Balatonra csalogatják a turistákat. A Vasarely kiállítás január 18-tól március 9-ig lesz látható Balatonfüreden.
Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő

Miniszteri ígéret: június 30-ára megnyílhat ismét a miskolctapolcai barlangfürdő 

Az ígéret szép szó, ha betartják, úgy jó.
Indul a Zúzmara Express

Indul a Zúzmara Express 

Az utazás mellett olyan egyéni programlehetőségekre is lesz lehetőség, mint a téli piknikezés Andókúton, séta a Varbói tóhoz, de akár erdei túrákon is részt vehetnek az érdeklődők.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.