A színvonalas könyv díszbemutatóján a Deli-Gray Zsuzsa és Árva László által szerkesztett kötetet Veres Zoltán, a Pannon Egyetem egyetemi tanára, Pap Mária, a Budapest Fesztivál- és Turisztikai központ turisztika divízió vezetője, valamint Heidrich Balázs a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora mutatta be.
„Ez a marketing sorozat is azt mutatja, hogy a magyar marketing szakma képes összefogni. Biztos vagyok benne, hogy a Marketing Szakkönyvtár értékes darabja lesz a könyv.” – emelte ki Veres Zoltán.
Heidrich Balázs, a Budapesti Gazdasági Egyetem rektora és tanára a kötet sokrétegűségét méltatta:
„Jólesően sokszínű ez a könyv, amelynek szerkesztéséhez már kellett kreatív írói véna is. A hazai és külföldi példákon alapuló esettanulmányok jól követik a turizmusban bekövetkezett változásokat az elmúlt évek során.”
Az Akadémia kiadó gondozásában megjelent könyv díszbemutatóján Pap Mária, Bán Teodóra szavait tolmácsolva hozzáfűzte:
„A kötetet összeállító neves szerzők mindannyian tevékeny formálói a magyar turizmusnak, úgyhogy a legautentikusabb tanítómesterek a felnövekvő nemzedék számára. A tanulmánykötet további érdeme, hogy átfogja, tárgyalja az összes fontos turisztikai terméket, a kulturális turizmustól egészen az egészségturizmusig.”
Végül, de nem utolsósorban a könyv szerkesztője, Deli-Gray Zsuzsa, az ESSCA Magyarország Alapítvány igazgatója és professzora többek között arról beszélt, hogy mennyire erős érzelmi szálak kötik a könyvhöz, mivel annak első kötete szinte egy időben született a kisfiával.
„A mai napig sikerült titokban tartanom, hogy kik a második kötet szerzői, így ők is csak a könyvbemutatón találkoztak először egymással. Büszkeséggel tölt el, hogy egy olyan könyvet sikerült Árva László professzor kollégámmal együtt szerkeszteni, amelyik nemcsak az egyetemeken és főiskolákon, hanem a gazdasági élet több területén hasznos lesz."
Az est folyamán a résztvevők egy ünnepi fogadás keretében személyesen is beszélgethettek a könyv szerkesztőivel és az esettanulmányok szerzőivel, akik közül többen megjelentek a rendezvényen.
Az új kötetről röviden:
,,A Turizmusmarketing esettanulmányok tankönyv első kötete 2010-ben jelent meg az Akadémiai Kiadó gondozásában. A könyv elkészítésével a szerzők célja az volt, hogy interdiszciplináris megközelítéssel feldolgozható, aktuális tárgykörű esettanulmányokat adjanak a turizmus és a marketing szakon hallgató diákok kezébe.
Az oktatók és a hallgatók visszajelzései alapján az esettanulmányok szemináriumi keretek közötti feldolgozása jelentősen támogatta a diákok elemző és szintetizáló készségét, valamint több tudományterület szempontjait együttesen figyelembe vevő problémamegoldó kompetenciáját.
Mivel a tankönyv egy félévre elegendő számú esettanulmányt tartalmazott, 2016-ban felmerült annak az igénye, hogy egy újabb kötettel még egy szemesztert lefedő, további esettanulmányok váljanak elérhetővé és elemezhetővé a diákok számára. A kötet elején a turizmusmarketing egyik újabb irányzata, a posztmodern turizmusmarketing kerül a fókuszba.
Ezt követik a szálláshelyek, majd az utazási irodák szolgáltatásaival kapcsolatos, valamint a desztinációturizmus sarkalatos kérdéseit elemző esettanulmányok. A kötetben ezután a fesztiválturizmusra, a térségi turizmusfejlesztésre és az oktatásturizmusra helyeződik a hangsúly. A tankönyvben tárgyalt két utolsó témakör, az egészségturizmus, valamint a technológiai alapú és technológiával támogatott turizmus, az előző kötethez képest újdonságnak számít, hiszen a korábbi kötetben ezek a témakörök még nem kerültek bemutatásra.
A szerzők az esettanulmányok készítése során figyelembe vették azt a szempontot, hogy a tanulmányokban tárgyalt turizmusmarketing kérdéskörök mind marketing, mind pedig turizmus oldalról külön-külön is megközelíthetőek és elemezhetőek legyenek, ám az esettanulmányok megírásának az elsődleges célja az volt, hogy a diákok interdiszciplináris elemző képességét és készségét fejlesztő szemináriumi tananyag készüljön.
A Turizmusmarketing esettanulmányok tankönyv második kötete BSc és MSc képzésben részt vevő turizmus és marketing szakos diákok számára készült, ám az esettanulmányok nem kizárólag az oktatásban részt vevő hallgatók tanulását segítik elő, hanem – az első kötethez hasonlóan – gyakorló szakemberek munkáját is támogathatják.” (Deli-Gray Zsuzsa)
Forrás: Turizmus Online